Η Ελλάδα χρειάζεται τουρισμό όλων των ειδών κι όχι μόνο high end, στον οποίο ήδη γίνονται πολλές επενδύσεις, τόνισε ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχης Βασιλάκης, στο συνέδριο «Greece Talks, ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», που διοργανώνεται στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.
«Έχουμε πολλές επιχειρήσεις, οπότε χρειαζόμαστε μία μεγαλύτερη διάχυση. Σαφώς θέλουμε η μέση κατανάλωση ανά εισερχόμενο επισκέπτη να αυξηθεί. Κι αυτό συντελείται το τελευταίο καιρό διότι μπαίνουν σε ελληνικές αλυσίδες νέα “προϊόντα”», τόνισε.
Πάντως ο κ. Βασιλάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αλλά και των αεροπορικών ταξιδιών καθώς το 2023 ήταν μία χρονιά ρεκόρ σε ότι αφορά τα τουριστικά έσοδα, ενώ και ο χειμώνας εξελίσσεται πολύ καλά.
Τόνισε επίσης πως οι επενδύσεις έχουν βελτιώσει τις υποδομές σε πολύ καλό επίπεδο, αναφερόμενος ειδικά στις επενδύσεις της Fraport Greece στα περιφερειακά αεροδρόμια. Επεσήμανε πως η Ελλάδα έχει καταστεί ένας fashionable προορισμός και σε αυτό έχει συμβάλλει και η Aegean η οποία πετάει πια σε 165 διεθνείς προορισμούς.
Για τη φετινή χειμερινή περίοδο ανέφερε πως οι ελλείψεις από την ισραηλινή αγορά που ήταν σημαντικές, φαίνεται προς το παρόν να εξισορροπούνται από τις μεγάλες αφίξεις από άλλες αγορές. «Ελπίζουμε πάντως σύντομα να καταφέρουμε να πετάξουμε ξανά προς τα εκεί».
Ο κ. Βασιλάκης συμπλήρωσε πως το «απρόοπτο» είναι πια μόνιμη κατάσταση στην αεροπορική βιομηχανία και για αυτό χρειάζεται διασκορπισμός ρίσκου κάνοντας ειδική αναφορά στα χειμερινά προγράμματα πτήσεων της Aegean, τα οποία επεκτείνονται. «Αυτή τη στιγμή η ΑEGEAN πετάει δύο χειμερινά προγράμματα εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, από Ρόδο και Καλαμάτα».
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στην τουριστική αγορά εκπαίδευσης και εργασίας. «Υπάρχει το ζήτημα της επάρκειας προσωπικού λόγω δημογραφικού προβλήματος και μετανάστευσης, αλλά και το ζήτημα της εκπαίδευσης. Νομίζω πως είναι σημαντικό το κράτος να έχει ξανά κάποιες σχολές, όπως τουριστικές ή τεχνικές, αλλά την ίδια στιγμή και οι εταιρείες. Εμείς ξεκινήσαμε να δίνουμε υποτροφίες από το 2018 σε πιλότους. Παράλληλα, αναπτύξαμε το μοναδικό υγιές πράγμα που κληρονομήσαμε από την Ολυμπιακή, μία σχολή τεχνικών».
«Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2023 πετά σε 46 χώρες, σε 165 διεθνείς προορισμούς με 264 δρομολόγια. Συνολικά, στο δίκτυό της προστέθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, 16 νέοι διεθνείς προορισμοί», κατέληξε ο κ. Βασιλάκης.