Ο λύκος στην… αναμπουμπούλα χαίρεται και ως φαίνεται, επιτήδειοι προσπαθούν να θησαυρίσουν εις βάρος επιχειρηματιών της Ρόδου, ζητώντας χρήματα ή και σε κάποιες περιπτώσεις απειλώντας, για να τους… πουλήσουν θετικές κριτικές σε μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες!
Μάλιστα υπάρχει και συγκεκριμένος «τιμοκατάλογος», με τις τιμές να ξεκινούν από 100 ευρώ για θετικές κριτικές σε μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες όπως το tripadvisor, το booking αλλά και την εφαρμογή google maps, και μάλιστα σε διαφορετικές γλώσσες. Οι επιτήδειοι στέλνουν σωρηδόν ηλεκτρονικά μηνύματα, προσπαθώντας να εκμεταλλευθούν την συγκυρία και την αγωνία των επιχειρηματιών και των ιδιοκτητών καταστημάτων, να επανακάμψουν μετά την περίοδο που όλα είναι ρευστά.
Ιδιοκτήτης snack bar που επικοινώνησε με τη «δ» ανέφερε ότι τόσο ο ίδιος όσο και συνάδελφοί του από διαφορετικές περιοχές της Ρόδου έγιναν αποδέκτες mail από εταιρεία/ες με συγκεκριμένη «ταρίφα» για θετικά σχόλια σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες και όχι μόνο! Οι επιτήδειοι πωλούν και… ακόλουθους στα social media όπως facebook και Instagram σε τιμές που κυμαίνονται από 15 € έως 100 €!
Όπως δήλωσε στη «δ» ο ιδιοκτήτης, που έγινε αποδέκτης τέτοιων μηνυμάτων και ο οποίος απλώς… προσπέρασε την αγγελία, υπάρχουν άλλοι συνάδελφοί του που αποφάσισαν να ενδώσουν προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τις παραπλανητικές θετικές κριτικές για να προσελκύσουν κόσμο, κάνοντας λόγο όχι μόνο για αθέμιτο ανταγωνισμό αλλά και για ενέργειες που επισύρουν κυρώσεις αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ουσιαστικά εξαπατούν τον καταναλωτή/επισκέπτη.
Παρότι δεν πρόκειται για φετινό φαινόμενο, και στο παρελθόν έχουν εκδοθεί καταδικαστικές αποφάσεις τόσο εις βάρος των απατεώνων που πωλούν παραπλανητικές κριτικές όσο και εις βάρος των πλατφορμών που δεν φρόντισαν να προστατέψουν ούτε τους πελάτες ούτε τα μέλη τους, οι επιτήδειοι απροκάλυπτα ξαναχτυπούν! Και όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, ο ίδιος δεν θα δεχόταν ποτέ να γίνει μέρος αυτής της παράνομης διαδικασίας υπάρχουν κι εκείνοι που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο για να διαφημίσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, διερωτώμενος ποιος θα προστατέψει όχι μόνο τις επιχειρήσεις που απέχουν, αλλά τους ίδιους τους χρήστες όπως και τον προορισμό, από αυτού του είδους τις πρακτικές.
Όπως ο ίδιος αναφέρει, στα σχετικά e-mail υπάρχουν ελληνικοί τηλεφωνικοί αριθμοί, σταθερό και κινητό, και πολύ εύκολα οι αρχές θα μπορούσαν να φτάσουν στα ίχνη των επιτήδειων. «Αρκεί κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά και να αντιληφθεί ότι πρόκειται για κομπίνα αισχίστου είδους στον συγκεκριμένο τομέα», λέει χαρακτηριστικά και καλεί τους συναδέλφους του να μην υποκύπτουν σε αυτές τις πρακτικές.
Σύμφωνα με τον καθηγητή, συγγραφέα και εισηγητή σεμιναρίων Ιωάννη Πρωτοπαπαδάκη, το γεγονός ότι τα online reviews διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη λήψη καταναλωτικών αποφάσεων (το 83% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι οι βαθμολογίες με κύκλους στο TripAdvisor είναι σημαντικές κατά την επιλογή καταλύματος – σύμφωνα με έρευνες, ένα ακόμη αστέρι στη συνολική online βαθμολογία μπορεί να αυξήσει τα έσοδα του ξενοδοχείου έως 9%) έχει συμβάλει στην καθιέρωση των παραπλανητικών ή ψεύτικων κριτικών.
Ως εκ τούτου, όπως λέει, οι «κάλπικες» κριτικές έχουν εξελιχθεί σε μάστιγα. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 40.000 κριτικές στο TripAdvisor, παραπλανητικό ή ψεύτικο εκτιμάται ότι είναι το 20% των κριτικών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο από δήθεν πελάτες ξενοδοχείων!
Μολονότι κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου ισχυρίζεται ότι, διαθέτει ένα αδιάβλητο σύστημα και μια διαδικασία ώστε να διασφαλίζεται η αυθεντικότητα των κριτικών, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ότι οι ίδιες οι εταιρείες, ή οι πελάτες, παραποιούν τις κριτικές ή δίνουν λάθος αξιολογήσεις για να ενισχύσουν τη φήμη των εταιρειών ή για να υποσκάψουν τη φήμη των ανταγωνιστών.
Το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε μία ψεύτικη ή παραπλανητική κριτική. Σύμφωνα με τους ειδικούς, συνήθως υπάρχουν κάποιες ενδείξεις αναξιοπιστίας, όπως:
-Στην κριτική υπάρχουν μόνο αποθεωτικά ή μόνο αρνητικά σχόλια. Δεν γίνεται όλα να είναι υπέροχα ή όλα να είναι απογοητευτικά.
-Ο χρήστης δεν έχει κάνει άλλες κριτικές. Επίσης, αν όλες οι κριτικές που έχει κάνει ο χρήστης έχουν το ίδιο ύφος, τότε κάτι δεν πάει καλά.
-Η χρησιμοποίηση όρων εντυπωσιασμού. «Τέλειο», «συναρπαστικό, «μοναδικό» είναι κάποιες λέξεις που παραπέμπουν περισσότερο σε διαφήμιση, όχι σε αυθεντική κριτική. Επίσης, η χρησιμοποίηση εξειδικευμένων όρων που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία, όπως twin bed, ίσως να υποδηλώνει ότι ο γράφων εργάζεται στο ξενοδοχείο.
-Η έκταση της κριτικής καθώς και ο χρόνος δημοσίευσής της. Συνήθως, οι μη αυθεντικές κριτικές είναι σύντομες, π.χ. «τέλειο ξενοδοχείο», χωρίς να μπαίνουν σε λεπτομέρειες. Επίσης, αρκετές κριτικές που αναρτώνται αμέσως μετά την αναχώρηση του πελάτη, δύναται να είναι «επιδοτούμενες» από το ξενοδοχείο (στο εξωτερικό πολλοί πληρώνονται για να αναρτήσουν κριτικές εντός 48 ωρών).
-Η εθνικότητα του reviewer. Κάθε λαός έχει τις δικές του αντιλήψεις και προκαταλήψεις. Για παράδειγμα, για έναν Αμερικάνο, ένα κανονικό δωμάτιο μπορεί στα μάτια του να φαντάζει μικρό.
-Η χρήση του πρώτου ενικού. Λέξεις όπως «εγώ» ή «εμένα» (π.χ. «έφαγα ένα ανεπανάληπτο πρωινό», αντί για «το πρωινό ήταν ανεπανάληπτο»), σύμφωνα με τους ερευνητές του Cornell, χρησιμοποιούνται από άτομα που θέλουν να γίνουν πιστευτά, ακριβώς επειδή δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ το ξενοδοχείο-εστιατόριο.
https://www.dimokratiki.gr/16-07-2022/yposchontai-thetikes-kritikes-se-platformes-kai-apospoyn-chrimata/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.