Στον αέρα τινάχτηκε η διαδικασία του διαγωνισμού για την πρόσληψη ναυαγοσωστών στο Δήμο Ρόδου, μετά το νέο Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε την ώρα που ο διαγωνισμός ήταν σε εξέλιξη, με αποτέλεσμα να είναι μέχρι αυτή την ώρα αβέβαιο αν από την 1η Ιουνίου, θα είναι στις θέσεις τους για την ασφάλεια των λουόμενων στις πολυσύχναστες παραλίες.
Το νέο Προεδρικό Διάταγμα έφερε τα πάνω κάτω, με αποτέλεσμα μέχρι αυτή την ώρα να μην είναι κανείς αρμόδιος σε θέση να γνωρίζει πώς θα προχωρήσουν οι διαδικασίες, κάτι που γεννά ανησυχίες για το αν η δημοτική αρχή θα εξασφαλίσει εγκαίρως ναυαγοσωστική κάλυψη στις παραλίες της Ρόδου.
Επιπλέον, φέτος, με βάση το Προεδρικό Διάταγμα, αυξάνονται οι παραλίες της Ρόδου που υποχρεωτικά θα πρέπει να έχουν ναυαγοσώστη, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες κι αν δεν γίνουν τροποποιήσεις τότε είναι πιθανόν η διαδικασία να τελεσφορήσει τον… Ιανουάριο!
Η δημοτική αρχή, δρομολόγησε εγκαίρως τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό του ναυαγοσωστικού έργου, με βάση όμως όσα ίσχυαν μέχρι πέρυσι. Στις 4 Απριλίου εκδόθηκε νέο Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο ουσιαστικά ακύρωσε το προηγούμενο καθεστώς απαιτώντας νέα μελέτη, κάλυψη περισσότερων θέσεων ναυαγοσωστών και μια σειρά από αλλαγές που έχουν τινάξει στον αέρα όλο τον προηγούμενο σχεδιασμό.
Το νέο Προεδρικό
Διάταγμα
Με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα, κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα 200 μ. εκατέρωθεν του βάθρου, ο υπόχρεος Δήμος πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον τρεις ναυαγοσώστες και υποχρεούται να προσλαμβάνει και έναν συντονιστή- επόπτη ναυαγοσωστών.
Με δεδομένη την ύπαρξη πολλών παραλιών ιδίως σε νησιωτικούς Δήμους από την εφαρμογή του άρθρ.7 του νέου Προεδρικού Διατάγματος 31/2018 προκύπτει μεγάλη δαπάνη που θα αφορά προμήθεια ή εκμίσθωση ταχύπλοων σκαφών, πρόσληψη χειριστών, πρόσληψη ναυαγοσωστών και μάλιστα περισσότερων, αφού αφενός μεν μικραίνει η απόσταση από 300 στα 200 μέτρα που θα επιτηρείται από τους ναυαγοσώστες, αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και ο ορισμός της πολυσύχναστης παραλίας για την οποία ο Δήμος υπέχει την υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης (300 λουόμενοι/Km ακτογραμμής αντί των 500 λουόμενων/km που ίσχυε).
Επιπλέον επεκτείνεται η διάρκεια του ναυαγοσωστικού έργου, από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο (τετράμηνο αντί τρίμηνο) ενώ το ωράριο παραμένει από τις 10.30 έως τις 17.30.
Υπεύθυνος για το ναυαγοσωστικό έργο είναι ο Δήμος ή διαφορετικά θα πρέπει να αναθέσει την αρμοδιότητα σε νόμιμα αδειοδοτημένες σχολές ναυαγοσωστικής, λύση που όπως φαίνεται θα ακολουθήσει και ο Δήμος Ρόδου αφού δεν υπάρχει ενδιαφέρον από ναυαγοσώστες σε τοπικό επίπεδο οι οποίοι αφενός είναι λίγοι και αφετέρου προτιμούν να εργαστούν σε ξενοδοχειακές μονάδες για όλη τη σεζόν, αντί να απασχοληθούν μόνο για τρεις μήνες (από φέτος τέσσερις).
Ο διαγωνισμός της δημοτικής αρχής Ρόδου που ήταν εξέλιξη ακυρώθηκε, ώστε να γίνουν οι διαδικασίες εξ αρχής και να οριστούν εκ νέου οι πολυσύχναστες παραλίες από το Λιμεναρχείο με βάση τα νέα δεδομένα και να καθοριστούν, οι νέες θέσεις ναυαγοσωστών.
Στη Ρόδο οι παραλίες που θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν ναυαγοσώστες είναι στο ΕΛΛΗ, στην Καλλιθέα, στο κέντρο του Φαληρακίου, στα Αφάντου, στο Λαδικό, στην Λίνδο και η παραλία των γυμνιστών.
Αξιο αναφοράς επίσης είναι και το γεγονός πως εντός του Ιουνίου θα γίνουν από την αρμόδια αρχή οι έλεγχοι στις παραλίες που κατέκτησαν φέτος Γαλάζιες Σημαίες, φέρνοντας τη Ρόδο πρώτη πανελλαδικά, αλλά είναι αμφίβολο αν μέχρι τότε θα έχουν προσληφθεί ναυαγοσώστες!
Ναυαγοσώστες:
Το “Νέο ΠΔ αυξάνει
τους πνιγμούςκαι
διπλασιάζει το κόστος”!
Την ίδια ώρα η Ένωση Ναυαγοσωστών Αιγαίου, Κρητικού και Ιονίου Πελάγους, απέστειλε ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή εκφράζοντας την αντίθεσή της στο νέο Προεδρικό Διάταγμα. Στην επιστολή ασκούν δριμεία κριτική στις προβλέψεις για τη ναυαγοσωστική κάλυψη αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «το Νέο ΠΔ αυξάνει τους πνιγμούς, ενώ διπλασιάζει το κόστος!».
Όπως υποστηρίζουν, πολλές από τις προβλέψεις θα λειτουργήσουν σε βάρος της ασφάλειας των πολιτών ενώ θα δημιουργήσουν ευκαιρίες για οικονομικά οφέλη στις “πλάτες” της ζωής των λουόμενων.