Του Μηνά Τσαμόπουλου
Αγκομαχώντας προχώρησε η κρουαζιέρα το 2017 και με τον ίδιο ρυθμό αναμένεται να συνεχίσει και το 2018. Η των ποσοστών σε αφιξο-αναχωρήσεις και αριθμό επιβατών ήταν μικρότερη από τις προβλέψεις στις αρχές του έτους, μεγάλη όμως σε κάθε περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα, 21,5% από 24 % αρχικά των προσεγγίσεων στην επικράτεια και 11 % από 15 % στις επιβατο-αφίξεις σε όλους τους προορισμούς.
«Αναλύοντας βέβαια τα αποτελέσματα ανά προορισμό μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα και σίγουρα θα βοηθήσουν στο μέλλον και ομαλοποιηθεί η διαχείριση στον θαλάσσιο τουριστικό κλάδο» επισημάινει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες. Σε έκθεση που συνέταξαν τα στελέχη της Ένωσης για την εικόνα των λιμανιών όσο αναφορά την κρουαζιέρα αναφέρονται τα εξής:
- «Ο Πειραιάς (το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας) διατήρησε τη δυναμική ως κύριος προορισμός της Χώρας με ιδιαίτερη αύξηση στο homeporting μετά τα γεγονότα στην Τουρκία και την απομόνωση της Κωνσταντινούπολης ως λιμένας επιβίβασης – αποβίβασης.
Είναι βέβαια γεγονός που πρέπει να αναλυθεί περαιτέρω εκμεταλλευόμενοι τη συγκυρία αυτή ούτως ώστε να παρθούν οι σωστές αποφάσεις για τη διατήρηση και ει δυνατόν την περαιτέρω ανάπτυξη του homeporting με τα γνωστά οφέλη στην κοινωνία και τη Χώρα γενικότερα. Με λίγα λόγια θα πρέπει να τηρήσουμε κανόνες που απαιτούνται για:
– Την Ανταγωνιστικότητα με τους γείτονες μας (Τουρκία).
– Προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών.
– Καθαρή πόλη και πρωτεύουσα.
– Προώθηση αρχαιολογικών χώρων – ιστορία.
– Προώθηση Ελληνικών προϊόντων.
– Επίλυση κυκλοφοριακού και βελτίωση οδικών δικτύων.
– Βελτίωση και ανταγωνιστικότητα διαχείριση αερολιμένων.
– Τέλος επίσης εξυπηρέτηση πλοίων και πληρωμάτων για διάφορες υπηρεσίες μεταφέροντας θετικό μήνυμα προς τις εταιρείες.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε και δυνατόν να βελτιώσουμε σημαντικά την κίνηση στο μεγάλο λιμάνι με τα άκρως ικανοποιητικά οφέλη, αλλά και τη διαφήμιση της Χώρας μας αναπτύσσοντας σε ικανοποιητικό βαθμό τον γενικότερο τουρισμό της Ελλάδος.
- Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου όπως περιμέναμε έχουν επηρεασθεί αρνητικά από το μεταναστευτικό κυρίως πρόβλημα μια που η παρούσα διαχείριση του προβλήματος δεν βοήθησε τον τουριστικό τομέα.
Η νήσος Σάμος έδειξε κάποια κινητικότητα, αλλά χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια που οι περισσότερες προσεγγίσεις συντονίζονται με την ολιγόωρη παραμονή επισκεπτών για πλοία που επισκέπτονται το Kusadasi.
- Τα νησιά του Ιονίου και προορισμοί Δυτικής Ελλάδος έδειξαν κάποια ιδιαιτερότητα στην κίνηση που κυρίως οφείλεται σε διάφορα αίτια όπως:
– Ο Ανταγωνισμός προορισμών περιοχής, αλλά και αποστάσεις προηγούμενου ή επόμενου λιμένος προορισμού (κυρίως Ιταλία / Κροατία).
– Η Κέρκυρα βέβαια διατήρησε το ενδιαφέρον των πελατών, αλλά και το περιορισμένο homeporting λόγω του Διεθνές Αεροδρομίου.
– Η Κεφαλονιά είχε μια αρκετά μεγάλη μείωση, με επιπλέον επιβάρυνση λόγω των σεισμών με τα διάφορα μουσεία και ορισμένοι αρχαιολογικοί χώροι να παραμένουν κλειστοί έως και σήμερα.
– Η Ζάκυνθος το 2017 επωφελήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό από την θαλάσσια τουριστική κίνηση.
– Το Κατάκολο μετά τις βελτιώσεις των υποδομών διατήρησε την κίνηση σε ικανοποιητικό βαθμό, αν και υπήρξαν δυσαρέσκειες από operators ορισμένες ημέρες με αυξημένη κίνηση με αποτέλεσμα –πλοία μεγάλου μεγέθους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο με τα συνήθη προβλήματα.
– Η Πάτρα και συγκεκριμένα το νέο λιμάνι κρουαζιέρας μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει κρουαζιερόπλοια προσφέροντας επισκέψεις στην πόλη της Πάτρας αλλά και επισκέψεις προς Ολυμπία, Δελφούς, αλλά και άλλα αξιοθέατα της ηπειρωτικής Χώρας.
- Τέλος οι Κυκλάδες και η Κρήτη υποδέχθηκαν ικανοποιητικό αριθμό επισκεπτών με διαφοροποίηση από λιμένα σε λιμένα με κορυφαίους προορισμούς ως αναμένετο την Μύκονο, Σαντορίνη και Ηράκλειο, αλλά με μειωμένη κίνηση συγκριτικά με το 2016.
Πιο συγκεκριμένα η Μύκονος ήταν το νησί των Κυκλάδων που κέρδισε το στοίχημα και πέρασε στη δεύτερη θέση και η Σαντορίνη στην τέταρτη θέση μετά την Κέρκυρα που παρέμεινε στην τρίτη θέση για το 2017».
newmoney.gr