Συνεντεύξεις

Αγγ. Ανανίας: «Είναι υπαρκτό το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού»

Συνέντευξη
στη Μαρία Χονδρογιάννη
«Ο απολογισμός είναι θετικός για το σύνολο της Περιφερειακής Αρχής. Είναι φανερό ότι σε όλους τους τομείς γίνονται σημαντικά βήματα. Το ίδιο συμβαίνει και στην Παιδεία, τη Δια Βίου Μάθηση και την Υποστήριξη της Εκπαίδευσης».
Αυτό δηλώνει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος δια βιου μάθησης κ. Άγγελος Ανανίας και υπογραμμίζει ότι η περιφερειακή αρχή δεν αποφεύγει την αντιμετώπιση των προβλημάτων όσο  δύσκολα και αν είναι.
Ο κ.  Άγγελος Ανανίας αναφέρεται και στις παρεμβάσεις που θα γίνουν σε σχολεία της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων με τα 4.000.000 που κατάφερε να εξασφαλίσει ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
«Τα χρήματα θα μοιραστούν ισόποσα στους δύο νομούς και ανάλογα με το πλήθος των σχολικών μονάδων και των μαθητών σε κάθε νησί. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα ακριτικά νησιά και στα νησιά που έχουν μικρό αριθμό μαθητών στα οποία  θα εξασφαλιστεί ένα ποσό ικανό να καλύψει τις βασικές ανάγκες τους», τονίζει ο κ. Χατζημάρκος.
Ο κ. Ανανίας αναφέρεται στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν για την αντιμετώπισή του.
«Το συγκεκριμένο θέμα είναι τόσο ευαίσθητο ώστε η υπερβολική προβολή του μπορεί να φέρει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Πραγματοποιήθηκαν δράσεις  την προηγούμενη σχολική χρονιά  σε συνεργασία με φορείς που έχουν την ευθύνη να ενημερώσουν τα παιδιά, τους γονείς και την κοινωνία. Ανάλογες δράσεις προγραμματίζονται και το τρέχον σχολικό έτος», αναφέρει ο κ. Ανανίας.

Η συνέντευξη του κ. Άγγελου Ανανία, αναλυτικά:
• Έχει αντιμετωπιστεί  το φαινόμενο της βίας σε  σχολεία που λειτουργούν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου; Ποιές δράσεις προγραμματίζονται;
Η Περιφερειακή Αρχή επιμένει να μην αποφεύγει την αντιμετώπιση των προβλημάτων όσο δύσκολα κι αν είναι αυτά. Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι υπαρκτό και στα σχολεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η παραδοχή της ύπαρξης ενός προβλήματος είναι σημαντική αφού αποτελεί το πρώτο βήμα για την αντιμετώπισή του. Ωστόσο το συγκεκριμένο θέμα είναι τόσο ευαίσθητο ώστε η υπερβολική προβολή του μπορεί να φέρει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Πραγματοποιήθηκαν δράσεις  την προηγούμενη σχολική χρονιά  σε συνεργασία με φορείς που έχουν την ευθύνη να ενημερώσουν τα παιδιά, τους γονείς και την κοινωνία. Η Περιφέρεια έδρασε υποστηρικτικά προς το κέντρο πρόληψης «Δίοδος», την αρμόδια σχολική σύμβουλο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και προς τους Διευθυντές σχολείων που αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν ενεργά το φαινόμενο. Ενημερωτικές ημερίδες από διακεκριμένους επιστήμονες πραγματοποιήθηκαν σε αρκετά νησιά της Περιφέρειάς μας. Σταθμοί στην πορεία αυτή μπορούν να χαρακτηριστούν το μαθητικό φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε στο 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου (Καζούλλειο) με συμμετοχή πολλών σχολείων και η διήμερη εκδήλωση του περασμένου Μαΐου που έγινε στη Ρόδο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερώσουν τους πολίτες με φυλλάδια και να τους ευαισθητοποιήσουν με θεατρικά δρώμενα και συναυλίες από μαθητικά συγκροτήματα.
Ανάλογες δράσεις προγραμματίζονται και το τρέχον σχολικό έτος.
• Με δεδομένο ότι εξασφαλίστηκαν περισσότερα κονδύλια ποιες παρεμβάσεις θα γίνουν από την Περιφέρεια σε σχολεία της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων;
Αναλαμβάνουμε την ευθύνη με αποτελεσματικότητα χωρίς να μένουμε στους τύπους.
Είναι γνωστό ότι ο περιφερειάρχης  κ. Γιώργος Χατζημάρκος , με επιμονή και μεθοδικότητα διεκδίκησε και πέτυχε την εξασφάλιση επιπλέον τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Για πρώτη φορά συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ένας φορέας, όπως η Περιφέρεια, που δεν έχει την αρμοδιότητα για την επισκευή των σχολικών κτηρίων (αυτή ανήκει στους Δήμους), επιτυγχάνει χρηματοδότηση για το σκοπό αυτό και μάλιστα εν μέσω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας.Τα χρήματα θα μοιραστούν ισόποσα στους δύο νομούς και ανάλογα με το πλήθος των σχολικών μονάδων και των μαθητών σε κάθε νησί. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα ακριτικά νησιά και στα νησιά που έχουν μικρό αριθμό μαθητών για τα οποία θα εξασφαλιστεί ένα ποσό ικανό να καλύψει τις βασικές ανάγκες τους. Θα συναφθούν  τριάντα τέσσερις συμβάσεις με τους Δήμους της Περιφέρειάς μας ώστε σε απόλυτη συνεργασία με αυτούς να υλοποιηθεί το έργο.
Εκτός από αυτό το μεγάλο εγχείρημα, η περιφερειακή αρχή θα πραγματοποιήσει άμεσα τρεις ακόμα σημαντικές επεμβάσεις στον χώρο της Εκπαίδευσης. Στο τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο εγκρίθηκε:
– Η διαμόρφωση και ασφαλτόστρωση της δημοτικής οδού που οδηγεί στο Δημοτικό Σχολείο Παστίδας. Από εκεί διέρχονται καθημερινά περίπου τετρακόσια άτομα μαθητές και εκπαιδευτικοί χωρίς να υπολογίσουμε τους συνοδούς τους κάτι που καθιστά την έλλειψη ομαλής πρόσβασης επικίνδυνη.
-Η μεταστέγαση του Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής σε χώρο ειδικά διαμορφωμένο για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες (στο πρώην 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου). Το κτήριο όπου λειτουργεί σήμερα έχει ηλικία πάνω από εκατό έτη, δεν είναι κατάλληλο για τη φιλοξενία των παιδιών αφού δεν διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και η αρχαιολογική του αξία μας αφαιρεί τη δυνατότητα για επεμβάσεις.
-Η επισκευή του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θεολόγου. Υποστηρίξαμε από την αρχή την επιθυμία της  Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την επαναλειτουργία του κέντρου. Το κτήριο τελούσε υπό κατάληψη για πολλά χρόνια. Προσπαθήσαμε σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου και καταφέραμε όλοι μαζί να έχουμε πάλι το κέντρο στη διάθεση των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οι φθορές που έχει υποστεί τα χρόνια που πέρασαν χρειάζεται να αντιμετωπιστούν άμεσα. Δεδομένης της αντικειμενικής οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζει ο Δήμος, αποφασίσαμε να το αναλάβουμε εμείς.
• Συμπληρώθηκε ένα έτος θητείας για την περιφερειακή αρχή. Είναι θετικός ο απολογισμός για τον τομέα της εκπαίδευσης;Τι περιλαμβάνει ο προγραμματισμός για το έτος 2016;
Ο απολογισμός είναι θετικός για το σύνολο της περιφερειακής αρχής. Είναι φανερό ότι σε όλους τους τομείς γίνονται σημαντικά βήματα. Το ίδιο συμβαίνει και στην Παιδεία, τη Δια Βίου Μάθηση και την Υποστήριξη της Εκπαίδευσης.
Αρχικά εκπληρώσαμε τις υποχρεώσεις μας. Βρήκαμε όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς καν τα απαραίτητα υλικά για να λειτουργήσουν παρά τη σαφή υποχρέωση της Περιφέρειας γι’ αυτό. Αποκαταστήσαμε άμεσα αυτές τις δυσλειτουργίες και προχωρήσαμε πέρα από τις επιταγές του νόμου με την προμήθεια και την παράδοση προς χρήση νέων ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών για τους σχολικούς συμβούλους όλης της Περιφέρειας.Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διοργανώσαμε υψηλού επιπέδου συνέδρια. Ανάμεσα σε αυτά το πρώτο Πανελλήνιο Συνέδριο Χρήσης Νέων Τεχνολογιών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών ακόμα Πανελλήνια Συνέδρια Αρχαιολογίας, Διεθνών Σχέσεων, Ηθικής και Φιλοσοφίας και το ιδιαίτερα σημαντικό Διεθνές Συνέδριο Γλωσσολογίας.
