Η ψηφιακή επανάσταση οδηγεί σε ριζική αλλαγή των τρόπων πληρωμής. Η χρήση της κάρτας ή ακόμα και η ύπαρξη ενός τραπεζικού λογαριασμού για να εκτελεστεί μια συναλλαγή περνάει σταδιακά στη σφαίρα των παραδοσιακών μεθόδων. Τα κινητά τηλέφωνα, που θα λειτουργούν ως ηλεκτρονικά πορτοφόλια, αλλά και ως εργαλεία για την εκτέλεση της πληρωμής, όπως ακριβώς λειτουργεί σήμερα η χρεωστική ή η πιστωτική κάρτα, αποτελούν το επόμενο βήμα στον τομέα των πληρωμών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Cardlink κ. Γιώργος Δρυμιώτης περιγράφει την επόμενη μέρα για τις συναλλαγές στη χώρα μας, αλλά και τις προοπτικές για την εταιρεία, που υπό τον έλεγχο του ομίλου Quest αντιμετωπίζει ως πρόκληση την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Αυξάνεται η εμπιστοσύνη
Παρά το γεγονός ότι οι πληρωμές με κάρτες μπήκαν στη ζωή μας με ένα σχετικά βίαιο τρόπο, η αυξανόμενη χρήση τους, όπως σημειώνει ο κ. Δρυμιώτης, έχει αυξήσει τον βαθμό εμπιστοσύνης. «Η κάρτα είναι ένας μηχανισμός που σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε μερικά χρόνια πριν, εμπνέει σήμερα ασφάλεια, καθώς εδραιώθηκε στη συνείδηση του κόσμου, αλλά και στην πρακτική των εμπόρων. Το κόστος των τερματικών POS στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης είναι πολύ ανταγωνιστικό. Μάλιστα, στην Ελλάδα, για την προμήθεια τερματικών POS δεν υπάρχει κόστος ανά συναλλαγή, πρακτική που συναντάει κανείς αρκετά συχνά στο εξωτερικό, ενώ στις τιμές των τερματικών POS η επιχείρηση παίρνει και το πακέτο υποστήριξης και συντήρησης ώστε σε περίπτωση προβλήματος να μπορεί να έχει την απαραίτητη υποστήριξη.
Σήμερα υπάρχουν περισσότερα ίσως από 210.000 εγκατεστημένα τερματικά (POS), με τα μισά από αυτά να έχουν τοποθετηθεί από την Cardlink. Η τάση της αγοράς μας δείχνει ότι μέσα στο 2016 θα τοποθετηθούν περίπου 80.000 τερματικά ακόμη και έτσι η αγορά των ηλεκτρονικών σημείων αποδοχής θα αποκτήσει έναν ικανοποιητικό βαθμό διείδυσης».
Εχοντας αναπτύξει την αναγκαία υποδομή που της εξασφαλίζει το κρίσιμο μέγεθος, η Cardlink προσανατολίζεται στη διάθεση νέων υπηρεσιών, όπως οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων. Μετά τις ανέπαφες συναλλαγές, όπως εξηγεί ο κ. Δρυμιώτης, το 2016 θα είναι χρονιά που θα δούμε τέτοιες προσπάθειες. «Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα τερματικά που έχουμε ήδη τοποθετήσει και να αξιοποιήσουμε το αίσθημα ασφάλειας που έχουμε δημιουργήσει στους πελάτες μας. Είναι σαφές ότι σχεδόν όλοι έχουν κάνει μια συναλλαγή μέσω των τερματικών της Cardlink και το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία προϊόντων που θα επιτρέπουν στον καταναλωτή να χρησιμοποιεί το κινητό του για να κάνει πληρωμές, επιλέγοντας είτε να «ανεβάσει» τις κάρτες του στην εφαρμογή του κινητού είτε να συνδέσει τον τραπεζικό λογαριασμό του είτε απλώς να δημιουργήσει ένα πορτοφόλι, το οποίο θα φροντίζει να φορτώνει με χρήματα. Η τεχνολογία επιτρέπει σήμερα, αντί να έχεις την κάρτα σου, να πηγαίνεις σε ένα σημείο πώλησης με το κινητό σου και είτε κάνοντάς το tap στο τερματικό είτε πληκτρολογώντας τον κωδικό που θα σου σταλεί, να εκτελέσεις τη συναλλαγή χωρίς καν τη χρήση της κάρτας».
Εχοντας απογαλακτισθεί μετοχικά από τη συμμετοχή των τραπεζών, ο επικεφαλής της Cardlink υπογραμμίζει ότι «η αυτονόμηση των τρόπων πληρωμής από το τραπεζικό σύστημα αποτελεί μια τάση που παρατηρείται στις περισσότερες χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Η συμμόρφωση των πιστωτικών ιδρυμάτων με τα κανονιστικά πλαίσια, προκειμένου να διασφαλίζονται οι καταθέσεις, αποδεικνύεται όχι μόνον χρονοβόρος, αλλά και σημαντικά κοστοβόρος. Και αυτό δεν συμβαίνει λόγω των ειδικών προβλημάτων του τραπεζικού συστήματος, μόνο στη χώρα μας. Στον βαθμό που η τεχνολογία κινείται πλέον με ταχύτερους ρυθμούς, οι τράπεζες έχουν συνειδητοποιήσει ότι είναι προτιμότερο να αναπτύξουν συνεργασίες με εταιρείες που δημιουργούν τέτοια προϊόντα ή υπηρεσίες, παρά να επιχειρήσουν να το κάνουν οι ίδιες. Αυτός είναι και ο λόγος που επενδύουν σε επιχειρήσεις start ups ή venture capital που λειτουργούν αυτόνομα, αναπτύσσοντας νέα εργαλεία στις πληρωμές, τα οποία στη συνέχεια διαθέτουν στις τράπεζες».
Καθημερινή