Με σκληρές ανακοινώσεις, οι επιστημονικές ενώσεις των μαθηματικών και των καθηγητών φυσικών επιστημών βάλλουν κατά του υπουργείου Παιδείας και της απόφασής του να μη συμπεριληφθούν τα μαθήματά «τους» στα εξεταζόμενα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου, όπως ορίζει το σχετικό υπό διαβούλευση Προεδρικό Διάταγμα. Εχει προηγηθεί η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο. «Το υπουργείο Παιδείας κλείνει το μάτι στα παιδιά και στους γονείς ότι θα έχουν πλέον ένα πιο χαλαρό σχολείο. Αυτό θα έχει καταστροφικές συνέπειες» ανέφερε, μιλώντας χθες στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) κ. Ιωάννης Τυρλής. Με τις ανακοινώσεις τους, ωστόσο, οι επιστημονικές ενώσεις παραδέχονται εμμέσως πλην σαφώς την αποτυχία του σχολείου, καθώς οι μαθητές μελετούν μόνο τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν τον Ιούνιο.
Ειδικότερα, για τα Μαθηματικά, στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου τον Ιούνιο δεν αλλάζει κάτι. Ωστόσο στη Β΄ Λυκείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς κανείς μαθητής δεν θα εξετάζεται στη Γεωμετρία Γενικής Παιδείας, ενώ στην Αλγεβρα Γ.Π. θα εξετάζονται μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά προσανατολισμού οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης. «Με μια ανιστόρητη απόφαση, το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το «Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω» της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τόσο τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης όσο και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά», αναφέρει η ΕΜΕ, και προσθέτει: «Ο περιορισμός της εκπαιδευτικής βαρύτητας και η κατάργηση της συνοχής στην εξέταση των Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου, α) ισοδυναμούν με ουσιαστική ακύρωση του ενδιαφέροντος και της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων, β) συντελούν στην υποβάθμιση του Λυκείου και στην αναζήτηση ελιτίστικων επιλογών στην εκπαιδευτική αγορά, γ) συντελούν στην υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης… Κόβουν και ράβουν την εξεταστέα ύλη, αδιαφορώντας για τη συνοχή της διδακτέας ύλης. Αυθαιρετούν».
Στο ίδιο πλαίσιο, οι ενώσεις Φυσικών, Χημικών, Βιοεπιστημόνων και Γεωλόγων διαμαρτύρονται για τις αλλαγές στις εξετάσεις των μαθημάτων τους. Στις προαγωγικές της Α΄ Λυκείου θα εξετάζονται μόνο η Φυσική, Χημεία και όχι η Βιολογία, ενώ στη Β΄ Λυκείου είναι η σειρά της… Βιολογίας να εισέλθει στα εξεταζόμενα μαθήματα. Χαρακτηριστικά, τονίζουν: «Προφανώς, εμπνευστές της πρότασης από την ηγεσία του ΙΕΠ, μετά τις “επιτυχείς” προτάσεις τους, που μετέτρεψαν το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο, του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. Είναι φανερό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η μέση εκπαίδευση να παράγει εξειδικευμένους εργάτες με πτυχία δήθεν επαγγελματικής επάρκειας μόνο. Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής. Η χώρα βρίσκεται εδώ και σχεδόν μία δεκαετία σε μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, από όπου μπορεί να διαφύγει μόνο αν επενδύσει στη γνώση και στην καινοτομία. Οσοι συμφωνήσουν στη διάλυση του Λυκείου θα είναι υπόλογοι στις επόμενες γενιές, γιατί θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελλάδας. Είμαστε αντίθετοι σε ένα σχολείο της αμάθειας και της “μη γνώσης”».