Παρά τις παγκόσμιες αναταράξεις, οι προκρατήσεις για το 2025 δείχνουν θετικά σημάδια. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός, στο περιθώριο συνάντησης με δημοσιογράφους για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας «Φιλοξενία με Αξία για Όλους».
Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαν δυνητικά να επηρεάσουν τον ελληνικό τουρισμό, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις, το πολύ αυξημένο κόστος ταξιδιών, η ύφεση στις βασικές μας αγορές. Όμως αυτή τη στιγμή, τόσο τα slots στα αεροδρόμια όσο και οι προκρατήσεις έχουν μια δυναμική ανάπτυξης».
Ο κ. Βασιλικός απέδωσε αυτή τη δυναμική στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, μετά την πανδημία αλλά και στην προτεραιότητα που βάζουν στα ταξίδια και τις εμπειρίες οι νεότερες γενιές, έναντι της τάσης για απόκτηση αγαθών (σπίτια, αυτοκίνητα, κ.λπ.) που υπερίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα, που ως τουριστικός προορισμός βγήκε ενισχυμένη από την κρίση της πανδημίας, βλέπει τα νούμερα να αυξάνονται. Επιπλέον, η χώρα μας έχει καταφέρει να ενισχύσει τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, χάρη στην ποικιλία των προσφερόμενων υπηρεσιών και την ποιότητα των υποδομών.
Νέες αγορές και επενδύσεις
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ αναφέρθηκε στην προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να ανοίξει νέες τουριστικές αγορές, όπως η Αίγυπτος, η Κίνα και η Ινδία. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, η διείσδυση σε αυτές τις μεγάλες αγορές, ακόμα και σε μικρό βαθμό, μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον ελληνικό τουρισμό.
Παράλληλα, ο κ. Βασιλικός τόνισε τη σημασία των επενδύσεων στον τουριστικό τομέα, αναφέροντας ως παράδειγμα τη Σαουδική Αραβία, η οποία προχωρά σε μαζικές επενδύσεις σε ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας, κάτι που εκτιμάται ότι θα αλλάξει τον τουριστικό χάρτη. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει την αυθεντικότητά της και να προστατεύσει τον πολιτιστικό της πλούτο καθώς αυτό είναι το συγκριτικό της πλεονέκτημα. Η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στον παγκόσμιο τουρισμό, αρκεί να επενδύσει στην ποιότητα, την καινοτομία και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η είσοδος των funds στην ελληνική αγορά
Ο κ. Βασιλικός σχολίασε θετικά την είσοδο των funds στην ελληνική αγορά, επισημαίνοντας ότι μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και στην προσέλκυση νέων επενδυτών. Ωστόσο, τόνισε την ανάγκη για ισορροπία, ώστε να συνυπάρχουν οι παραδοσιακές ελληνικές επιχειρήσεις με τα μεγάλα διεθνή brands. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τα 10.000 ελληνικά ξενοδοχεία έχουν ανάγκη και τα funds που θα έρθουν με επενδυτικές δυνατότητες, και τα brands που θα έρθουν με γνώσεις για τη διεθνή αγορά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλη η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει Marriott. Αντίθετα, αυτά τα ξενοδοχεία θα πρέπει να δείχνουν τον δρόμο στα μικρότερα ξενοδοχεία που δεν έχουν τους πόρους να εμβαθύνουν σε θέματα marketing, αειφορίας, κ.λπ.».
Πηγή: tornosnews.gr