Τοπικές Ειδήσεις

3 σχολεία της Ρόδου προκρίθηκαν στην τελική φάση του 7ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου

Τρία σχολεία της Ρόδου, εκ των οποίων το ένα Ειδικό, κατάφεραν να προκριθούν μέσα από δεκάδες συμμετοχές στην τελική φάση του 7ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου «European School Radio 2022».
Πρόκειται για τις συμμετοχές:
ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ – «Το Ταξίδι της Ζωής»
Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΡΟΔΟΥ – «Το όνειρό μου… ένα Αερόστατο»
ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ – «Μ΄ ανοιγμένα φτερά»
Συνολικά η Δωδεκάνησος εκπροσωπήθηκε από οκτώ σχολεία εκ των οποίων το Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ρόδου και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ρόδου.
Η φετινή θεματική του Μαθητικού Διαγωνισμού Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2022» έχει τίτλο «Ταξιδεύοντας“.
Μετά από μια περίοδο στέρησης της ελευθερίας στη μετακίνηση και στη συνάθροιση, εξαιτίας της πανδημίας, η λέξη “ταξίδι” έχει αποκτήσει ιδιαίτερο νόημα για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Ταξίδι κατά κυριολεξία, ταξίδι στο παρελθόν, ταξίδι στο μέλλον, ταξίδι ως απελευθέρωση, ταξίδι ως γνωριμία με το νέο, ταξίδι εσωτερικό στα βάθη της ψυχής, και τόσα άλλα διαφορετικά ταξίδια. Εν τέλει, ταξίδι προς την Ιθάκη, δηλαδή “ταξίδι” ως η διαδρομή προς έναν προορισμό.
Η έννοια του ταξιδιού μπορεί να αποκτήσει διαφορετικές εκφάνσεις ανάλογα με το τι αναζητά και τι θέλει να εκφράσει ο κάθε άνθρωπος. Προϋποθέτει την ανάγκη για μετάβαση, προϊδεάζει για την εξερεύνηση του άγνωστου και θέτει ζητήματα γνωριμίας με τον εαυτό του και τους άλλους. Σχεδιάζοντας ένα ταξίδι μελλοντικό ή εξιστορώντας ένα ταξίδι τους προσωπικό, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να εξωτερικεύσουν βιώματα και συναισθήματα σε σχέση με τις δικές τους διαδρομές, αλλά και να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, περνώντας από το ρεαλιστικό και εφικτό στο φανταστικό και ονειρικό.
Κάθε ταξίδι επιδρά στην προσωπικότητα και διαμορφώνει τον χαρακτήρα μας. Τα οφέλη του ταξιδιού μπορεί να είναι από επαγγελματικά, μορφωτικά, σωματικά μέχρι και πνευματικά, κοινωνικά, ψυχολογικά. Μετά από κάθε ταξίδι, ανεξάρτητα από το είδος του, επέρχεται αλλαγή μέσα από μια νέα θεώρηση των πραγμάτων.

Στόχοι
Μέσω της ραδιοφωνικής και μουσικής δημιουργίας επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες:

Να αντιληφθούν την κυριολεκτική αλλά και συμβολική-μεταφορική διάσταση του ταξιδιού ως μέσου αυτογνωσίας αλλά και ως μετουσίωση της πραγματικότητας δια της φαντασίας

Να συνειδητοποιήσουν τις πολλαπλές εκδοχές του ταξιδιού μέσα στον χρόνο, τη διαφορετική κάθε φορά σκόπευση και αναγκαιότητά του, την οικονομική, πνευματική, γνωστική, πολιτιστική, αλλά και ψυχαγωγική του διάσταση
Να εξωτερικεύσουν την επιθυμία τους για εξερεύνηση και μετάβαση στο άγνωστο
Να συμμετέχουν σε εποικοδομητικό διάλογο για τα οφέλη του ταξιδιού στη ζωή
Να ξεδιπλώσουν τη φαντασία τους για το ταξίδι μέσα από σύνθεση ηχοτοπίων πλάθοντας εικόνες για τους ακροατές
Να αξιοποιήσουν ποικίλες αφηγηματικές τεχνικές για να προσελκύσουν την προσοχή στην ακρόαση
Να συνεργαστούν για τη δημιουργία συλλογικών ιστοριών

