Η Άγκυρα συντηρεί σε υψηλό επίπεδο το κλίμα έντασης στο Αιγαίο και αμφισβητεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα με πρωτοφανείς ενέργειες, εκτός και αν πάλι μας πουν ότι “Κατά λάθος ο πιλότος του ελικοπτέρου πέταξε επάνω από ελληνικό έδαφος”, όπως διαβεβαίωσαν στην περίπτωση του Cougar που έκανε βόλτα στην Σάμο την περασμένη εβδομάδα.
Έτσι μετά την υπερπτήση του Cougar, έστειλε ελικόπτερο S-70 SeaΗawk του τουρκικού Ναυτικού διείσδύσε στον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) παραβιάζοντάς τον αλλά το χειρότερο εκτέλεσε αποστολή one-way από τη βάση του Ακσάζ, απέναντι από τη Ρόδο μέχρι την Μεγίστη (Καστελόριζο) όπου βρίσκονται 11 πολεμικά πλοία της Άγκυρας πολιορκώντας το νησί σε μία κλασική επιχείρηση θαλάσσιου αποκλεισμού νήσου.
Δεν παραβίασε δηλαδή απλά το FIR Αθηνών και τον εθνικό εναέριο χώρο στη Ρόδο, αλλά συνέχισε την πορεία του νοτιοδυτικά προς την περιοχή που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα με NAVTEX και προσνηώθηκε σε τουρκική φρεγάτα.
Πρόκειται για σχεδιασμένη πρόκληση, όπως άλλωστε και αυτή της 9ης Ιανουαρίου στη Σάμο και «εχθρική» αποστολή, καθώς το S-70 SeaHawk υποστηρίζονταν από σχηματισμό 6 τουρκικών μαχητικών τα οποία επίσης παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο στη Ρόδο.
Η Πολεμική Αεροπορία εντόπισε τον τουρκικό σχηματισμό και απογείωσε μαχητικά τα οποία προσπάθησαν να αναγνωρίσουν και να αναχαιτίσουν τα τουρκικά.
Το ελικόπτερο όμως είχε ήδη προσεγγίσει τα πλοία της Άγκυρας. Η τουρκική πρόκληση σημειώθηκε χθες, αλλά δεν δημοσιοποιήθηκε, παρά μόνο αναφέρθηκε μία παραβίαση από ελικόπτερο.
Μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου η Τουρκία έχει 2 φρεγάτες (η μία από τις δύο φιλοξένησε το S-70), 2 κανονιοφόρους, 4 ΤΠΚ και 3 ναρκοθηρευτικά πραγματοποιώντας επιχειρησιακή εκπαίδευση. Παρόμοια ναυτική δύναμη έχει βγάλει και στο βόρειο Αιγαίο.
Η Άγκυρα μάλιστα ζητά και τα ρέστα από την Ελλάδα και δουλεύει ψιλό γαζί το υπουργείο Εξωτερικών, λέγοντας πως έκανε «λάθος» αναφορικά με την υπέρπτηση πάνω από τη Σάμο. Αποδεικνύεται όμως πώς τα περί λάθους είναι για τους αδαείς.
Με ανάρτησή της στο site του Τουρκικού Γενικού Επιτελείου, ισχυρίζεται πώς ελληνικά μαχητικά F-16 που απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση του Καστελίου Κρήτης, στις 14 Ιανουαρίου «παρενόχλησαν 5 φορές και για διάστημα 2,37 λεπτών κλειδώνοντας στα ραντάρ τους, τουρκικός αεροσκάφος τύπου CN-235 που εκτελούσε αναγνωριστική πτήση στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου».
Υποστηρίζουν δηλαδή ότι τους παρενοχλήσαμε, ενώ το συγκεκριμένο αεροσκάφος (πιθανότατα αναφέρονται σε αυτό της 13ης Ιανουαρίου αφού στις 14 Ιανουαρίου όπως ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ δεν υπήρξε τουρκική δραστηριότητα) εισήλθε στο FIR Αθηνών νότια της Ρόδου και όργωσε το Αιγαίο φθάνοντας μέχρι τη Σάμο καταγράφοντας συνολικά 30 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου.
Είναι δεδομένο πως η Τουρκία διατηρεί κρίση χαμηλής έντασης στο Αιγαίο εγκαινιάζοντας νέες μεθόδους αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και η τακτική αυτή αφορά στις διεκδικήσεις της Άγκυρας στα ενεργειακά κοιτάσματα του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Το ερώτημα είναι μέχρι που είναι διατεθειμένοι να το φτάσουν. Οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται πάντως σε επιφυλακή, έτοιμες να παρέμβουν όπου χρειασθεί.
Για το υπουργείο Εξωτερικών δεν το συζητάμε. Αυτό βρίσκεται σε βαθύ ύπνο και ο Ευάγγελος Βενιζέλος το μόνο που κάνει είναι να ανταλλάσσει χειραψίες με τον Αχμέτ Νταβούτογλου για να μην ενοχληθούν τα μεμέτια.
Στην ίδια πολιτική φαίνεται πώς έχει προσχωρήσει και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης δίδοντας εντολή στους Λιμενικούς να μην ενοχλούν τους Τούρκους που παραβιάζουν τα χωρικά μας ύδατα στη Λαδόξερα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr