Η απόφαση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας Ryanair να δημιουργήσει βάση στο αεροδρόμιο της Αθήνας φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις προσπάθειες για μπει η πρωτεύουσα στο χάρτη των city- break προορισμών, κατά το πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που βλέπουν τα έσοδά τους να αυξάνονται όλο το χρόνο από τους ´τουρίστες του Σαββατοκύριακουª. Παρά το γεγονός όμως πως όσον αφορά αυτήν την ειδική μορφή τουρισμού οι ελληνικές μεγάλες πόλεις έχουν ακόμη να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα για να φτάσουν στο επίπεδο του Λονδίνου, του Μιλάνου ή ακόμη και της Κωνσταντινούπολης, το 2014 επιφυλάσσει όπως όλα δείχνουν θετικές εξελίξεις για τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις στο σύνολό τους.
Η αυξημένη δυναμική των ελληνικών προορισμών που αναμένεται φέτος φάνηκε ήδη από το Δεκέμβριο, μήνα κατά τον οποίο αρχίζει η διαδικασία των προκρατήσεων από τους μεγαλύτερους tour operators της Ευρώπης. Την ίδια περίοδο άρχισαν να ανακοινώνονται τα ανανεωμένα προγράμματα αεροπορικών συνδέσεων των εταιρειών, στα οποία τα ελληνικά αεροδρόμια έκαναν ακόμη πιο έντονα την εμφάνισή τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η αεροπορική εταιρεία Condor της Thomas Cook η οποία από τις αρχές Μαΐου ξεκινά νέες πτήσεις προς Μύκονο, Σαντορίνη, Χανιά, Κω, Κέρκυρα και Πρέβεζα. Από κοντά και η Jetairfly, η οποία ελέγχεται από την TUI, που βάζει τρεις πτήσεις για Κέρκυρα και Κω από Παρίσι και Λιλ. Αλλά και η Air Berlin ανακοίνωσε ότι αυξάνει κατά 11% τις πτήσεις της κυρίως προς τα ελληνικά νησιά προκειμένου να ανταποκριθεί στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
Οι παραπάνω εξελίξεις, αλλά και τα αισιόδοξα μηνύματα που έρχονται από την πορεία των προκρατήσεων (τα οποία δείχνουν κατά μέσο όρο μια αύξηση 10% από όλες τις βασικές τουριστικές αγορές, μεταξύ των οποίων η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία) οδήγησαν μάλιστα τον ΣΕΤΕ να αναθεωρήσεις τις εκτιμήσεις του για το 2014. Ενώ δηλαδή στο τέλος του 2013 οι αφίξεις υπολογίζονταν σε 18 εκατ., με τη νέα χρονιά ο πήχης ανέβηκαν στα 18,5 εκατ. επισκέπτες. Ανάλογη τροχιά ακολουθεί και ο τομέας των τουριστικών εισπράξεων, που αναμένονται να αγγίξουν τα 13 δισ. ευρώ.
Κερδισμένοι από τη διαφαινόμενη αύξηση των τουριστικών μεγεθών αναμένεται να βγουν οι ξενοδοχειακές μονάδες που υποδέχονται και το μεγαλύτερο κύμα του εισερχόμενου τουρισμού. Ήδη οι ξενοδόχοι κατάφεραν να πετύχουν για αυτή τη σεζόν μια αύξηση της τάξεως του 4% κατά μέσο όρο στα συμβόλαιά τους σε σύγκριση με πέρσι εξαιτίας των καλών επιδόσεων που είχαν οι αφίξεις. Στο ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι των επενδύσεων, οι εκτιμήσεις για ανοδική πορεία του τουρισμού την επόμενη οκταετία ανοίγει το δρόμο για αναβάθμιση και επέκταση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και την κατασκευή οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων. Το πιο πρόσφατο deal στον ξενοδοχειακό κλάδο αφορά την πώληση του GRAND HOTEL στη Ρόδο, ιδιοκτησίας της Εθνικής Τράπεζας, στον όμιλο Μήτση, οποίος θα προχωρήσει άμεσα σε εκτεταμένη ανακαίνιση του ξενοδοχείου προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ.
Μένει να δούμε τι θα αποκομίσει και ο κλάδος της κρουαζιέρας από την επάνοδο της χώρας στον τουριστικό χάρτη. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είχε αύξηση 12% στην επιβατική κίνηση πέρσι, στο κομμάτι όμως των ταξιδιών που ξεκινούν από τον Πειραιά και καταλήγουν εκεί (home porting) η χρονιά εκτιμάται ότι έκλεισε με πτώση. Είναι ενδεικτικό πως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, όπως και όλα τα ελληνικά λιμάνια, δεν υπάρχουν στη λίστα με τα 20 μεγαλύτερα home port λιμάνια του 2013, αφού- σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας- από το λιμάνι του Πειραιά δεν ξεκίνησαν κρουαζιέρες περισσότεροι από 400 χιλ. επιβάτες. Η φετινή χρονιά κρίνεται καθοριστική, δεδομένου πως ξεκινούν τα έργα επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή:www.capital.gr