Να ανακαλύψουν στην πράξη τη σημαντικότητα της ραδιοφωνικής τέχνης και να αναπτύξουν πολλαπλές δεξιότητες που αφορούν στην Παιδεία για στα Μέσα
Να γίνουν κριτικοί ακροατές των μαθητικών έργων από άλλα σχολεία και να ασκηθούν στην αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση
Να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και στοχευμένα τα μαθητικά τους έργα στο ευρύτερο κοινό κατά τη διαδικασία της Ψηφοφορίας των Ακροατών
Κατηγορίες
Διαγωνισμού
Ραδιοφωνικό μήνυμα, μέχρι 1 λεπτό και 30 δευτερόλεπτα
Πρωτότυπο Τραγούδι, μέχρι 3 λεπτά
Κριτήρια Αξιολόγησης
Κριτήρια Αξιολόγησης για το ραδιοφωνικό μήνυμα: Πρωτοτυπία, περιεχόμενο μηνύματος, τρόπος και ύφος εκφώνησης, μουσική/ηχητική επένδυση, ποιότητα ήχου, συνολικός/τελικός αντίκτυπος
Κριτήρια Αξιολόγησης για το τραγούδι: Στίχος, σύνθεση, ερμηνεία, ποιότητα ήχου, συνολικός/τελικός αντίκτυπος

Διαδικασία αξιολόγησης
Η αξιολόγηση βάσει των πιο πάνω κριτηρίων θα υλοποιείται με δύο τρόπους, οι οποίοι θα συνυπολογίζονται για το τελικό αποτέλεσμα:
Κάθε σχολείο έχει τη δυνατότητα, με βάση οδηγίες που θα σταλούν στον υπεύθυνο ή στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό, να αξιολογήσει τις υπόλοιπες συμμετοχές που αφορούν στην κατηγορία στην οποία υπέβαλε συμμετοχή το σχολείο.
Οι συμμετοχές αποστέλλονται στις Κριτικές Επιτροπές και στα σχολεία χωρίς στοιχεία για την ταυτότητά τους.

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων
Τα σχολεία που διακρίθηκαν και βρίσκονται μεταξύ των βραβευθέντων, δημοσιεύθηκαν χωρίς σειρά κατάταξης ώστε να προετοιμάσουν την επίσκεψή τους στο Φεστιβάλ Ραδιοφώνου και στην Τελετή Βράβευσης.
Βράβευση
Θα δοθούν μέχρι και τρία (3) πρώτα βραβεία ανά κατηγορία συμμετοχής και ανά επίπεδο σχολείου, δηλαδή σε:
Νηπιαγωγεία
Δημοτικά
Γυμνάσια
Λύκεια
Ειδικά
Όλες οι σχολικές μονάδες που συμμετείχαν, ανεξάρτητα από την βράβευσή τους στον διαγωνισμό, θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής, και όλα τα ραδιοφωνικά μηνύματα και τραγούδια θα μεταδίδονται στο ραδιοφωνικό πρόγραμμα του European School Radio.
Τα Ειδικά Σχολεία έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν κατά την υποβολή αν θέλουν να διαγωνιστούν μεταξύ των σχολείων της βαθμίδας στην οποία ανήκουν ή στην κατηγορία των ειδικών σχολείων.
Τα τραγούδια και τα μηνύματα μπορεί να είναι στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα. Η εκφώνηση και η ερμηνεία να γίνεται από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
Στην κατηγορία Τραγούδι συμμετείχαν τέσσερα σχολεία από τα Δωδεκάνησα σε σύνολο 152 συμμετοχών από όλη την Ελλάδα:

ΤΡΑΓΟΥΔΙ
• 1ο ΕΠΑΛ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
• Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΡΟΔΟΥ
• ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟ
Στην κατηγορία Ραδιοφωνικά Μηνύματα συμμετέχουν τέσσερα σχολεία από τα Δωδεκάνησα, σε σύνολο 190 συμμετοχών:

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ
ΜΗΝΥΜΑΤΑ
• 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ
• 2ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ
• ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟ
Η ψηφοφορία λήγει στις 25 Απριλίου και όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος μπορούν να επισκεφθούν την διεύθυνση: https://contest.europeanschoolradio.eu/#

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου