Συνεντεύξεις

Γ. Ματσίγκος: «Η επιμήκυνση της σεζόν είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση»

“Πρέπει να αλλάξουμε άμεσα νοοτροπία, συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, στοχεύοντας στην ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος και προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”.

Στο γεγονός ότι πρέπει οι φορείς του τουρισμού να αλλάξουν νοοτροπία προκειμένου ο προορισμός να βρεθεί σε καλύτερη θέση, αναφέρεται μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος.

“Χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη με στόχο πάντα την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, έγκυρη και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού με νέους τρόπους και μεθόδους, αξιοποιώντας το διαδίκτυο, τα social media και συνεργαζόμενοι όλοι οι τουριστικοί φορείς και επιχειρηματίες και επιτυγχάνοντας την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”, λέει ο κ. Ματσίγκος.

Σε ερώτηση σχετικά με την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, δηλώνει:
“Τα μηνύματα είναι θετικά απ’όλες τις αγορές εκτός από την Ουκρανία και τη Ρωσία. Η αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με την διολίσθηση του νομίσματος της Ρωσίας έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο ρυθμός των κρατήσεων τις τελευταίες εβδομάδες. Πιστεύω, όμως, ότι εάν υπάρξουν απώλειες, θα καλυφθούν από τις υπόλοιπες αγορές, εκτός του Μαΐου”.

Η συνέντευξη του κ. Γιώργου Ματσίγκου, αναλυτικά:
• Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από τη συμμετοχή στην τουριστική έκθεση ΙΤΒ που διεξήχθη στο Βερολίνο;
Η έκθεση είχε ομολογουμένως πολύ μεγάλη επιτυχία, τα μηνύματα ήταν πολύ θετικά από γενική άποψη και η συμμετοχή ήταν μεγάλη το δε ενδιαφέρον για τη Ρόδο, ιδιαίτερα έντονο. Η παρουσία μας ήταν επιβλητική με μεγάλο περίπτερο και λάβαμε θετικά μηνύματα από όλες τις αγορές, με μικρή αύξηση των αεροπορικών θέσεων από ορισμένες αγορές. Η δε γερμανική αγορά δείχνει πλέον το θετικό της πρόσημο όσον αφορά τις φετινές κρατήσεις και ευελπιστούμε ότι αυτό θα συνεχιστεί καθ’όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

• Θα ξεπεραστεί η κρίση στην Ουκρανία ή θα υπάρξουν επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση από τη Ρωσία;
Νομίζω ότι θα επηρεάσει την τουριστική κίνηση σημαντικά από την Ουκρανία και λιγότερο από την Ρωσία. Η αβεβαιότητα που υπάρχει αυτή την εποχή λόγω της κατοχής της Κριμαίας από τα ρωσικά στρατεύματα και οι απειλές για λήψη οικονομικών κυρώσεων, συνετέλεσαν στην μείωση του αυξητικού ρυθμού κρατήσεων που είχαμε από την Ρωσία. Σημαντικότερο όλων βέβαια είναι η διολίσθηση του νομίσματος της Ρωσίας (25%) από τον Μάρτιο του 2013 το οποίο είναι και η βασική αιτία που θα έχει ως αποτέλεσμα η Ρόδος να είναι αισθητά ακριβότερη από την Τουρκία και την Αίγυπτο. Με τα σημερινά δεδομένα δεν έχει γίνει πάντως καμία μείωση των προβλεπόμενων αεροπορικών θέσεων προς την Ρόδο και ευχόμαστε να παραμείνουν ως έχουν. Μέχρι τέλη Μαρτίου θα έχουμε πιο σαφή εικόνα μετά και τις επαφές που θα έχουμε στην Διεθνή Έκθεση της Μόσχας ΜΙΤΤ που θα διεξαχθεί από 19-22 Μαρτίου.

• Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες θα προβείτε προκειμένου να υπάρξει πραγματικά βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται από τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό προς τους επισκέπτες;
Μετά την επιτυχημένη ημερίδα ποιότητος που διοργάνωσε ο Σύλλογός μας σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και τα συμπεράσματα που προέκυψαν, χρειαζόμαστε συνεχείς ενέργειες, εκπαίδευση, επιμόρφωση και βελτίωση των υποδομών. Τις επόμενες ημέρες θα διοργανώσουμε επιμορφωτικά σεμινάρια με φορείς και επιχειρηματίες, θα κυκλοφορήσουν αφίσες και θα γίνει παράλληλη προβολή στο διαδίκτυο για την βελτίωση της ποιότητας και της φιλοξενίας, της ευγένειας και της συμπεριφοράς του προσωπικού. Επιπλέον θα πιέσουμε τις αρχές για να βελτιώσουμε τις υποδομές και γενικά την εμφάνιση του νησιού.

Εδώ ζητάμε και την δική σας βοήθεια ώστε να πιέσουμε για να βελτιωθεί η εικόνα της Ρόδου καθώς και οι υποδομές πριν την έναρξη της σαιζόν, η οποία ξεκινά δυναμικά σε λίγες εβδομάδες. Το βασικότερο όλων που χρειάζεται να γίνει άμεσα είναι συντονισμός όλων των φορέων-συλλογικότητα-συνεργασία-δράση, με στόχο την διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος και την βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών. Όμως για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε το τουριστικό μας προϊόν το βασικότερο όλων είναι η τουριστική παιδεία και η συνεχής εκπαίδευση.

