Η Expedia.com δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έκθεσης Expedia Flip Flop 2014, μια ετήσια μελέτη της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων μεταξύ των λουομένων στη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία / Νέα Ζηλανδία. Η μελέτη εξετάζει τις πιο διαδεδομένες χαρές και αγωνίες μεταξύ των λουομένων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της άνεσης με το δημόσιο γυμνισμό, τις απόψεις για τα μαγιό σε στυλ speedo και το φόβο των καρχαριών.
Η έκθεση 2014 Expedia Flip Flop ανατέθηκε από την Expedia και διεξάγεται online από τη Northstar, μια παγκόσμια εταιρεία συμβούλων και ερευνών. Η μελέτη διεξήχθη μεταξύ 11.165 ενηλίκων ηλικίας 18 ετών και άνω, σε 24 χώρες σε πέντε ηπείρους.
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι Γερμανοί είναι οι πιθανότεροι να κάνουν ηλιοθεραπεία εντελώς γυμνοί στην παραλία. Ωστόσο, φέτος -για πρώτη φορά- οι Αυστριακοί ισοφάρισαν με τους Γερμανούς συνομηλίκους τους. Το 28% των Γερμανών και Αυστριακών λουομένων έχουν περάσει μια μέρα στην παραλία γυμνοί. Σε όλο τον κόσμο, ο γυμνισμός στην παραλία είναι περισσότερο συχνός μεταξύ των ανδρών (18%) από ό,τι των γυναικών (6%). Και το topless είναι ένα μεγάλο ευρωπαϊκό φαινόμενο, με τους Αυστριακούς (49%), τους Ισπανούς (42%) και τους Γερμανούς (39%), να είναι πιθανότερο να λάβουν μέρος. Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το γυμνισμό στην παραλία φτάνει το 12%, ενώ το 20% των γυναικών σε όλο τον κόσμο έχουν κάνει topless στην παραλία.
Οι Ασιάτες λουόμενοι είναι συνήθως πιο μετριοπαθείς -μόνο το 2% των Ιαπώνων, το 3% των Νοτιοκορεατών και 4% των Ταϊλάνδών λουομένων έχουν κάνει γυμνισμό. Αν και είναι στατιστικά απίθανο να συμμετάσχουν, οι Ιάπωνες εξέφρασαν υψηλό επίπεδο άνεσης με το γυμνισμό ή το θηλυκό topless. Το 72% αναφέρουν ότι νιώθουν “πολύ” ή “αρκετά” άνετα με αυτήν την πρακτική, όντας πίσω μόνο από τους Ισπανούς λουόμενους (74%). Οι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ (εγκρίνει το 29%), της Ινδίας (29%) και της Μαλαισίας (34%) νιώθουν λιγότερο άνετα.
Η ίδια η παραλία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο. Περισσότεροι από τους μισούς (56%) των ερωτηθέντων της μελέτης έκαναν διακοπές στην παραλία κατά το προηγούμενο έτος. Τα 3/4 (75%) των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι είναι “πολύ” ή “αρκετά” πιθανό να κάνουν διακοπές σε παραλία τους επόμενους 12 μήνες. Από αυτούς που έκαναν διακοπές σε παραλία, το 62% είπαν ότι το έκαναν εκτός της χώρας καταγωγής τους και το 59% το έκανε σε μια διαφορετική ήπειρο.
Το 25% θα θυσίαζε το μισθό μιας εβδομάδας για περισσότερο χρόνο στην παραλία
Στην επιδίωξη της ευτυχίας, οι λάτρεις της θάλασσας θα κάνουν θυσίες. Η έκθεση 2014 Expedia Flip Flop αποκάλυψε ότι το 29% θα “δούλευε Σαββατοκύριακα για ένα μήνα” ετησίως σε αντάλλαγμα για επιπλέον διακοπές στην παραλία. Το 25% θα παραιτούνταν του μισθού μιας εβδομάδας. Το 11% θα ήταν πρόθυμοι να βιώσουν μια πλήρη γρίπη για 48 ώρες.
Το να ξοδεύουν χρόνο στην άμμο με τα παιδιά ενθουσιάζει τους λουόμενους περισσότερο (περιλαμβάνεται στο 51% των κορυφαίων δραστηριοτήτων), από το να περάσουν το χρόνο τους με το σύζυγο/σύντροφό τους (46%), να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα (44%) ή να χαλάρωσουν στο νερό (40%).
