Ειδήσεις

Διαμάχη στο ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων

Με τις πρώτες κατηγορίες για σκάνδαλα κλιμακώνεται ο ενδοκυβερνητικός πόλεμος των ιδιωτικοποιήσεων.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», το «πρώτο αίμα» της σκανδαλολογίας κύλησε την Τρίτη αφορά τον χρυσοφόρο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος και πρωταγωνιστής είναι ο πρόεδρός του Παναγιώτης Ρουμελιώτης.

Μήλον της Εριδος, η μνημονιακή υποχρέωση για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα κατά 20 χρόνια, από το 2026 στο 2046.

Χοντραίνοντας την ανοιχτή διαμάχη του με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα και αφού είπε ότι έχει ενημερώσει σχετικά τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη που τον τοποθέτησαν πρόεδρο του αερολιμένα, ο Ρουμελιώτης χαρακτήρισε «σκάνδαλο τυχόν επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου». Η θέση του είναι ότι η σύμβαση λήγει σε δέκα χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι αν αυτή δεν επεκταθεί, τότε από το 2026 και μετά ο αερολιμένας περιέρχεται πλήρως στο Δημόσιο.

Η σύμβαση παραχώρησης

Ο κ. Ρουμελιώτης προέκρινε να μη γίνει καμία επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, αλλά η κυβέρνηση να αφήσει να λήξει η υφιστάμενη σύμβαση, ώστε να περιέλθει η διαχείριση του αεροδρομίου το 2026 κατά 100% στο ελληνικό Δημόσιο. Κατά τον πρόεδρο του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» κ. Ρουμελιώτη, η κερδοφορία της επιχείρησης θα επιτρέψει την καλύτερη εξυπηρέτηση του χρέους παραμένοντας υπό τον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου. «Αυτά που θα εισπράξει σήμερα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που εγγυάται η κερδοφορία του αεροδρομίου», είπε ο κ. Ρουμελιώτης.

Ο πρόεδρος του ΔΑΑ δεν δίστασε να αποκαλέσει «σκάνδαλο» τις κινήσεις Πιτσιόρλα σχετικά με την παράταση της σύμβασης παραχώρησης, οι οποίες δεν εμπεριέχουν πολιτικές εντολές. Κατά τον κ. Ρουμελιώτη, πριν ο κ. Πιτσιόρλας απευθύνει στον ίδιο τις επιστολές που του απέστειλε, θα έπρεπε να έχει συζητήσει το θέμα με τους αρμόδιους υπουργούς και πιθανώς με τον πρωθυπουργό. Στην πράξη, ο πρόεδρος του ΔΑΑ κατηγόρησε τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ ότι κινείται αυτόνομα και χωρίς την εντολή της κυβέρνησης. «Το ΤΑΙΠΕΔ θα έπρεπε πριν αποστείλει την οποιαδήποτε επιστολή… να το συζητήσει με τους αρμόδιους υπουργούς, Οικονομικών, Μεταφορών, και σε υψηλότερο επίπεδο, προκειμένου να καθοριστούν οι όροι με τους οποίους θα γίνει αυτή η διαπραγμάτευση», είπε χαρακτηριστικά. Και προσέθεσε: «Το σκάνδαλο –γιατί, πραγματικά, εγώ τα λέω έξω από τα δόντια– συνίσταται, με βάση την υφιστάμενη σύμβαση, αν καθοριστεί για την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια Χ τίμημα, θα πρέπει το ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχος του “Ελ. Βενιζέλος“, να συμμετάσχει, δηλαδή να πληρώσει, αυτή την επέκταση, όταν το 2026 θα είναι εξολοκλήρου δικό του και δεν θα έχει να πληρώσει τίποτα, μόνον θα εισπράξει… Εγώ δεν δέχομαι το ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει από τα αποθεματικά της εταιρείας, που ανέρχονται σε 300 εκατ. ευρώ και του αναλογούν 165 εκατ. ευρώ, την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης».

Τα θέματα

Την άποψη του κ. Ρουμελιώτη αρνήθηκαν να σχολιάσουν κύκλοι του κ. Πιτσιόρλα και του ΤΑΙΠΕΔ. Πάντως, στην ερχόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΑΑ περιλαμβάνονται πολλά θέματα συζήτησης, μεταξύ των οποίων η γλώσσα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, οι αμοιβές των στελεχών της διοίκησης του ΔΑΑ και το θέμα της μετεγκατάστασης από το Ελληνικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που έχει ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Το πρώτο θέμα αφορά τη γλώσσα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δ.Σ. του ΔΑΑ, όπου ο κ. Ρουμελιώτης προκρίνει να γίνονται αποκλειστικά στα ελληνικά. Το δεύτερο θέμα το έφερε με πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Χρήστου Σπίρτζη, ύστερα από επιστολή που απέστειλε ο τελευταίος στη διοίκηση του ΔΑΑ. Ο κ. Σπίρτζης ακόμη θέτει και το θέμα της μετεγκατάστασης της ΥΠΑ από το Ελληνικό.

Τα ΝΕΑ/Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου