Ο Ελληνας δηλώνει, σε ποσοστό 61% (το υψηλότερο στον κόσμο), ότι θα ξοδέψει λιγότερα γιατί «δεν έχω αρκετά λεφτά στην άκρη», ενώ ένα 37% προβάλλει ως λόγο ότι «δεν είχα αύξηση μισθού ή bonus»
Ελλάδα και Ρωσία είναι οι μόνες αγορές στον κόσμο, όπου οι ταξιδιώτες τείνουν εφέτος να περικόψουν τον προϋπολογισμό των διακοπών τους, με τη μερίδα αυτών που θα ξοδέψει λιγότερα να πλειοψηφεί σε σύγκριση με αυτούς που δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 35% των Ελλήνων δηλώνει ότι εφέτος θα ξοδέψει (ακόμη) λιγότερα από πέρυσι έναντι του 28% που δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα. Ο Ελληνας δηλώνει, σε ποσοστό 61% (το υψηλότερο στον κόσμο), ότι θα ξοδέψει λιγότερα γιατί «δεν έχω αρκετά λεφτά στην άκρη», ενώ ένα 37% προβάλλει ως λόγο ότι «δεν είχα αύξηση μισθού ή bonus». Στη Ρωσία υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία, αφού ένα 33% δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα έναντι του 32% που δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα – βαρόμετρο του γνωστού TripAdvisor, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 16 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2015, σε ένα δείγμα 44.227 ερωτηθέντων σε 32 χώρες, μέσω των τοπικών sites της γνωστής μηχανής αναζήτησης. Από το σύνολο των ερωτηθέντων, οι 34.018 ήταν καταναλωτές και οι υπόλοιποι 10.261 επιχειρηματίες (50% στη μεσαίας κλίμακας κατηγορία). Στην Ελλάδα η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 427 καταναλωτών και 363 επιχειρηματιών.
Πόσα θα ξοδέψουμε
Mε βάση λοιπόν το βαρόμετρο του TripAdvisor, εφέτος ένα ζευγάρι Ελλήνων θα ξοδέψει συνολικά για ταξίδια 3.100 δολάρια, κάτω από τους Ιταλούς (3.900 δολάρια) και τους Πορτογάλους (3.400 δολάρια) ενώ εντυπωσιακό είναι το νούμερο που θα ξοδέψουν οι Ελβετοί, από την πρώτη θέση, στα 12.100 δολάρια.
Παγκοσμίως, 1 στους 4 ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο διατηρούν το budget των διακοπών τους στα επίπεδα του 2014, ενώ 2 στους 5 σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα.
Στο 41% διαμορφώνεται το ποσοστό των ταξιδιωτών που θα ξοδέψουν περισσότερα (από 44% το 2014) και στο 23% είναι ο μέσος όρος αυτών που θα ξοδέψουν λιγότερα (από 26% το 2014). …Πρωταθλητές στα έξοδα είναι η Νότια Αφρική, η Ταϋλάνδη και η Αργεντινή, με τους ταξιδιώτες από τις χώρες αυτές να είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα σε ποσοστό από 53% έως 57%.
Ποιες ηλικίες θα κάνουν περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό εφέτος για αναψυχή; Φυσικά οι …συνταξιούχοι σε ένα ποσοστό 84%, οι millennials με 81% και οι οικογένειες σε 70%.
Τα ταξίδια στο εξωτερικό θα αυξηθούν εφέτος κατά μέσο όρο σε ποσοστό 15% και ειδικά στην Ελλάδα σε ποσοστό 16% έναντι του 2014, οι Ρώσοι, στην τελευταία θέση θα μειώσουν τα ταξίδια τους εφέτος κατά 9% και οι Τούρκοι από την πρώτη θέση, κατά 58%.
Το τοπ 4 των προορισμών στο εξωτερικό που …ονειρεύονται οι περισσότεροι ταξιδιώτες για εφέτος είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία και η Νέα Ζηλανδία, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην 9η θέση σε ένα σύνολο 32 προορισμών.
Με βάση τις απαντήσεις των ερωτηθέντων στην Ελλάδα, το 55% των ταξιδιών που θα πραγματοποιήσουν εφέτος θα είναι στο εσωτερικό και το υπόλοιπο στο εξωτερικό, ενώ από τα 2.700 που υπολογίζεται να ξοδέψει εφετος ένα ζευγάρι Ελλήνων, τα 1.485 ευρώ υπολογίζεται ότι θα είναι για διακοπές στην Ελλάδα. Ο προορισμός των ”ονείρων” των Ελλήνων είναι οι ΗΠΑ με ένα ποσοστό 39% να δηλώνει ότι θέλει να τις επισκεφθεί, ενώ το μεγάλο εμπόδιο για να εκπληρώσουν το όνειρό τους είναι φυσικά ότι δεν έχουν αρκετές αποταμιεύσεις.
Τι προσδοκούν οι ξενοδόχοι
Το δεύτερο κομμάτι του βαρόμετρου του ΤripΑdvisor έχει να κάνει με τις προσδοκίες των ξενοδόχων για εφέτος. Συνολικά, υπάρχει μεγαλύτερη αισιοδοξία στον τομέα των boutique και των ξενοδοχείων πολυτελείας, ενώ πιο απαισιόδοξοι εμφανίζονται εφέτος οι ξενοδόχοι της οικονομικής κατηγορίας. Δύο στις τρείς επιχειρήσεις τώρα αισθάνονται αισιοδοξία για την κερδοφορία του 2015.
Στην περίπτωση αυτή, οι Ελληνες ξενοδόχοι είναι πολύ ψηλότερα από το μέσο όρο ως προς τις προσδοκίες για αυξημένα αποτελέσματα εφέτος (79%), ενώ οι πλέον αισιόδοξοι είναι οι ξενοδόχοι στο Μεξικό (90%).
Η διαχείριση της online φήμης τους είναι ο τομέας όπου θέλει να επενδύσει εφέτος περισσότερο ο κλάδος παγκοσμίως- σε ποσοστό 60%- και ακολουθούν με ένα 53% οι «μικρής κλίμακας ανακαινίσεις».
Οσον αφορά τις τιμές, ένα ποσοστό 50% δρομολογεί αυξήσεις για το 2015, ένα 42% να συνεχίσει την ίδια τιμολογιακή πολιτική. Στην Ελλάδα τα δύο ποσοστά συμπίπτουν- από 47%.
Διεθνώς, οι ξενοδόχοι φιλοξενούν περισσότερους ντόπιους από ξένους επισκέπτες, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με τη χώρα μας, όπου τα ποσοστό αυτά είναι στο 31% προς 69%.
newmoney.gr