Η προτιμότερη κατάσταση στην παραλία είναι η χαλάρωση
Η χαλάρωση είναι μακράν η προτιμόμενη κατάσταση της παραμονής στην παραλία. Το 88% των μελλοντικών λουόμενων αναφέρει ότι θα επιλέξει ένα γαλήνιο, ήρεμο προορισμό, έναντι του 12% που προτιμά έναν πιο “θορυβώδη” προορισμό. Στην παραλία, μια βόλτα κατά μήκος του νερού είναι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα. Η λίστα των προτιμόμενων δραστηριοτήτων στην παραλία περιλαμβάνει:
Περπάτημα (70%)
Κολύμβηση (65%)
Ηλιοθεραπεία (53%)
Διάβασμα (53%)
Ύπνος (48%)
Παρατήρηση ατόμων (47%)
Ακούσμα μουσικής (45%)
Κατανάλωση αλκοόλ (39%)
Μασάζ / spa (30%)
Πάρτι (25%)
Ο ύπνος αναφέρθηκε ως η κορυφαία απόλαυση στην παραλία. Το 46% των λουομένων παγκοσμίως αναφέρει ότι ο ύπνος στην παραλία είναι μία τυπική κατάσταση, ακολουθεί η μεγαλύτερη από το κανονικό δαπάνη για φαγητό (42%), η μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού από ό,τι συνήθως (41%), η οικειότητα με φίλους (38%) και τα ψώνια για πράγματα εκτός από τα ρούχα (34%).
Κατά 69%, οι Αυστριακοί ήταν το πιθανότερο παγκοσμίως να δώσουν προτεραιότητα σε έναν υπνάκο. Οι Ιρλανδοί (53%) ήταν το πιθανότερο να επιδοθούν στο φαγητό. Οι Βραζιλιάνοι (56%) και οι Ιταλοί (54%) το πιθανότερο είναι να περάσουν το χρόνο τους με φίλους.
Τα μαγιό σε στυλ speedo εγκρίνονται, η κλοπή όχι
Το 74% των ερωτηθέντων παγκοσμίως θεωρούν ότι τα μαγιό σε στυλ speedo είναι αποδεκτή ενδυμασία για την παραλία. Το 95% των Βραζιλιάνων το εγκρίνει, ενώ ακολουθούν οι Αυστριακοί (94%), οι Γερμανοί (91%) και οι Ισπανοί (91%). Η αποδοχή ήταν χαμηλότερη μεταξύ των Νορβηγών, με μόνο το 40% να το έγκρίνουν. Το 57% των Αμερικανών εγκρίνει την ενδυμασία, όπως και το 60% των Ιαπώνων.
Περισσότεροι από τους μισούς λουόμενους παγκοσμίως δε θα αναρτούσαν ποτέ μια φωτογραφία του εαυτού τους με μαγιό οποιουδήποτε τύπου. Το 31% των ανθρώπων στην παραλία αποφεύγουν να αναρτήσουν φωτογραφίες από τις διακοπές τους στα κοινωνικά δίκτυα, “για να μην κάνουν τους φίλους τους να ζηλεύουν”. Από την άλλη πλευρά, το 18% δημοσιεύει φωτογραφίες από τις διακοπές για να εμπνεύσει φθόνο.
Ενώ τα μαγιό speedos δεν προκαλούν ανησυχία στους λουόμενους, το κάνει η κλοπή. Το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχοντας υποστεί κλοπή στην παραλία στο πορτοφόλι ή στα υπάρχοντά τους, αυτό τους καθιστά “πολύ” ή “αρκετά” ανήσυχους.
Τέλος, το 44% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο εκφράζει την ανησυχία του για τους καρχαρίες, με τους λουόμενους από τη Βραζιλία (84%), το Χονγκ Κονγκ (70%) και τη Μαλαισία (70%) να εκφράζουν τον πιο έντονο φόβο. Το 50% των λουόμενων αναφέρουν ότι φοβούνται να κολυμπήσουν στην παραλία λόγω καρχαριών, αν και το 35% αυτής της ομάδας θα κολυμπήσει ούτως ή άλλως.
traveldailynews.gr