Τρόπους με τους οποίους οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να αυξήσουν τις κρατήσεις τους από τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), αναλύει σε άρθρο του στο ehotelier.com o διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας διαχείρισης ξενοδοχειακών εσόδων, h-hotelier, Serge Chamelian
Θεωρώντας ότι η ανάγκη για παρουσία των ξενοδοχείων στα social media θεωρείται πια δεδομένη, ο Chamelian εντοπίζει τα χαρακτηριστικά κάθε πλατφόρμας που βοηθούν στον εντοπισμό συγκεκριμένων καταναλωτικών ομάδων, προσφέροντας τη δυνατότητα για αύξηση των κρατήσεων.
Facebook |
Βάσει των αναζητήσεων, το facebook ποτέ δεν θεωρούνταν κανάλι κρατήσεων. Είναι περισσότερο μια πλατφόρμα μάρκεντιγνκ και πωλήσεων. Στόχος του ξενοδοχείου είναι να βελτιώσει την παρουσία του και να κτίσει το κοινό του, σε μια προσπάθεια να τους μετατρέψει σε κρατήσεις. Προκειμένου να γίνει αυτό, τα ξενοδοχεία ενδέχεται να χρειαστεί να καταβάλλουν το κόστος μιας διαφήμισης. Επιπλέον, για απευθείας κρατήσεις, τα ξενοδοχεία έχουν δύο επιλογές: να αναπτύξουν ένα widget κρατήσεων ή μια μηχανή κρατήσεων στο σελίδα τους. Ωστόσο, οι έρευνες δείχνουν ότι και οι δύο αυτές επιλογές δεν φαίνεται να έχουν σημαντικά αποτελέσματα. Επί του παρόντος, το 50% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων διαθέτει μηχανή κρατήσεων ή widget στη σελίδα τους στο facebook, με το 45% των εταιριών αυτών να λαμβάνουν κρατήσεις μέσω της σελίδας που αντιστοιχούν σε λιγότερο από 1% του συνόλου των κρατήσεων. Το facebook εργάζεται στην κατεύθυνση να αλλάξει αυτά τα αποτελέσματα προσφέροντας εργαλεία μέτρησης επιδόσεων.
Twitter|
Προσφέρει γρήγορες δόσεις πληροφόρησης κοινωνικού ενδιαφέροντος που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για λόγους απόκτησης κοινού (engagement). Βασικός στόχος είναι η σύνδεση. To κανάλι αυτό προσφέρει δωρεάν διαφήμιση και σίγουρα αυξάνει την παρουσία του ξενοδοχείου στο διαδίκτυο. Είναι σημαντικό, ωστόσο, οι δημοσιεύσεις να μην σχετίζονται άμεσα με τις πωλήσεις. Χρειάζεται η λειτουργία ενός αυτοματοποιημένου προγράμματος ώστε να διατηρείται επαφή με το tweeting. Τα ξενοδοχεία χρειάζεται επίσης να παρακολουθούν τη ροή, να διαβάζουν και συχνά να απαντούν, προκειμένου να μαθαίνουν πράγματα για τους ακολούθους τους, οι οποίοι δυνητικά μπορούν να μετατραπούν σε κρατήσεις. Οι αναρτήσεις που περιέχου βίντεο μπορεί να διπλασιάσουν την απόκτηση κοινού (engagement).
Pinterest | Είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς ότι το περιεχόμενο του καναλιού αυτού βασίζεται στο lifestyle και είναι ιδιαιτέρως δημοφιλές στο γυναικείο κοινό. Αποτελεί ένα εξαιρετικό τρόπο για να αναδειχθούν οπτικά τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου. Ανδείξτε, προτείνει ο Chamelian οτιδήποτε χαρίζει «πόντους» στα εστιατόρια, τα μπαρ, το γαστρονομικό ταλέντο και το φαγητό που σερβίρεται στο ξενοδοχείο. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα αποτελεί σήμα κατατεθέν για να υπάρξει θετικός αντίκτυπος στις προσπάθειες βελτίωσης στην αναζήτηση (SEO).
TripAdvisor | H βελτίωση της σελίδας στο TripAdvisor έχει να κάνει με την αύξηση της ορατότητάς της και της επικοινωνίας μέσα από αυτήν, επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει μια online στρατηγική διαχείρισης. Χρειάζεται μια λεπτομερεής περιγραφή της δραστηριοποίησης του ξενοδοχείου, η οποία θα εστιάζει στα σημαντικότερα σημεία που το ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Σημαντικό σημείο είναι η αναγνώριση των πιο κοινών keywords που λειτουργούν στη βιομηχανία και η χρήση τους στο κείμενο αυτό. Τα σχόλια των πελατών πρέπει να διαβάζονται, αλλά και να απαντώνται, όπου αυτό χρειάζεται. Η φιλικότητα της επιχείρησης στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο αλλά και η αντίστοιχη σε σχέση με τους επισκέπτες δίνουν την ευκαιρία στο ξενοδοχείο να μετατρέψει τους χρήστες σε πελάτες του.
tornosnews.gr
Πολύ καλό άρθρο με χρήσιμη πληροφόρηση που μπορεί να καθοδηγήσει τους υπεύθυνους για το online marketing των τουριστικών επιχειρήσεων.