Συνέχεια δίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ, κ. Μάνος Κόνσολας στο ζήτημα της καθυστέρησης κατασκευής του οδικού άξονα πόλεως Ρόδου – αεροδρομίου, για το οποίο είχε τοποθετηθεί στην επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής στις 2 Φεβρουαρίου 2017.
Ο Μάνος Κόνσολας κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, μαζί με τον Βουλευτή Σερρών και Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή, αναφερόμενοι σε μια κορυφαία υποδομή για το νησί της Ρόδου: την κατασκευή νέας οδού που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το αεροδρόμιο, η οποία θα συμβάλλει στην οδική ασφάλεια και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η Νέα Οδός, θα ξεκινάει από το Νέο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου και θα καταλήγει στον υπάρχοντα κόμβο Παστίδας, της οδού Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο.
Θα συνδέεται με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο με τρεις ισόπεδους κόμβους στις θέσεις Νέο Νοσοκομείο, Κανδηλί και Ιαλυσό. Στην πόλη της Ρόδου, η σύνδεση με τη νέα οδό, θα γίνεται στον κόμβο του Νέου Νοσοκομείου, με προέκταση της οδού Γεωργίου Σεφέρη, που αποτελεί και την υπάρχουσα σύνδεση της πόλης με το Νέο Νοσοκομείο.
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές, πρόκειται για μια κορυφαία υποδομή που θα αλλάξει το χάρτη των οδικών μεταφορών στο νησί, θα μειώσει την απόσταση ανάμεσα στην πόλη της Ρόδου και το αεροδρόμιο, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών και επισκεπτών του νησιού, θα αποσυμφορήσει τον παραλιακό δρόμο και τον αστικό ιστό από τον κυκλοφοριακό φόρτο και θα συμβάλλει στη μείωση του χρόνου πρόσβασης στο αεροδρόμιο, στην ασφαλή οδήγηση και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Οι κκ. Κόνσολας και Καραμανλής τονίζουν στην Ερώτησή τους, ότι οι μελέτες για την κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου είναι ολοκληρωμένες μερικώς και έχει εγκριθεί και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Μάλιστα, υπάρχει και απόφαση με την οποία έγινε ο χαρακτηρισμός του δρόμου και απαγορεύτηκε η δόμηση στις, υπό απαλλοτρίωση, εκτάσεις από τις οποίες θα περάσει.
Ζητούν από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:
α) την ολοκλήρωση των μελετών που απαιτούνται.
β) την ολοκλήρωση των πράξεων απαλλοτρίωσης.
γ) την ένταξη του έργου είτε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή σε άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Σε δήλωσή του, ο Μάνος Κόνσολας τονίζει:
«Η Ρόδος πρέπει να αναβαθμίσει τις υποδομές της.
Η λεγόμενη Μεσογειακή χάραξη, η νέα εθνική οδός που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το Διεθνές αεροδρόμιο του νησιού, είναι σε ένα υψηλό επίπεδο ωρίμανσης.
Βούληση χρειάζεται και αποφασιστικότητα.
Η Πολιτεία έχει αποψιλώσει και αδικήσει, πολλαπλά, τη Ρόδο και είναι ώρα να ασχοληθεί σοβαρά και ουσιαστικά με αυτή την κορυφαία υποδομή.
Το έργο αυτό μπορεί να αποτελέσει πεδίο συνεννόησης και συνεργασίας όλων μας. Αυτός είναι ο δικός μας στόχος και για αυτό και το αναδεικνύουμε σε πολιτικό και κοινοβουλευτικό επίπεδο».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών.
Αθήνα, 15 Φεβρουαρίου 2017
Αρ.Πρ.: 3488/15.2.2017
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Επιτακτική ανάγκη η ολοκλήρωση των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου για τον νέο δρόμο που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το αεροδρόμιο»
Κύριε Υπουργέ,
Η Ρόδος της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης χρειάζεται νέες υποδομές για να ενισχύσει την εικόνα ενός ελκυστικού τουριστικού προορισμού.
Μία από αυτές τις υποδομές, που προσεγγίζουν ένα σχετικό επίπεδο ωρίμανσης είναι η λεγόμενη Μεσογειακή χάραξη: η οδός που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το Διεθνές αεροδρόμιο του νησιού.
Η «Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου – πόλης Ρόδου (Μεσογειακή χάραξη) και επεκτάσεις της», θα ξεκινάει από το Νέο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου και θα καταλήγει στον υπάρχοντα κόμβο Παστίδας, της οδού Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο. Θα έχει μήκος περίπου 9.000,00 μέτρα και η διατομή της θα περιλαμβάνει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μέτρων η κάθε μια. Επιπρόσθετα, θα υπάρχει κεντρική διαχωριστική νησίδα και διαχωριστικό στηθαίο.
