Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής έθεσε τους νέους όρους και προϋποθέσεις μεταφοράς όλων των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα.
Λύση στο τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει και αφορά στην μεταφορά των ηλεκτρικών, plug-in, αλλά και απλών υβριδικών, υγραεριοκίνητων αλλά και αεριοκίνητων οχημάτων με πλοία έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενόψει μάλιστα και του Πάσχα των Καθολικών, όπου η ζήτηση για αυτοκίνητα στα νησιά από τους ξένους τουρίστες φαίνεται ότι έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο!
Για το θέμα που προέκυψε με τη μεταφορά των ηλεκτρικών, plug-in ή απλών υβριδικών αλλά και αεριοκίνητων ή υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων και ανέδειξε πρώτο το Carandmotor.gr, φαίνεται ότι ενεργοποιήθηκε άμεσα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ο υφυπουργός κ. Ιωάννης Παππάς αμέσως κινητοποίησε όλες τις διαδικασίες ώστε να δοθεί λύση πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr έθεσε τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά και εκείνων που φέρουν συστήματα υγραερίου ή φυσικού αερίου.
Επίσης καταργεί την υποχρέωση ύπαρξης συνοδού στα παραπάνω αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα εξαιρεί από κάθε υποχρέωση τους ιδιοκτήτες απλών υβριδικών ή mild-hybrid αυτοκινήτων.
Μετά την δημοσίευση του σχετικού κανονισμού από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι ιδιοκτήτες ή εταιρείες ενοικιάσεων ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών, υγραεριοκίνητων ή αεριοκίνητων αυτοκινήτων θα μπορούν να τα αποστέλλουν σε οποιοδήποτε νησί επιθυμούν χωρίς συνοδό αρκεί να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει η φόρτιση της μπαταρίας να μην υπερβαίνει το 40%, ώστε να μπορεί να φορτωθεί στο πλοίο κάποιο τέτοιο αυτοκίνητο.
Επίσης στα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα υγραερίου ή φυσικού αερίου θα πρέπει η δεξαμενή των συγκεκριμένων καυσίμων να μην φέρει καύσιμο άνω του 50% της χωρητικότητας της δεξαμενής.
Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανάβει ουσιαστικά το «πράσινο φως» για την ελεύθερη μετακίνηση των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών αλλά και υγραεριοκίνητων και αεριοκίνητων αυτοκινήτων σε όλη τη νησιωτική επικράτεια.
Την ίδια στιγμή η κατάργηση του συνοδού αποτελεί μια χείρα βοηθείας στις εταιρείες ενοικιάσεων που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νησιά καθώς κάθε χρόνο διακινούνται δεκάδες χιλιάδες ενοικιαζόμενα οχήματα από τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας προς τα νησιά και κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο αν υπήρχε η υποχρέωση ύπαρξης συνοδού για όλα αυτά τα αυτοκίνητα.
Επίσης η ελεύθερη πλέον μετακίνηση των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών αλλά και άλλων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα σβήνει οριστικά κάθε φόβο που είχε προκληθεί στους νησιώτες και απέφευγαν να αγοράσουν κάποιο «καθαρό» όχημα.
Επιπλέον, λύνεται και το τεράστιο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τα ηλεκτρικά ή άλλα αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία ακινητοποιούνταν σε κάποιο νησί λόγω βλάβης και έπρεπε οι τεχνικοί της κάθε μάρκας να μεταβούν στο νησί καθώς απαγορεύονταν η μεταφορά του οχήματος χωρίς συνοδό…
Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιον τρόπο αυτός ορίσει.
Να υπενθυμίσουμε ότι η προηγούμενη εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ξεκαθάριζε ότι η μεταφορά των οχημάτων με πλοίο για όλα τα εναλλακτικά καύσιμα πέραν της βενζίνης και του diesel επιτρεπόταν μόνο εφόσον. συνοδεύονταν!
Πηγή carandmotor.gr