• Συμβαδίζουν οι υποδομές του νησιού μας με τα άλματα που έχουν κάνει στον τομέα της ποιότητας τα ξενοδοχεία;
Δυστυχώς όχι και φαίνεται από το γεγονός ότι βραβεύονται συνέχεια ξενοδοχεία από διεθνείς φορείς και τουριστικούς οργανισμούς ενώ ο προορισμός εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει βραβευτεί αντίστοιχα, ενώ παλαιότερα θεωρούνταν το ωραιότερο και καθαρότερο νησί της Μεσογείου. Τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι η ελλιπής καθαριότητα, τα πεζοδρόμια που βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, η κακή εμφάνιση των κρατικών κτηρίων, οι αρχαιολογικοί χώροι που δεν συντηρούνται και σε πολλές περιπτώσεις υπολειτουργούν, η ελλιπής σήμανση σε όλο το νησί, η κακή κατάσταση των δημόσιων τουαλετών σε πολλά σημεία του νησιού, οι ημιτελείς οδικές υποδομές, καθώς και η κακή κατάσταση του αεροδρομίου, του λιμανιού και των στάσεων λεωφορείων.

• Ποια είναι τα μηνύματα που έχετε για την τουριστική σεζόν του 2014 και ποιες αγορές θα πάνε καλύτερα; Θα υπάρξει από την περίοδο 2014-2015 επιμήκυνση της σεζόν;
Τα μηνύματα είναι θετικά απ’όλες τις αγορές εκτός από Ουκρανία και Ρωσία. Όπως ανέφερα και παραπάνω η αβεβαιότητα στην Ουκρανία και ειδικά στην Κριμαία σε συνδυασμό με την διολίσθηση του νομίσματος της Ρωσίας έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο ρυθμός των κρατήσεων τις τελευταίες εβδομάδες.

Πιστεύω όμως ότι εάν υπάρξει απώλεια από την Ρωσία, θα καλυφθεί από τις υπόλοιπες αγορές, εκτός του μήνα Μαΐου. Σχετικά με την επιμήκυνση νομίζω ότι έχουμε την χρυσή ευκαιρία για να το πετύχουμε. Σύντομα ο Σύλλογός μας θα πάρει πρωτοβουλία για συντονισμό δράσεων με σκοπό την συνεργασία των φορέων, των αρχών και επιχειρηματιών για να πετύχουμε τον στόχο μας. Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρξει ειλικρινής συνεργασία όλων των φορέων και επιχειρηματιών και όχι μεμονωμένες ενέργειες, αρκεί να πιστέψουμε όλοι μαζί επιχειρηματίες, φορείς και εργαζόμενοι ότι η επιμήκυνση είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση και η μοναδική ευκαιρία για να το πετύχουμε.

• Ήρθαν στη Ρόδο επενδυτές που ενδιαφέρονται για τον κρατικό αερολιμένα Ρόδου στα πλαίσια του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή του. Θα λειτουργήσει θετικά για το αεροδρόμιο του νησιού μας η ανάθεση της διαχείρισης σε ιδιώτες;
Νομίζω ναι, υπό προϋποθέσεις. Χρειάζεται όμως συνεχής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο αεροδρόμιο και επέκταση εντός και εκτός αεροδρομίου. Αρκεί ο νέος επενδυτής να είναι διατεθειμένος να επενδύσει μέρος των κερδών του στην βελτίωση της εικόνας του αεροδρομίου. Δυστυχώς μέχρι σήμερα όλα τα έσοδα πήγαιναν στην Αθήνα χωρίς την παραμικρή βελτίωση και με «μπαλώματα» κάθε σαιζόν. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η απαράδεκτη αυτή κατάσταση ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες που υπάρχει μεγάλη κίνηση.

• Ειδικά για την τουριστική εκπαίδευση τι θα πρέπει να γίνει;
Το μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η εκπαίδευση. Δυστυχώς αντί να αναβαθμίσουμε τις τουριστικές σχολές που είχαμε και ειδικά τις ανώτερες, κλείσαμε τα οικοτροφεία, υποβαθμίσαμε την εκπαίδευση ενώ δεν έχουμε καμία πανεπιστημιακού επιπέδου σχολή. Ενημερωτικά αναφέρω ότι η Τουρκία διαθέτει 5 πανεπιστήμια για τουριστική εκπαίδευση και δεκάδες σχολές. Δυστυχώς οι κυβερνήσεις μας και οι κυβερνώντες μόνο προεκλογικές υποσχέσεις έδιναν για αναβάθμιση, αλλά δυστυχώς καμία βελτίωση. Χωρίς τουριστική εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση δεν μπορούμε να έχουμε έναν ποιοτικό προορισμό.

• Πώς κρίνετε τις προσπάθειες που έγιναν στον τομέα της προβολής της Ρόδου και των υπολοίπων νησιών στο εξωτερικό;
Έγιναν αρκετές προσπάθειες, δεν θα ήθελα όμως να κρίνω αυτή την εποχή τον τρόπο και την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών προβολής. Χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη με στόχο πάντα την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, έγκυρη και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού με νέους τρόπους και μεθόδους αξιοποιώντας το διαδίκτυο, τα social media και συνεργαζόμενοι όλοι οι τουριστικοί φορείς και επιχειρηματίες και επιτυγχάνοντας την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Δυστυχώς μείναμε μόνο στο ήλιος, θάλασσα, αρχαιότητες, τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η τουριστική σαιζόν γι’αυτό πρέπει να αλλάξουμε άμεσα νοοτροπία συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, στοχεύοντας στην ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος και προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου