Το ίδιο ή οριακά θετικό θα είναι το δημοσιονομικό αποτέλεσμα των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας που η ανακοίνωσή τους απέχει ημέρες ή πιθανόν και ώρες. Τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν με το επιτελείο της Καραγιώργη Σερβίας να υποστηρίζει ότι θα δώσει μια γερή δόση “δικαιοσύνης” στο σύστημα, αν και αυτή επιχειρείται κατά κύριο λόγο με αύξηση τελών σε αρκετές κατηγορίες οχημάτων και λιγότερο με μειώσεις σε οχήματα τα οποία έχουν χτυπηθεί ανελέητα με φορολογικά μέτρα και οι ιδιοκτήτες τους έχουν προχωρήσει σε κατάθεση πινακίδων.
Οι αλλαγές που σύμφωνα με πληροφορίες έρχονται είναι οι εξής:
– για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει έως το τέλος του 2000 και είναι άνω των 1.358 ευρώ προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό.
– για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2001 έως και το 2005 και είναι άνω των 1.928 κυβικών προβλέπεται μείωση των τελών από 30 έως 60 ευρώ.
– για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2006 έως και τις 31 Οκτωβρίου του 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 60 ευρώ.
– για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφορήσαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά προβλέπεται η αύξηση των τελών από 0,10 έως 0,30 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν καθώς και η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας κάτω από τα 90 αντί για τα 100 γραμμάρια που ισχύει σήμερα.
Οι μεγάλοι χαμένοι των αλλαγών είναι δυο. Είναι όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια καθώς με ελάχιστες εξαιρέσεις θα κληθούν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αυτό ισχύει ανεξαρτήτως κυβισμού ενώ ουσιαστικά χάνεται και το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας καθώς στην συντριπτική τους πλειονότητα όσα οχήματα απαλλάσσονταν εξέπεμπαν μεταξύ 90 και 99 γραμμαρίων. Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης οχήματος που εκπέμπει 99 γραμμάρια ενώ μέχρι σήμερα δεν πλήρωνε τέλη, θα κληθεί να πληρώσει 99 ευρώ.
Αντίστοιχα ο κάτοχος ενός οχήματος τριών ετών που εκπέμπει 300 γραμμάρια (π.χ. τζιπ μεγάλου κυβισμού) ενώ πλήρωνε 510 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει τουλάχιστον 560 ευρώ.
Χαμένοι είναι ακόμη μια φορά όσοι αγόρασαν ΙΧ υψηλού κυβισμού το 2009, όταν λόγω μείωσης των τελών ταξινόμησης δόθηκε η δυνατότητα σε πολλούς να προχωρήσουν σε αγορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Δυστυχώς για αυτούς, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη καταθέσει πινακίδες, έρχεται νέο χτύπημα.
Για παράδειγμα, ο φορολογούμενος που έχει αγοράσει ΙΧ 2.000 κυβικών το 2009 πληρώνει σήμερα 660 ευρώ και θα κληθεί να πληρώσει 690.
Υπάρχουν και κάποιοι κερδισμένοι. Είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας, δηλαδή άνω των 10 ετών πάνω από ένα όριο κυβισμού. Για παράδειγμα, ένα όχημα 1.600 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησε το 1999 επιβαρύνεται σήμερα με 240 ευρώ και τα τέλη του θα μειωθούν στα 225 ευρώ, δηλαδή 15 ευρώ λιγότερα.
capital.gr