Πολιτιστικά

Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στο Ρωμαϊκό Ωδείο (Αρχαίο Στάδιο) Ρόδου

Για πρώτη φορά στη Ρόδο, μία αρχαία τραγωδία ανεβαίνει στο Ρωμαϊκό Ωδείο (Αρχαίο Στάδιο) αυτό το Σάββατο, 17 Ιουνίου και ώρα 20:00. Πρόκειται για την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή,  ένα από τα αριστουργήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και από τα πιο γνωστά σε παγκόσμιο επίπεδο, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη. Υπάρχει όμως άλλη  μία πρωτοτυπία καθώς η παράσταση είναι στα αγγλικά για να μπορούν να την παρακολουθήσουν ακόμα και οι ξενόγλωσσοι κάτοικοι του νησιού αλλά και οι τουρίστες που βρίσκονται στον τόπο μας αυτό το διάστημα, προάγοντας έτσι το πολιτιστικό προϊόν που απευθύνεται στο τουριστικό κοινό.

Το αρχαίο ελληνικό δράμα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της άυλης παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αφού έθεσε τις βάσεις και τους παράγοντες εξέλιξης του παγκόσμιου θεάτρου, της λεγόμενης «Δυτικής Σκέψης» στη φιλοσοφία, και κυρίως έδωσε και δίνει το κίνητρο στη διεθνή πολιτιστική σκηνή για την προσέγγιση των έργων του με σύγχρονες σκηνοθετικές οπτικές. Παράλληλα αποτελεί και μια από τις σημαντικότερες πολιτιστικές εμπειρίες, που ο σύγχρονος τουρίστας επιθυμεί να βιώσει στην Ελλάδα.

Η παράσταση πραγματοποιείται Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και είναι συνδιοργάνωση του Πρακτορείου Sigma Travel και του ΔΟΠΑΡ. Θα πραγματοποιηθεί ξανά στις 18 Ιουνίου αποκλειστικά και μόνο για τους συνέδρους που συμμετέχουν στο ISF14

Λίγα λόγια για το έργο:

Η Αντιγόνη είναι αρχαία τραγωδία του Σοφοκλή που παρουσιάστηκε πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια του 441 π.Χ. Τα δύο αδέρφια Πολυνείκης και Ετεοκλής, βρίσκονται σε εμφύλιο για τη διεκδίκηση του θρόνου της Θήβας αλλά σκοτώνουν ο ένας τον άλλον στη μάχη. Θέμα της παράστασης είναι η προσπάθεια της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, παρά την αντίθετη εντολή του Κρέοντα, βασιλιά της Θήβας, θέτοντας την τιμή των θεών και την αγάπη για τον αδερφό της υπεράνω των νόμων των ανθρώπων.

Συντελεστές:

Μετάφραση- σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Χορογραφίες : Ερμής Μαλκότσης
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Θανάσης Βλαβιανός
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Σοφία Μαρία Κικιλίντζια (Αντιγόνη / Χορός), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ισμήνη / Ευρυδίκη / Τειρεσίας / Χορός), Γιάννης Ασκάρογλου (Κρέοντας / Χορός), Γιάννης Καραούλης (Αίμων / Αγγελιοφόρος / Χορός), Στέφανος Αχιλλέως (Φύλακας / Τειρεσίας / Χορός).

Η διάρκεια της παράστασης είναι 70 λεπτά και θα γίνει με το φως της ημέρας όπως γινόταν και στην αρχαία Ελλάδα.

Εισιτήριο εισόδου: 15ευρώ. Παιδιά έως 6 ετών: Δωρεάν

Προπώληση στα σημεία: Throne of Helios, 25ης Μαρτίου 2 και Sigma Travel, Λεωφόρος Ηρακλειδών, Ιξιά (στο Εμπορικό Κέντρο) και ώρες 10πμ-10μμ

Βιογραφικό Σκηνοθέτη:

Ο Λευτέρης Γιοβανίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Σπούδασε στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και σε ηλικία 23 χρονών εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ όπου σπούδασε σκηνοθεσία θεάτρου. Εργάστηκε ως σκηνοθέτης, εκτός από την Αθήνα και στην Κροατία, Ιταλία, ΗΠΑ και Αγγλία. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2000.

Έχει σκηνοθετήσει 30 έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει μεταφράσει 15 θεατρικά έργα και έχει πραγματοποιήσει την θεατρική διασκευή 5 βιβλίων. Επίσης έχει σκηνοθετήσει τις τελετές απονομής μεταλλίων για τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, την τελετή έναρξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ρυθμικής Γυμναστικής του 2007 στην Πάτρα κ.α. Έχει διδάξει  μάθημα υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού στη σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Επίσης έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, το Φεστιβάλ Αθηνών, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, τον Ελληνικό Κόσμο, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Κρατικό Θέατρο Κροατίας (Kazaliste Marina Drzica) κλπ.

 

Πληροφορίες στο τηλ. 6932199908 (κ. Στέργος Στεργενάκης)

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου