Με Αύγουστο μοιάζουν οι πρώτες ημέρες του Φθινοπώρου, με την τουριστική κίνηση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα στη χώρα μας. Έρευνα δείχνει μεγάλη δυναμική για διεθνή ταξίδια το επόμενο 12μηνο.
Με αμείωτα νούμερα σε σχέση με ολόκληρη την τουριστική περίοδο μπαίνει και ο Σεπτέμβριος στην Ελλάδα, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία οι τελευταίες ημέρες του Αυγούστου και οι πρώτες του Σεπτέμβρη έχουν εικόνα «καρδιάς» καλοκαιριού.
Οι κύριες αγορές που τροφοδοτούν με τουρίστες τη χώρα μας, δηλαδή η Βρετανική και η Γερμανική καταγράφουν σημαντικές αυξήσεις, υπερκαλύπτοντας τα κενά που άφησαν οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί τουρίστες στη χώρα μας και φαίνεται ότι θα συνεχίσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα και τους Φθινοπωρινούς μήνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του recovery tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) την εβδομάδα από 29 Αυγούστου έως και 4 Σεπτεμβρίου οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη χώρα μας, είναι ελάχιστα μειωμένες σε σχέση με τις εβδομάδες του Αυγούστου. Οι θέσεις προς τα κύρια αεροδρόμια της χώρας ξεπερνούν τις 920.000, με τις περισσότερες να έχουν προγραμματισθεί και πάλι από την Βρετανία, που είναι πάνω από 200.000, με τους Γερμανούς να ακολουθούν με πάνω από 170.000.
Η Αθήνα αναμένει να υποδεχθεί, το ίδιο διάστημα σχεδόν 250.000 επιβάτες, με τους Γάλλους να είναι η πρώτη χώρα σε εισερχόμενους τουρίστες και να ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Γερμανοί. Όλα τα αεροδρόμια της χώρας αναμένουν μια ακόμη εξαιρετική εβδομάδα για το φινάλε του καλοκαιριού και την αρχή του Φθινοπώρου
Μεγάλη ζήτηση για διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες
Σε μεγάλη έρευνα της η εταιρεία ταξιδιωτικής τεχνολογίας Amadeus, αποκάλυψε ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που σχεδιάζουν διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες ενδιαφέρονται για ευέλικτες πληρωμές. Η εταιρεία ρώτησε καταναλωτές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Σιγκαπούρη και διαπίστωσε ότι δύο στους πέντε (42%) βαθμολόγησαν τα διεθνή ταξίδια ως «υψηλής προτεραιότητας» για το επόμενο έτος. Όπως ανακοίνωσε η Amadeus, το επίπεδο ζήτησης για ευέλικτες επιλογές πληρωμής στα ταξίδια είναι έως «εξαιρετικά υψηλό», καθώς οι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών υφίστανται αυξανόμενη πίεση. Από εκείνους που απάντησαν στην έρευνα το 32% δίνει προτεραιότητα στις εγχώριες διακοπές, το 28% σε συνδρομές διαδικτυακής ψυχαγωγίας, το 27% στο φαγητό έξω, το 25% ξοδεύουν σε ρούχα και το 20% σε αγορά νέου αυτοκινήτου ή έπιπλα σπιτιού.
Οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 2.670 δολάρια σε διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες, ελαφρώς μειωμένο ποσό, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, έναντι των 2.780 δολαρίων που δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο το 2019. Πάντως το 75% είπε ότι τώρα περισσότερο από ποτέ θα επέλεγε να πληρώσει το ταξίδι του με κάποιο ευέλικτο τρόπο, όπως οι δόσεις σε πιστωτική κάρτα. Η έρευνα επίσης διαπίστωσε ότι το 73% όσων σκοπεύουν να ταξιδέψουν θα έδιναν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος συναλλάγματος από ό,τι στο παρελθόν.
Αυξήσεις σε αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία
Οι τιμές των πτήσεων και των ξενοδοχείων προβλέπεται να αυξηθούν περισσότερο από 8% σε ετήσια βάση το 2023 μετά την απότομη ανάκαμψη από την πανδημία Covid-19.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της έρευνας για τα επιχειρηματικά ταξίδια το επόμενο έτος, που εκπονήθηκε από την πλατφόρμα διαχείρισης ταξιδιών CWT και την Global Business Travel Association (GBTA). Οι προβλέψεις CWT και GBTA για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες δηλώνουν ότι τα αεροπορικά εισιτήρια θα αυξηθούν κατά 8,4%, τα ξενοδοχεία κατά 8,2% και τα τέλη ενοικίασης αυτοκινήτων κατά 6,8% το επόμενο έτος.
Οι δύο φορείς εκτιμούν ότι οι αεροπορικοί ναύλοι μειώθηκαν κατά 26% σε ετήσια βάση το 2021 μετά από πτώση 12% το 2020, που σημαίνει ότι οι ναύλοι φέτος δεν θα έχουν επιστρέψει στο επίπεδο του 2019 παρά την αύξηση κατά 48,5%. Αυτό το στοιχείο είναι αντίθετο με αναφορές από μια σειρά αεροπορικών εταιρειών που βλέπουν υψηλότερους ναύλους αυτό το καλοκαίρι, από ό,τι το 2019. Ενδεικτικά η Ryanair ανέφερε «διψήφια αύξηση των ναύλων» τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, παρά το γεγονός ότι είχε 15% μεγαλύτερη χωρητικότητα από ό,τι πριν από την πανδημία.
Ο Όμιλος Lufthansa, η Air France-KLM και η μητρική IAG της British Airways ανέφεραν επίσης σημαντικά υψηλότερες αποδόσεις στους ναύλους αυτό το καλοκαίρι σε σχέση με το 2019.
Πηγή News247.gr