Μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που ακύρωσε την προηγούμενη απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.), η διαγωνιστική διαδικασία για τις 74 δρομολογιακές γραμμές συνεχίζεται κανονικά. Ο διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός θα διεξαχθεί την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, στις 10:00 π.μ., στο κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Ακτή Βασιλειάδη (Πύλες Ε1-Ε2).
Οι ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες καλούνται να υποβάλουν τις προσφορές τους μέχρι την προκαθορισμένη ημερομηνία, με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Καθυστερημένες ή ελλιπείς προσφορές δεν θα γίνουν δεκτές.
Δείτε ολόκληρη την Προκήρυξη που εκδόθηκε στις 15 Οκτωβρίου 2024 πατώντας εδώ
Οι όροι του διαγωνισμού και οι επιπτώσεις για την ΑΝΕ Καλύμνου
Εστιάζουμε στη γραμμή Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου, η οποία προκηρύχθηκε στην Κατηγορία 3, που αφορά πλοία άνω των 20 ετών και την οποία εξυπηρετούσε μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2024 η ΑΝΕ Καλύμνου
Σύμφωνα με την προκήρυξη:
-Αν υπάρχουν περισσότερες από μία προσφορές στην Κατηγορία 3, θα επιλεγεί η εταιρεία με πλοίο αντικατάστασης.
-Αν όλες οι εταιρείες διαθέτουν ή δεν διαθέτουν πλοίο αντικατάστασης, τότε προβάδισμα έχει η εταιρεία με το νεότερο πλοίο.
–Η οικονομική προσφορά δεν αποτελεί το κύριο κριτήριο, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα στην ΑΝΕ Καλύμνου.
Η ανταγωνίστρια SAOS Ferries διαθέτει νεότερα πλοία και πιθανότατα θα έχει προβάδισμα στη διαδικασία.αφού η συμμετοχή της θεωρείται δεδομένη.
Η στάση της ΑΝΕ Καλύμνου – «Κλειστά χαρτιά» για τα πλοία της
Πέντε ημέρες πριν την υποβολή προσφορών, η ΑΝΕ Καλύμνου δεν έχει κάνει κάποια επίσημη ανακοίνωση για τις προθέσεις της συμμετοχής στο διαγωνισμό και τι θα πράξει.
Στις 12 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, παρουσία του Δημάρχου Ιωάννη Μαστροκούκου, αλλά δεν έγινε καμία επίσημη ανακοίνωση.
Τι συμβαίνει με τα πλοία της ΑΝΕ Καλύμνου;
Καμία επίσημη πληροφόρηση ή ενημέρωση δεν υπάρχει επίσης για τα 2 πλοία της Εταιρείας και τηρείται απόλυτη μυστικότητα από τη Διοίκηση
–«ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» – Από τις 14 Φεβρουαρίου 2025 βρίσκεται σε ναυπηγείο στο Πέραμα για αντικατάσταση άξονα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι έτοιμο στις 24 Μαρτίου 2025, αλλά δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση.
–«ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ» – Από τις 9 Φεβρουαρίου 2025, η μηχανή του βρίσκεται σε εξειδικευμένο συνεργείο στην Αθήνα. Το πλοίο είναι ακινητοποιημένο από τις 19 Ιανουαρίου 2025, χωρίς επίσημη ενημέρωση για την πορεία των εργασιών.
Το ερώτημα παραμένει: Γιατί αυτή η μυστικότητα, τι συμβαίνει;
Οι Εταιρείες που διεκδικούν τις τοπικές γραμμές στην περιοχή μας
Ας επανέλθουμε όμως στα του διαγωνισμού. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Kalymnos News , οι ακόλουθες εταιρείες πρόκειται να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για γραμμές της περιοχής:
1. SAOS Ferries (Φώτης Μανούσης)
Με τα E/Γ-Ο/Γ πλοία «ΣΤΑΥΡΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», διεκδικεί τις γραμμές που εξυπηρετεί και τώρα :
– Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου (3 φορές/εβδομάδα – 4 το καλοκαίρι)
-Ρόδος – Χάλκη (2 φορές/εβδομάδα)
– Ρόδος – Σύμη – Τήλος – Νίσυρος – Κως (2 φορές/εβδομάδα)
2. ΑΝΕ Μαστιχαρίου
Με το «ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΕΡΜΗΣ», διεκδικεί τις γραμμές που εξυπηρετεί και τώρα :
Νίσυρος – Κως (4 φορές/εβδομάδα)
-Μαστιχάρι – Λέρος (2 φορές/εβδομάδα)
Με το “ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ” διεκδικεί τη γραμμή που εξυπηρετεί και τώρα :
Κάλυμνος – Ψέριμος – Μαστιχάρι (1 φορά/εβδομάδα – 3 το καλοκαίρι)
3. ΛΑΦΑΣΙ ΝΕ
Με το “ΗΛΙΑΣ Τ” διεκδικεί τη γραμμή πού εξυπηρετεί και τώρα:
Μαστιχάρι – Ψέριμος – Κάλυμνος (5 φορές/εβδομάδα)
4. Εταιρεία ΜΑΝΙΑ
Με το «ΜΑΝΙΑΪ», διεκδικεί τη γραμμή πού εξυπηρετεί και τώρα:
Κάλυμνος – Ψέριμος (3 φορές/εβδομάδα – 5 το καλοκαίρι)
Τι μπορεί να διεκδικήσει η ΑΝΕ Καλύμνου;
Η ΑΝΕ Καλύμνου μπορεί να συμμετέχει στο διαγωνισμό διεκδικώντας τις παρακάτω γραμμές όπως τα προηγούμενα χρόνια. Βέβαια με την σημείωση ότι τη γραμμή προς Σάμο ,η οποία ήταν η κυρία πηγή εσόδων για την ΑΝΕΚ την διεκδικεί και άλλη εταιρεία:
Με το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ»
Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου (3 φορές/εβδομάδα – 4 το καλοκαίρι)
Κάλυμνος – Κως – Αστυπάλαια (2 φορές/εβδομάδα)
Κάλυμνος – Αστυπάλαια (2 φορές/εβδομάδα)
Με το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ» εφόσον αποκατασταθεί έγκαιρα η βλάβη του
Μαστιχάρι – Ψέριμος – Κάλυμνος (5 φορές/εβδομάδα)
Επιπλέον, ο διαγωνισμός της 27ης Μαρτίου 2025 που βρίσκεται σε εξέλιξη περιλαμβάνει ένα ακόμα εβδομαδιαίο δρομολόγιο για τη γραμμή Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου, το οποίο μπορεί να διεκδικήσει η ΑΝΕ Καλύμνου και όπως φαίνεται μέχρι τώρα, δεν θα υπάρξει άλλος ενδιαφερόμενος
Δύσκολη η κατάσταση για την ΑΝΕ Καλύμνου
Η απόφαση του ΣτΕ που επαναφέρει το κριτήριο του «νεότερου ηλικιακά πλοίου» καθιστά την κατάσταση δύσκολη για την ΑΝΕ Καλύμνου.
Η SAOS Ferries, με τα δύο νεότερα πλοία της, έχει προβάδισμα για το δρομολόγια Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου (3 φορές/εβδομάδα – 4 το καλοκαίρι) που η ΑΝΕΚ εξυπηρετούσε μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024.
Η γραμμή του διαγωνισμού της 27ης Μαρτίου προς ΣΑΜΟ , που μπορεί να πάρει η ΑΝΕΚ ,μαζί με αυτές προς Αστυπάλαια για τις οποίες μέχρι τώρα δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος ,φαίνεται να μην είναι αρκετές. Χρειάζεται να πάρει ένα επιπλέον δρομολόγιο την εβδομάδα είτε προς ΣΑΜΟ είτε προς ΡΟΔΟ, είτε να διπλασιαστεί το μίσθωμα των δρομολογίων προς ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ, καθόσον το υφιστάμενο είναι πολύ μικρό.
Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της περιοχής και το μέλλον της ΑΝΕ Καλύμνου. Θα καταφέρει να ανταγωνιστεί και να βρεθεί μία βιώσιμη λύση ή θα μείνει εκτός επιδοτούμενων άγονων γραμμών;
Παραθέτουμε απόσπασμα του Παραρτήματος IV με τις γραμμές που προκηρύσσονται με το διαγωνισμό με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά πλοίων, μίσθωμα, αριθμό δρομολογίων που θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου 2025,αφορούν στην περιοχή μας και ενδιαφέρουν και τις τοπικές Ναυτιλιακές εταιρείες.
ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή
ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή και ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή
Επίσης ενδιαφέρον για τις τοπικές Ναυτιλιακές Εταιρείες, ΑΝΕΜ,ΑΝΕΚ, ΛΑΦΑΣΙ ΝΕ και ΜΑΝΙΑΪ έχουν οι παρακάτω 4 δρομολογιακές γραμμές:
ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΨΕΡΙΜΟΣ- ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ και επιστροφή
ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ-ΨΕΡΙΜΟΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ και επιστροφή
ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΨΕΡΙΜΟΣ και επιστροφή
ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ -ΛΕΡΟΣ και επιστροφή
ΝΙΣΥΡΟΣ-ΚΩΣ και επιστροφή
ΡΟΔΟΣ-ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ ,ΡΟΔΟΣ – ΧΑΛΚΗ και ΡΟΔΟΣ-ΣΥΜΗ-ΤΗΛΟΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΚΩΣ με επιστροφή
Πηγή: kalymnosnews.gr