Με διψήφιο ποσοστό αύξησης οι προκρατήσεις για τη Ρόδο • Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην προώθηση του προορισμού, αναδεικνύοντας τον τόπο μας • Από τα παράπονα που καταγράφονται στα reviews των Βρετανών επισκεπτών, φαίνεται ότι υστερούμε στις υποδομές • Στο 17% η αύξηση για την Jet2Holidays
Σε διψήφιο ποσοστό αύξησης κυμαίνονται οι προκρατήσεις για τη Ρόδο από τη βρετανική αγορά, σύμφωνα με τον τουριστικό πράκτορα και αντιπρόσωπο της Jet2, Νίκο Σαββαΐδη και η ναυαρχίδα του τουρισμού φαίνεται ότι και «σε αυτή την κούρσα καλπάζει»!
Όπως τονίζει στη «δ», το φετινό καλοκαίρι η ζήτηση για τη Ρόδο είναι μεγάλη και θα συνδέεται με 13 τερματικούς σταθμούς από το Ηνωμένο Βασίλειο, αφού για πρώτη φορά θα υπάρχουν αεροπορικά δρομολόγια από το αεροδρόμιο του Bournemouth. Μάλιστα οι πτήσεις θα είναι 8 με 9 ημερησίως και θα φτάνουν τις 57 εβδομαδιαίως.
Σύμφωνα με τον έμπειρο τουριστικό πράκτορα, το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να επιτύχουμε ένα νέο ιστορικό ρεκόρ από την Αγγλία, αφού ήδη είναι στο 17% η αύξηση από την Jet2Holidays!
Ο κ. Σαββαΐδης αναφέρεται στην εξαιρετική δουλειά που γίνεται από πλευράς Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην καμπάνια και την ψηφιακή διαφήμιση των νησιών μας στη Μ. Βρετανία, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει ότι τα παράπονα των επισκεπτών της Ρόδου έχουν να κάνουν με τις υποδομές.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
• Ποιες είναι οι προκρατήσεις που έχετε έως σήμερα κ. Σαββαΐδη από τη Μεγάλη Βρετανία (συγκριτικά με πέρυσι) και πού φτάνουν οι προσδοκίες σας για τον αριθμό των επισκεπτών φέτος;
Οι προκρατήσεις κα Παμπρή παρουσιάζουν εξαιρετική πορεία, με διψήφιο ποσοστό αύξησης. Συγκεκριμένα για την Jet2Holidays η αύξηση φτάνει το 17% σε σχέση με πέρυσι, κάτι που σημαίνει ότι προβλέπεται να επιτύχουμε ιστορικό ρεκόρ από την αγγλική αγορά.
• Με πόσα αεροδρόμια συνδέεται η Ρόδος με τη Μεγάλη Βρετανία με JET2 τη φετινή σεζόν και αν προγραμματίζονται προσεγγίσεις από περισσότερες πόλεις για το καλοκαίρι, όπως επίσης έχουμε αριθμό πτήσεων;
Η Ρόδος συνδέεται με 13 τερματικούς σταθμούς από τη Μεγάλη Βρετανία, αφού για πρώτη φορά φέτος πετάμε από το αεροδρόμιο του Bournemouth. Οι πτήσεις θα είναι 8 με 9 ημερησίως και θα φτάνουν τις 57 εβδομαδιαία.
• Διαφημίζεται η Ρόδος στη Μεγάλη Βρετανία και ποιες είναι οι αντιδράσεις από την προβολή;
Ναι, η Ρόδος διαφημίζεται ενεργά στη Μ. Βρετανία, τόσο μέσω καμπανιών σε παραδοσιακά μέσα (λεωφορεία, underground κ.λπ.) όσο και μέσω ψηφιακής διαφήμισης. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην προώθηση του προορισμού αναδεικνύοντας τον τόπο μας. Αυτό φυσικά, δημιουργεί θετικές αναφορές και σχόλια και ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του νησιού μας.
• Η Ρόδος θα υποδεχθεί τη σεζόν με «πληγωμένες» υποδομές. Είναι κάτι που απασχολεί τους Βρετανούς ή θεωρείτε ότι η γοητεία του νησιού θα υπερισχύσει των αδυναμιών μας;
Πράγματι, μας προβληματίζουν έντονα οι ζημιές που έχει υποστεί το νησί στις ήδη κακές υποδομές. Ευελπιστούμε να είμαστε έτοιμοι για να υποδεχτούμε τους επισκέπτες μας. Ωστόσο, η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά του νησιού εξακολουθεί να υπερισχύει και να είναι μεγάλο ατού για τους τουρίστες που μας επισκέπτονται.
• κ. Σαββαΐδη με αφορμή και τα παράπονα των επισκεπτών μας, όπως καταγράφονται στα reviews -αν και οι Βρετανοί δεν είναι δύστροποι ως άνθρωποι, αντιθέτως- ως προορισμός πού υστερούμε;
Παρόλο που οι Βρετανοί δεν είναι δύστροποι άνθρωποι, είναι όμως γνωστοί “professional complainers”. Παρατηρούν, δηλαδή, τα πάντα, δίνουν μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες και αναφέρονται σε αυτές, όταν δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
Επομένως, βλέπουμε και από τα παράπονα που καταγράφονται στα reviews πως υστερούμε στις υποδομές μας. Σύμφωνα με τα KPI ‘s που παρακολουθούμε όλα αυτά τα χρόνια μπορούμε να πούμε ότι τα ξενοδοχεία, τα καταστήματα και η εστίαση λόγω ιδιωτικών επενδύσεων βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, όμως δε συμβαίνει το ίδιο στις υποδομές του τόπου μας. Υπάρχουν άλυτα προβλήματα γνωστά σε όλους μας, που χρήζουν αντιμετώπισης, αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ικανοποίηση των επισκεπτών μας.
• Έχει αρχίσει μια συζήτηση περί υπερτουρισμού, όμως εξ όσων αντιλαμβάνομαι, έχει δύο προεκτάσεις. Κάποιοι ερμηνεύουν τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών με βάση την κορύφωση της σεζόν, άλλοι σε σχέση με τις κλίνες που κατασκευάζονται διαρκώς στο νησί, που σημαίνει ότι για να τις «φουλάρεις» θα ρίξεις χαμηλά τις τιμές. Εσείς πώς αξιολογείτε το δίλημμα;
Ο υπερτουρισμός, όπως αναφέρετε, μπορεί να ερμηνευθεί ως αποτέλεσμα αυξημένης ζήτησης, όμως η Ρόδος έχει τη δυνατότητα να γεμίσει τις κλίνες χωρίς να ρίξει τις τιμές. Η αύξηση των επισκεπτών μπορεί να φέρει άμεσα οικονομικά οφέλη, αλλά είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι αυτή η αύξηση δεν θα επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Έτσι, επιστρέφουμε ξανά στο θέμα των υποδομών που θέλουν βελτίωση, και δυστυχώς, δεν είναι προετοιμασμένες για μεγάλο όγκο τουριστών.
Το κράτος θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη, να επενδύσει στις υποδομές μας, αλλιώς φοβάμαι, πως τα οφέλη που αναμένονται από την αύξηση της τουριστικής ζήτησης μπορούν να αντιστραφούν σε αρνητικά, τόσο για τους τουρίστες, όσο και για την τοπική κοινωνία και τελικά να μιλάμε για υπερτουρισμό.