Οι ισχυρές κρατήσεις και η υψηλή ζήτηση που παρατηρείται για την προσεχή, καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα και την Τουρκία είναι πιθανό να επιφέρει έλλειψη κλινών, προειδοποιούν οι «ηγέτες» της γερμανικής τουριστικής αγοράς, οι οποίοι στο σύνολό τους «μιλούν» για ανάκαμψη των προορισμών της Αν. Μεσογείου.
Η Alltours, για παράδειγμα, ανέφερε διψήφια αύξηση των πωλήσεων για την καλοκαιρινή σεζόν του 2018, με μεγάλη ζήτηση για την Ελλάδα, την Τουρκία και την Αίγυπτο, καθώς και μικτές τάσεις για την Ισπανία, με μείωση των κρατήσεων, αλλά υψηλότερα έσοδα, λόγω αύξησης των τιμών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Markus Daldrup, προειδοποίησε στην ITB: «Είναι αρκετά πιθανό να υπάρξει πρόβλημα κλινών στην Τουρκία και την Ελλάδα. Όχι μόνο η γερμανική αγορά αλλά και άλλες, όπως η Ρωσία, εμφανίζουν υψηλή ζήτηση γι’ αυτές τις αγορές». Αντίθετα, σύμφωνα με τον ίδιο, στην Ισπανία οι κρατήσεις έχουν πληγεί, λόγω των σημαντικά υψηλότερων τιμών και τον διπλασιασμό του τουριστικού φόρου στη Μαγιόρκα.
Ομοίως, η FTI «απολαμβάνει» διψήφια αύξηση στα έσοδα των πωλήσεων και στις κρατήσεις για το τρέχον οικονομικό έτος, εξαιτίας κυρίως των ισχυρών πωλήσεων για την Τουρκία, την Ελλάδα (+ 50%) και την Αίγυπτο.
Μιλώντας σχετικά ο Ralph Schiller, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, δήλωσε: «Η αλλαγή στην επιλογή προορισμού που παρατηρήθηκε πριν από δύο χρόνια, επιστρέφει, με τους παραθεριστές να επιλέγουν μαζικά την Τουρκία και περιοχές της Ερυθράς Θάλασσας. Οι νέες πτήσεις τσάρτερ της εταιρίας προς την Αλικαρνασσό έχουν πολύ καλές πωλήσεις μέχρι στιγμής».
Ο tour operator Schauinsland Travel δίνει πολύ αισιόδοξες προβλέψεις για το τρέχον έτος, με αύξηση έως και 10% στον αριθμό των πελατών του. Η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Ελλάδα είναι ξεκάθαρα οι «νικητές», με αύξηση 50% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με τη σειρά τους στην Πορτογαλία, τη Βουλγαρία και τα Ην. Αραβικά Εμιράτα παρουσιάζουν άνοδο 20%, σε σχέση με το 2017.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις αυτές, ο ιδιοκτήτης του τουριστικού οργανισμού, Gerald Kassner, είπε: «Οι κρατήσεις των τελευταίων εβδομάδων και μηνών μας παρέχουν τη σιγουριά ότι το τρέχον οικονομικό έτος θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα για την τουριστική βιομηχανία, αλλά και για τη Schauinsland-Reisen».
Διαφορετική είναι η εικόνα των πωλήσεων για την TUI και τον Thomas Cook. Η TUI Γερμανίας ανέφερε «σαφή» αύξηση των κρατήσεων και αυξημένο μερίδιο της ταξιδιωτικής αγοράς, λόγω κυρίως των προορισμών της Ανατολικής Μεσογείου, όπως η Ελλάδα (+2%) και η Τουρκία (+50%), ενώ αυξημένες είναι οι κρατήσεις και στη Βόρεια Αφρική (Αίγυπτο και Τυνησία). Η Ισπανία από την άλλη παρέμεινε ο κορυφαίος προορισμός με τις υψηλότερες πωλήσεις. «Η ανάπτυξη των προορισμών της Ανατολικής Μεσογείου δεν έχει αντίκτυπο στη Δύση», σχολίασε ο διευθυντής του τουριστικού προγράμματος της εταιρίας, Στέφαν Μπάμερτ.
Ομοίως, ο Thomas Cook έχει ισχυρές κρατήσεις για την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Βουλγαρία, την Αίγυπτο και την Τυνησία, ενώ η Ισπανία παραμένει σε σταθερά επίπεδα. Ωστόσο, η επικεφαλής της εταιρίας στη Γερμανία, Stefanie Berk, προειδοποίησε: «Το ερώτημα είναι από τα ποσοστά αυτά πόσο αφορά πρώιμες πωλήσεις και πόσο πραγματική αύξηση». Όσον αφορά την Τουρκία, σχολίασε: «Με μετρήσεις που βασίζονται στην πληρότητα των πτήσεων, πολύ πιθανός φαίνεται ο διπλασιασμός του αριθμού των πελατών, με το 2018 να εξελίσσεται σε χρονιά – ρεκόρ».
Ο όμιλος, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ανακοίνωσε την έναρξη του Thomas Cook Hotel Investments, ενός κοινού επενδυτικού ταμείου, σε συνεργασία με την ελβετική εταιρία LMEY Investments. Το Thomas Cook Hotel Investments σκοπεύει να επενδύσει 150 εκατομμύρια δολάρια σε πέντε ιδιοκτησίες σε προορισμούς – κλειδιά με σκοπό την επέκταση του ξενοδοχειακού χαρτοφυλακίου του.
Οι πέντε ιδιοκτησίες περιλαμβάνουν δύο ξενοδοχεία Sunwing στην Ελλάδα (Ρόδο και Κρήτη), δύο ξενοδοχεία Aldiana στην Ισπανία και το πρώτο κοινό έργο τους, το πέμπτο Casa Cook, το οποίο θα ανοίξει στην Ίμπιζα, το καλοκαίρι του 2019. Στα πρώτα δύο Casa Cook ξενοδοχεία, στη Ρόδο και στην Κω, θα προστεθεί ένα ακόμη στην Κρήτη, αυτό το καλοκαίρι, και ένα στην Κροατία, τον επόμενο χρόνο.
Εν τω μεταξύ, η DER Touristik, η οποία έχει παρόμοια πορεία πωλήσεων στη Γερμανία με τους υπόλοιπους τουριστικούς πράκτορες, ολοκλήρωσε την εξαγορά της Kuoni Γαλλίας και μπορεί να εισέλθει στη γαλλική ταξιδιωτική αγορά.
«Η Kuoni Γαλλίας, με ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 144 εκατομμυρίων ευρώ από πωλήσεις διακοπών υψηλής ποιότητας σε 58.000 πελάτες, είναι η «υψηλή ραπτική» στον κλάδο του ταξιδιού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της DER Touristik, Sören Hartmann.