- Για λόγους ασφαλείας θα επιτρέπουν μόνο συσκευασίες 0.350 lt
- Επηρεάζεται ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής οικονομίας
- Δυσάρεστα νέα για τις εταιρείες παραγωγής και εμπορίας ποτών
Δυσάρεστα νέα για μια σειρά από εμπόρους έφεραν οι πρώτες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο. Τα νέα αφορούν όλες τις επιχειρήσεις που πωλούν αλκοολούχα ποτά, καθώς φέτος θα είναι ακόμα πιο αυστηρές οι διατάξεις που θα αφορούν την μεταφορά αλκοόλ στα σκάφη. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσουν τους εμπόρους στο να αναδιαμορφώσουν τις επιλογές των εμπορευμάτων τους, αλλά και τους ντόπιους βιοτέχνες στο να αλλάξουν τη γραμμή παραγωγής τους.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα έκαναν γνωστά οι τουρίστες που εξέρχονται από τα κρουαζιερόπλοια, τους ανακοινώθηκε ότι «απαγορεύεται η μεταφορά αλκοόλ τις καμπίνες». Μάλιστα, σε κάθε λιμάνι, θα γίνεται διακριτικός έλεγχος των αγορών στις οποίες έχουν προβεί οι τουρίστες. Εάν εντοπίζεται συσκευασία αλκοόλ, τότε αμέσως αυτή θα δεσμεύεται.
Από την απαγόρευση θα εξαιρούνται μόνο εκείνοι που θα αγοράζουν αλκοόλ σε συσκευασίες 0.350 lt. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της συσκευασίας, σημειώνεται ότι ένα μικρό μπουκάλι μπύρας έχει περιεχόμενο 0.330 lt.
Ο κανονισμός αυτός δεν είναι καινούργιος. Υιοθετήθηκε για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια και τούτο για να αποτραπεί η κατανάλωση αλκοόλ μέσα στις καμπίνες. Ωστόσο, ο κανονισμός επέτρεπε την αγορά αλκοολούχων ποτών έως και 0.500 lt. Η στόχευση των εταιρειών κρουαζιέρας ήταν αφενός να περιορίσουν τα προβλήματα που προκαλούσαν οι μεθυσμένοι νεαροί στη διάρκεια της νύχτας, όπως και στο ν’ αυξήσουν την κατανάλωση στα μπαρ του καραβιού.
Η πολιτική αυτή διαφοροποιήθηκε και έγινε πιο αυστηρή πέρυσι, λόγω των αυστηρότερων μέτρων ασφαλείας που επεβλήθησαν προς τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Το δεδομένο αυτό, σε συνδυασμό με την απαγόρευση που ισχύει ως προς τη μεταφορά αλκοόλ στις χειραποσκευές εντός των αεροπλάνων, επιτείνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια για τις κάβες ποτών, τις εταιρείες παραγωγής παραδοσιακών ποτών (ούζο, κρασί, τσίπουρο, λικέρ), αλλά και για τις επιχειρήσεις εμπορίας τουριστικών ειδών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι Ροδίτικες οι επιχειρήσεις που παράγουν αλκοολούχα ποτά για την τουριστική αγορά, απασχολούν εκατοντάδες άτομα ως προσωπικό. Εάν στις επιχειρήσεις αυτές προστεθούν οι κάβες πώλησης ποτών και τα τουριστικά καταστήματα, αμέσως γίνεται ξεκάθαρο ότι το όλο ζήτημα εγγίζει ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής οικονομίας.
Οι συσκευασίες μικρού μεγέθους αποτελούν πια το μεγάλο ζητούμενο για τους τυποποιητές ελαιολάδου, αλλά και αλκοολούχων ποτών. Οι νέοι κανονισμοί των εταιρειών κρουαζιέρας, αλλά και των αεροπορικών εταιρειών έχουν γίνει εξαιρετικά αυστηροί και έγιναν έτσι για δύο λόγους:
Ο πρώτος αφορά σε θέματα ασφαλείας. Το εύφλεκτο αλκοόλ, στην περίπτωση ενός ατυχήματος μπορεί να πολλαπλασιάσει τις επιπτώσεις που είναι πιθανό να προκληθούν στο σκάφος τη στιγμή του προβλήματος.
Ο δεύτερος αφορά τα προβλήματα που προκαλούνται στις υπόλοιπες αποσκευές στη διάρκεια του ταξιδιού. Εχει γίνει γνωστό ότι πάρα πολλές φορές στη μέση του ενός ταξιδιού έχουν σπάσει τα μπουκάλια με το λάδι ή το ούζο και λερώνονται όλες οι αποσκευές που υπάρχουν κοντά τους. Αυτό αναγκάζει τις εταιρείες στο να καταβάλλουν αποζημιώσεις προς τους επιβάτες που μεταφέρουν.
Για το λόγο αυτό τα πάντα τώρα πια ανατρέπονται. Είναι φανερό πως οι τυποποιητές ελαιολάδου, αλλά και οι ποτοποιοί, θα πρέπει να δημιουργήσουν νέες άθραυστες συσκευασίες για τα προϊόντα τους, ώστε να γίνεται δεκτή η μεταφορά τους στο χώρο των αποσκευών στις αεροπορικές πτήσεις, αλλά και στις κρουαζιέρες. Το γυάλινο μπουκάλι, παρ’ ότι είναι μια εξαιρετικής ποιότητας σκευασία, θα πρέπει σιγά – σιγά να ξεχαστεί.