Συνδιοργανώσαμε με το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού πλήθος ημερίδων ενημέρωσης μαθητών και γονέων σε πολλά νησιά ανάμεσα στα οποία η Χάλκη και το Καστελόριζο. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν μαζική, χαρακτηριστικό της ανάγκης την οποία καλύπταμε. Με την προκήρυξη και την υποστήριξη μαθητικών διαγωνισμών δώσαμε την ευκαιρία στους μαθητές της Περιφέρειάς μας να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους πέρα από τα στενά όρια του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και να αναπτύξουν περιφερειακή και περιβαλλοντική συνείδηση. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ο περιφερειακός διαγωνισμός ρομποτικής καθώς και οι εξαιρετικοί διαγωνισμοί «Ζωγραφίζω το Νησί μου» και «Οι μικροί Νησιώτες και οι Δυνάμεις της Φύσης». Οι δύο τελευταίοι είχαν ως αποτέλεσμα , ο μεν πρώτος, πάνω από εκατό έργα ζωγραφικής (που εκτέθηκαν στη Ρόδο, στην Κρεμαστή, στην Αθήνα και τώρα βρίσκονται στη Νάξο), ο δε δεύτερος, ένα βιβλίο με δύο παραμύθια που θα μοιραστούν στα σχολεία μας όλα δημιουργημένα από τα παιδιά των νησιών μας.Συνεχίζουμε με το ίδιο πνεύμα: στηρίζουμε και προωθούμε κάθε δράση ωφέλιμη που οδηγεί στην πρόοδο και την ισόρροπη ανάπτυξη του τόπου μας.
• Ποιες δράσεις θα υλοποιηθούν το νέο έτος  για την εκπαίδευση ενηλίκων; Σε ποιούς τομείς θα δοθεί έμφαση;
Η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και ο εμπλουτισμός των γνώσεων του συνόλου των ανέργων, των εργαζόμενων και των αυτοαπασχολούμενων είναι όπλο ενάντια στη δυσκολία εύρεσης εργασίας. Με ισχυρό εργαλείο το Κ.Ε.Κ. Γεννηματάς συνεχίζουμε τα προγράμματα κατάρτισης σε όλα τα νησιά. Η μεγάλη επιτυχία των προγραμμάτων αυτών αποδεικνύεται από τη συνεχιζόμενη εμπιστοσύνη των συμμετεχόντων. Δίνεται έμφαση στις ξένες γλώσσες, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, την εστίαση, τα ξενοδοχειακά επαγγέλματα, τον πρωτογενή τομέα και τη χειροτεχνία.Φέτος, ανάμεσα σε άλλα, αναπτύσσονται πιλοτικά προγράμματα τηλεκπαίδευσης ώστε να είναι δυνατόν τα μαθήματα να τα παρακολουθήσουν  και οι κάτοικοι των απομακρυσμένων νησιών αλλά και ομογενείς από τον τόπο της κατοικίας τους.
• Στο πλαίσιο του διαλόγου έχει προταθεί και η εισαγωγή μαθητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις. Συμφωνείτε;
Η Παιδεία είναι ένας από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης. Ο διάλογος είναι απαραίτητος για την εξέλιξή της φτάνει να έχουμε στόχο να κάνουμε βήματα μπροστά και να μην ικανοποιούμαστε κάνοντας κύκλους.Συμφωνώ με την εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις, όπου αυτή δεν είναι εμπόδιο στην καλή λειτουργία των σχολών. Αυτό είναι δυνατόν να γίνει στις σχολές με χαμηλή ζήτηση. Θα μπορούσε το Υπουργείο να επιτρέψει την εισαγωγή σε σχολές που τα προηγούμενα χρόνια είχαν χαμηλές βάσεις ή σε σχολές που υπήρχαν κενές θέσεις. Θα δινόταν έτσι, σε παιδιά που δεν είχαν πετύχει κάτι καλύτερο, μια επιπλέον ευκαιρία.Οι εξετάσεις, από την άλλη, δεν είναι κάτι απαραίτητα κακό. Η επιμονή, η συνέπεια, η μεθοδικότητα και η διαρκής αναβάθμιση των ικανοτήτων είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα σε αυτή τη διαδικασία. Άνθρωποι φορτισμένοι με αυτές μπορούν να οδηγήσουν την κοινωνία μας σε ένα καλύτερο αύριο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου