Η ζήτηση διακοπών στη Γερμανία έχει εξασθενήσει σημαντικά στις αρχές του 2019, όπως δείχνουν τα στοιχεία της GfK. Τα στοιχεία συγκρίνουν τις πωλήσεις από 2.000 αντιπροσωπευτικά ταξιδιωτικά πρακτορεία, ΟΤΑs και websites από ταξιδιωτικούς πράκτορες. Η σύγκριση συνίσταται στα αποτελέσματα του φετινού Γενάρη και εκείνου του 2018, ο οποίος και επισημαίνεται, ότι υπήρξε ιδιαίτερα ισχύρος.
Οι πωλήσεις των χειμερινών διακοπών μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Τα στοιχεία
Το σημαντικότερο γεγονός, ωστόσο για τη γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία είναι, ότι οι πωλήσεις για καλοκαίρι μειώθηκαν κατά 9% τον Ιανουάριο, όπου είναι παραδοσιακά ένας από τους ισχυρότερους μήνες κράτησης. Ως αποτέλεσμα, το καλοκαίρι του 2019 είναι πλέον 2% πίσω από την ίδια περίοδο πέρυσι σε αθροιστική βάση. Οι κύριοι μήνες ταξιδιού του Ιουλίου και του Αυγούστου είναι μεταξύ 1% και 3% χαμηλότεροι από πέρυσι. Ο βασικός παράγοντας πίσω από τα στοιχεία αυτά είναι, ότι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου είχαν αρνητικό πρόσημο τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας μείωση κατά 1%. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είχαν ήδη δει χαμηλότερες πωλήσεις τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, γεγονός που σημαίνει ότι ο Ιανουάριος σημειώνει αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τρίτο συνεχόμενο μήνα. Η GfK επεσήμανε ότι η «ασθενής ζήτηση διακοπών» εξηγείται εν μέρει από τους πολύ ισχυρούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης που καταγράφηκαν τον Ιανουάριο του 2018, αλλά η ασθενέστερη ζήτηση έχει επηρεάσει πλέον τόσο τους ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και τα ηλεκτρονικά σημεία πώλησης. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ελπίζουν, ότι οι καταναλωτές απλώς θα καθυστερούν τις κρατήσεις των καλοκαιρινών διακοπών τους, αντί να μεταβούν, για παράδειγμα, σε αυτο-οργανωμένες διακοπές με αυτοκίνητο στη Γερμανία ή σε εύκολα προσβάσιμους προορισμούς όπως την Αυστρία και την Ιταλία.