Συνεντεύξεις

Αντ. Καμπουράκης: «Αισιοδοξία και ευθύνη το μήνυμα για τον τουρισμό»

«Η φετινή χρονιά μπορεί να πάει καλά, μπορεί να πάει και καλύτερα από το 2013, ωστόσο αυτό δεν πρέπει επ’ ουδενί να γίνει αιτία εφησυχασμού. Στον τουρισμό δεν υπάρχει αυτόματος πιλότος. Όλα είναι θέμα σωστής στόχευσης και διαρκούς προσπάθειας».

Την άποψη ότι στον τουρισμό μετράει το αποτέλεσμα και όχι οι όποιες εκτιμήσεις ή τα προγνωστικά, εκφράζει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης.
Με αφορμή την ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Μέγαρο Μαξίμου για τον τουρισμό ο κ. Αντώνης Καμπουράκης θέλησε να στείλει ένα μήνυμα στην κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας πως είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συντονισμός.

“Δεν μπορεί το ένα χέρι να βοηθάει τον τουρισμό και το άλλο να του ρίχνει καρπαζιές. Δεν μπορεί από τη μια να τρέχουμε σε όλο τον κόσμο, είτε για να ανοίξουμε αγορές, είτε για να ανανεώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με παραδοσιακές αγορές και ταυτόχρονα το μυαλό μας να είναι στα χαράτσια, στη ΔΕΗ και στο νερό…”, τονίζει ο κ. Αντώνης Καμπουράκης.

Ο πρόεδρος της ΕΞΡ αναφέρεται και στις εκλογές που μπορεί να γίνουν αιτία για αντιπαραθέσεις, οι οποίες θα κάνουν ζημιά στον τουρισμό και υπογραμμίζει πως δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη, που στην παρούσα συγκυρία μπορεί να στοιχίσουν ακριβά. “Συνεπώς κόμματα, πρόσωπα, υποψήφιοι, φορείς, όλοι μας πρέπει να έχουμε το σωστό μέτρο”, τονίζει ο κ. Καμπουράκης.
Η συνέντευξη του κ. Αντώνη Καμπουράκη, αναλυτικά:

• Μόλις επιστρέψατε από τη διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου. Ποιο είναι το μήνυμα που φέρνετε για τη Ρόδο και τον τουρισμό της;
To μήνυμα είναι διπλό. Αισιοδοξία αλλά και ευθύνη. Η φετινή χρονιά μπορεί να πάει καλά, μπορεί να πάει και καλύτερα από το 2013, ωστόσο αυτό δεν πρέπει επ’ ουδενί να γίνει αιτία εφησυχασμού. Στον τουρισμό δεν υπάρχει αυτόματος πιλότος. Όλα είναι θέμα σωστής στόχευσης και διαρκούς προσπάθειας. Το ενδιαφέρον υπάρχει. Η τάση υπάρχει. Οι προκρατήσεις δίνουν μια πρόγευση. Αλλά ξέρετε πολύ καλά πως το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει. Μέχρι να δούμε, λοιπόν, να επιβεβαιώνονται τα σενάρια της αισιοδοξίας, προσωπικά θα πρότεινα να είμαστε όλοι με σηκωμένα τα μανίκια μας για δουλειά.

• Ποια πιστεύετε πως είναι τα κομβικά σημεία στα οποία θα κριθεί το στοίχημα της φετινής τουριστικής περιόδου;
Κοιτάξτε, ο τουρισμός είναι εμπειρία και συναίσθημα. Πρέπει, λοιπόν, να δώσουμε στους επισκέπτες μας την ασφάλεια, την άνεση και την ποιότητα που θέλουν, για να ζήσουν μια τουριστική εμπειρία με μοναδικά συναισθήματα. Εδώ έχουμε όλοι ευθύνη. Χρειάζεται προσοχή η εικόνα της χώρας. Να μην αφήσουμε το παραμικρό περιθώριο για συνθήκες, για «δεύτερες σκέψεις» των δυνητικών επισκεπτών μας. Ρεκόρ αφίξεων χωρίς σταθερότητα, ομαλότητα και κοινωνική ειρήνη δεν γίνονται. Ο τουρισμός κάνει το καθήκον του προς την πατρίδα, βάζει πλάτη, φέρνει καλά νέα και καλά αποτελέσματα, βοηθάει την εθνική οικονομία, δημιουργεί έσοδα και θέσεις εργασίας. Πρέπει να εισπράξει και μια αντίστοιχη στάση ευθύνης απ’ όλους.

• Ο τουρισμός πράγματι πέτυχε το success story που περιγράφετε και καταλαβαίνω πως είναι έτοιμος να το επαναλάβει. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να στείλετε στην κυβέρνηση;
Χαίρομαι κατ’ αρχήν διότι αναγνωρίζεται πλέον το γεγονός, πως ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει τον δρόμο για την έξοδο της Ελλάδας από την παρατεταμένη ύφεση. Μάλιστα, πριν από μερικές μέρες, έγινε ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, όλων των συναρμοδίων υπουργών και των εκπροσώπων του τουριστικού κόσμου. Ο σωστός συντονισμός, που ζήτησε ο πρωθυπουργός, είναι ένα μείζον ζητούμενο. Δεν μπορεί το ένα χέρι να βοηθάει τον τουρισμό και το άλλο να του ρίχνει καρπαζιές. Δεν μπορεί από τη μια να τρέχουμε σε όλο τον κόσμο, είτε για να ανοίξουμε αγορές, είτε για να ανανεώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με παραδοσιακές αγορές και ταυτόχρονα το μυαλό μας να είναι στα χαράτσια, στη ΔΕΗ και στο νερό… Έχουν γίνει υπερβολές και χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις, για να μπορέσουν να αναπνεύσουν οι επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία. Ελληνικός τουρισμός είναι τα ελληνικά ξενοδοχεία. Πρέπει να νιώσουμε πως κάποιος μας καταλαβαίνει και δεν μας αντιμετωπίζει μόνο σαν αγελάδα για άρμεγμα.

• Εκτιμάτε πως θα τη βρείτε αυτή την κατανόηση;
Εκτιμώ πως πρέπει να βάλουμε την κοινή λογική να δουλέψει. Με την τραπεζική στρόφιγγα κλειστή, με ένα κράτος και την τοπική αυτοδιοίκηση σε πολλές περιπτώσεις να αγωνιούν μόνο για το πώς θα βάλουν περισσότερα έσοδα στα ταμεία τους, δεν μπορούμε να οργανώσουμε μια μακρόπνοη επιχειρηματική στρατηγική. Όπως επίσης είναι και μια σειρά άλλων ζητημάτων που θέλουν απαντήσεις. Για παράδειγμα, τι γίνεται με τα ζητήματα των υποδομών που φθίνουν διαρκώς, ενώ θα μπορούσαν να δώσουν προστιθέμενη αξία στα νησιά μας; Αυτά όλα δεν μπορούμε να καθόμαστε και να τα κοιτάμε, λέγοντας, «εντάξει ο τουρισμός θα κάνει ρεκόρ». Δεν είναι η σωστή στάση αυτή. Σωστό είναι τώρα, που ο τουρισμός εμφανίζει αυτή τη δυναμική, να υποστηριχθεί περισσότερο ώστε να δώσει και περισσότερα.

• Τι ζητάει ο τουρισμός από τους νέους δημάρχους και περιφερειάρχες;
Ο τουρισμός έχει ανάγκη στην αυτοδιοίκηση ανθρώπους που ξέρουν τον τουρισμό, αλλά δεν έχει ανάγκη από «τουρίστες». Χρειάζεται λοιπόν ανθρώπους αφοσιωμένους πραγματικά στο έργο τους, με γνώση και όραμα. Με σχέδιο και ικανότητες διοίκησης. Λέω ένα απλό παράδειγμα. Θα ξεκινήσει μια νέα προγραμματική περίοδος για τα κοινοτικά προγράμματα. Πώς θα πάμε; Με τον αραμπά; Με μικρά «εργάκια», για να ικανοποιούνται πελατειακές σχέσεις; Ή θα σχεδιαστούν και θα υλοποιηθούν τα μεγάλα, αυτά που μπορούν να δώσουν απαντήσεις στις προκλήσεις των καιρών; Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να υποτιμηθεί η καθημερινότητα. Κάθε άλλο… Όλα έχουν τη σημασία τους. Η καθαριότητα, η λειτουργικότητα, η μέριμνα για το περιβάλλον. Ο πολιτισμός της καθημερινότητας, όπως συχνά επισημαίνω. Για αυτό λοιπόν είναι καθοριστικό να αναδειχθούν πρόσωπα, που μπορούν να βλέπουν και τη μεγάλη εικόνα και τη μικρή λεπτομέρεια.

• Με δεδομένο πως πάμε σε ευρωεκλογές και αυτοδιοικητικές εκλογές, ανησυχείτε μήπως υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στην εικόνα της χώρας;
Είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος. Όπως σας είπα και πριν, κάθε τι που δημιουργεί ένταση, συγκρούσεις, αμφιβολίες και απειλές στη σταθερότητα βλάπτει σοβαρά τον τουρισμό. Κατ’ επέκταση βλάπτει την εθνική οικονομία και άρα την έξοδο από την κρίση και την ύφεση. Όλοι πρέπει να συναισθανθούμε τις ευθύνες μας. Αυτά που μας ενώνουν είναι πολλά, περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Δεν υπάρχουν λοιπόν περιθώρια για λάθη, που στην παρούσα συγκυρία μπορεί να στοιχίσουν ακριβά. Συνεπώς κόμματα, πρόσωπα, υποψήφιοι, φορείς, όλοι μας πρέπει να έχουμε το σωστό μέτρο. Εμείς ως Ένωση, είμαστε αποφασισμένοι να υποστηρίξουμε, να αναδείξουμε αλλά και να υποδείξουμε με κάθε δυνατό τρόπο, αυτή τη στάση ωριμότητας και ευθύνης. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε σε πάθη και σε προσπάθειες δημιουργίας εντυπώσεων, να παίξουν με το ψωμί μας. Και με το μέλλον μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου