Το χατίρι σε μια μεγάλη κατηγορία χρηστών που τα τελευταία χρόνια ζητά επίμονα την προσθήκη της δυνατότητας «dislike» (δεν μου αρέσει), ως αντίβαρο στο κουμπί «like», το οποίο εισήχθη το 2009, ανακοίκωσε ότι αποφάσισε να κάνει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Όπως είπε, σύμφωνα με το BBC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», ο 31χρονος συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του πιο δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, το Facebook βρίσκεται πολύ κοντά στο να αρχίσουν οι σχετικές δοκιμές από χρήστες, οι οποίοι θα μπορούν πλέον με αυτό τον τρόπο να βγάζουν καλύτερα την…κακία τους.
Ο Ζούκερμπεργκ αναγνώρισε ότι υπάρχει ζήτηση για το “dislike”, είπε όμως ότι δεν θα ήθελε αυτό να χρησιμοποιηθεί για να «καταψηφίζονται» οι αναρτήσεις άλλων χρηστών. Περισσότερο το φαντάζεται ως την κατάλληλη επιλογή, όταν το να κάνει κάποιος “like” σε μια λυπητερή ανάρτηση (π.χ. που αφορά θάνατο προσφύγων), δείχνει έλλειψη ευαισθησίας.
Είναι όμως αμφίβολο κατά πόσο οι χρήστες πράγματι θα περιορίσουν τη χρήση του «δεν μου αρέσει» μόνο σε αυτό που θα ήθελε ο Ζούκερμπεργκ και δεν θα το «αξιοποιήσουν» για να εκφράσουν γενικότερα τα πάσης φύσης αρνητικά συναισθήματά τους. Είναι επίσης αμφίβολο, σύμφωνα με τους αναλυτές, κατά πόσο οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι θα ήθελαν να βλέπουν τα μηνύματά τους να περιβάλλονται από «δεν μου αρέσει».
Ο Ζάκερμπεργκ τόνισε ότι μόνο αφού δοκιμαστεί εκτενώς το κουμπί “dislike” σε περιορισμένο κύκλο χρηστών, θα καθιερωθεί η ευρεία χρήση του. Ίσως πάντως στο μέλλον το Facebook να είναι μην είναι εξίσου φιλικό μέρος για τους περίπου 1,5 δισεκατομμύρια χρήστες του…