Θα συνδέεται με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο με τρεις ισόπεδους κόμβους στις θέσεις Νέο Νοσοκομείο, Κανδηλί και Ιαλυσό. Στην πόλη της Ρόδου, η σύνδεση με την νέα οδό, θα γίνεται στον κόμβο του Νέου Νοσοκομείου, με προέκταση της οδού Γεωργίου Σεφέρη, που αποτελεί και την υπάρχουσα σύνδεση της πόλης με το Νέο Νοσοκομείο.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια αναγκαία υποδομή που θα αλλάξει το χάρτη των οδικών μεταφορών στο νησί, θα μειώσει την απόσταση ανάμεσα στην πόλη της Ρόδου και το αεροδρόμιο, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών και επισκεπτών του νησιού, θα αποσυμφορήσει από τον κυκλοφοριακό φόρτο τον παραλιακό δρόμο και τον αστικό ιστό, ενώ, παράλληλα, θα συμβάλλει στη μείωση του χρόνου πρόσβασης στο αεροδρόμιο, στην ασφαλή οδήγηση και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σας επισημαίνουμε ότι οι μελέτες για την κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου είναι μερικώς ολοκληρωμένες. Η σύμβαση της μελέτης υπογράφηκε το 2008. Έκτοτε, έχει εκπονηθεί, όπως προαναφέρθηκε, ο μεγαλύτερος όγκος των μελετών, ενώ, επίσης, έχει εγκριθεί και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Μάλιστα, στο πλαίσιο του έργου «Μελέτη οδού σύνδεσης πόλης Ρόδου με αεροδρόμιο (μεσογειακή χάραξη), ως Εθνικής Οδού του Δευτερεύοντος Δικτύου», δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμ. 159 φύλλο του Τεύχους Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, απόφαση με την οποία έγινε ο χαρακτηρισμός του δρόμου και απαγορεύτηκε η δόμηση στις υπό απαλλοτρίωση εκτάσεις από τις οποίες θα περάσει.
Η ζώνη απαλλοτρίωσης, αφορά μήκος 8.619,80 μέτρων, από τον Ισόπεδο Κόμβο Νοσοκομείου μέχρι το σημείο στο οποίο θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο δρόμο Αεροδρόμιο-Ανατολικές Ακτές, ο οποίος έχει, επίσης, δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Πρόκειται για έργο που αναβαθμίζει τις υποδομές του νησιού και δίνει λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο που ο πληθυσμός του νησιού πολλαπλασιάζεται.
Σήμερα, η οδική σύνδεση της πόλεως της Ρόδου με το Διεθνές Αεροδρόμιο Διαγόρας, εξυπηρετείται πρωτίστως από την παραλιακή οδό, μήκους περίπου 13χλμ. και δευτερευόντως από την οδό Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο, η οποία από τους ντόπιους αποκαλείται συνήθως οδός Τσαΐρι-Αεροδρόμιο.
Η παραλιακή οδός χρησιμοποιείται κυρίως από όσους διαμένουν στην περιοχή της Ρόδου με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία και πολλαπλά προβλήματα.
Επιπρόσθετα, ο συγκεκριμένος δρόμος δεν καλύπτει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για ένα δρόμο με τόσο μεγάλη κυκλοφορία, αλλά ούτε και τις αντίστοιχες προδιαγραφές ασφαλείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο συγκεκριμένο δρόμο δεν υπάρχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης, έχει μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και πλάτος περίπου 8μ., χωρίς ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας και αντιμετωπίζει έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα από την παρουσία δεκάδων ξενοδοχείων έως 1.000 κλινών, εκατοντάδων εστιατορίων, καφετεριών, εμπορικών καταστημάτων και δεκάδων χιλιάδων κατοικιών, σε συνδυασμό με εκατοντάδες χιλιάδες διελεύσεις οχημάτων που κινούνται από και προς το Αεροδρόμιο κάθε χρόνο.
Για να τεθεί σε νέες βάσεις η υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου απαιτούνται:
α) η ολοκλήρωση των μελετών που απαιτούνται.
β) η ολοκλήρωση των πράξεων απαλλοτρίωσης.
γ) η ένταξη του έργου είτε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή σε άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Οφείλουμε, επίσης, να σας επισημάνουμε ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί καθολική απαίτηση της αυτοδιοίκησης, των φορέων αλλά και των πολιτών της Ρόδου.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Τι προτίθεται να πράξει για την ολοκλήρωση των μελετών και για την ολοκλήρωση των πράξεων απαλλοτρίωσης;
2. Αν προτίθεται να εντάξει το έργο κατασκευής του «Οδού σύνδεσης Αεροδρομίου – πόλης Ρόδου (Μεσογειακή χάραξη) και επεκτάσεις της» στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή σε κάποιο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
3. Εάν στις προθέσεις και στους σχεδιασμούς του Υπουργείου είναι η επέκταση της «Μεσογειακής Χάραξης» προς Νότο, ως την είσοδο του Αεροδρομίου και τον χώρο στάθμευσής του και προς Βορρά, ως την Εθνική Οδό Ρόδου- Λίνδου.
Οι Ερωτώντες Βουλευτές