Τι επισήμανε στο newmoney ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας -ΣΕΕΝ
Ένας ρόλος που θεωρείται δεδομένος και για αυτό δεν χαίρει της στήριξης που του αναλογεί όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου: “Από το 1992 όταν ψηφίσθηκε ο Ευρωπαϊκός κανονισμός 3577 που αφορά στην απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών, διαπιστώνουμε ότι στις σχέσεις μας με την Ε.Ε δεν έχει υποστηριχθεί αρκετά η μοναδικότητα της νησιωτικής διάρθρωσης της χώρας μας, δηλαδή αυτό που λέμε νησιωτικότητα, με αποτέλεσμα να μην έχουμε καταφέρει να αντλήσουμε σημαντικούς Ευρωπαϊκούς πόρους για τις Θαλάσσιες συγκοινωνίες μας.
Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι όλες οι Ευρωπαϊκές Χώρες επιδοτούν με Ευρωπαϊκούς πόρους τις μεταφορές τους, κατά κύριο λόγο τις χερσαίες, σε αντίθεση με την Ελλάδα που ένα μεγάλο τμήμα των μεταφορών της, που λαμβάνουν χώρα δια θαλάσσης, μένουν εκτός των Ευρωπαϊκών σχεδίων και προγραμμάτων” και συνέχισε αναφερόμενος στο σχέδιο Ανάπτυξης και στο νέο ΕΣΠΑ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης του ΙΟΒΕ : «Η επιβατηγός ναυτιλία στην Ελλάδα την περίοδο 2016-2020: Επιδόσεις, συμβολή στην οικονομία και προοπτικές»:
“Το ίδιο συμβαίνει και στο σχέδιο Ανάκαμψης το οποίο συζητούμε αυτή τη στιγμή, αλλά και στο νέο ΕΣΠΑ όπου η έννοια των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών και οχημάτων απουσιάζει. Για το θέμα αυτό έχουν γίνει συζητήσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας το οποίο έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες.
Τόσο σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των νησιών μας, αλλά και στην γραμμή Ελλάδας Ιταλίας, πολλές φορές κάνουμε το μεγάλο λάθος να θεωρούμε τις υπηρεσίες που προσφέρονται ως δεδομένες με αποτέλεσμα να μην κάνουμε τίποτα για να τις στηρίξουμε”.
Όπως υπογράμμισε οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι ο κυριότερος παράγοντας σε ό,τι αφορά στην προστασία των Εθνικών συμφερόντων και στην ασφάλεια των νησιών, ειδικά στη σημερινή εποχή, αλλά και ο παράγοντας πάνω στον οποίο αποκλειστικά βασίζεται η ανάπτυξη των νησιών, αλλά και ο τουρισμός της Χώρας.
“Το 65% του μεταφορικού έργου αφορά τον τουρισμό εισερχόμενο ή εσωτερικού, η μεταφορά ειδών διατροφής για την στήριξη των νησιωτών και τουριστών επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο με τα Ακτοπλοϊκά πλοία, ενώ η ενδοεπικοινωνία εξυπηρετείται αποκλειστικά από τη θάλασσα” είπε ο Μιχάλης Σακέλλης:
“Η συμβολή της Ακτοπλοΐας στην επίλυση προβλημάτων σε σχέση με το μεταναστευτικό επίσης, ήταν και είναι μεγάλης σημασίας, όχι μόνο για την προάσπιση των Εθνικών αλλά και των Ευρωπαϊκών συμφερόντων γενικότερα.
Στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε οι Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες απετέλεσαν το πλέον αξιόπιστο και μοναδικό μέσον εξυπηρέτησης για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιών μας.
Παράλληλα, οι γραμμές της Αδριατικής έχουν να επιδείξουν ένα μεγάλο μεταφορικό έργο τουριστών με δυνατότητα μεταφοράς και αυτοκινήτων, και αποτελούν την πλέον αξιόπιστη και οικονομική λύση για τις εμπορευματικές μας μεταφορές προς και από την Ευρώπη.
Εδώ καλό θα ήταν να θυμηθούμε ότι στη διάρκεια της 10ετίας του ‘90, όταν τα σύνορά μας ήταν κλειστά οι γραμμές της Αδριατικής εξυπηρέτησαν χωρίς κανένα πρόβλημα το σύνολο του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας”.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του επεσήμανε: “Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τη σημασία και να στηρίξουμε τις Θαλάσσιες μεταφορές επιβατών και οχημάτων της Χώρας μας, οι οποίες είναι αναγκαίες όσο και οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας, αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ζωής και δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτές. Ας μη ξεχνάμε ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης ο Κλάδος μας είναι ίσως ο μοναδικός κλάδος ο οποίος ήταν και είναι αντικειμενικά αδύνατον να αναστείλει τις δραστηριότητές του με υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων ακόμα και με μηδενική επιβατική κίνηση.
Οφείλουμε να στηρίξουμε τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας όχι μόνο για να μην υποβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες, αλλά και για να εξασφαλίσουμε την περαιτέρω βελτίωσή τους η οποία είναι αναγκαία”.
Πηγή: newmoney.gr