Αίσθηση προκάλεσε η νέα μελέτη για το έργο ‘Ανάπλαση εισόδου Κολόνας – Ξύλινος Πεζόδρομος’ η οποία εγκρίθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δ.σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου και την οποία παρουσίασε χθες η «δημοκρατική».
Ο σχεδιασμός για την ανάπλαση του ανατολικού παραλιακού μετώπου έως την Ακαντιά και την Θαλασσινή Πύλη, με τον τρόπο που σχεδιάστηκε, προκάλεσε ήδη την δυσφορία των καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης, που επηρεάζεται άμεσα από τις αλλαγές.
Όπως δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος καταστηματαρχών Μεσαιωνικής Πόλης κ. Τάσος Μελετίου, ο σχεδιασμός γίνεται σε λανθασμένη βάση και οι αλλαγές που προωθούνται θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα χωρίς να λύσουν κανένα από τα υπάρχοντα.
«Για άλλη μια φορά, κάνουμε τα πράγματα με λάθος σειρά. Δεν ξεκινάς να χτίσεις ένα σπίτι από την πρόσοψη, αλλά από τα θεμέλια. Αν δεν λυθεί το τεράστιο πρόβλημα της στάθμευσης των οχημάτων και της πρόσβασης στην αγορά, δεν μπορείς να σχεδιάζεις αισθητικές παρεμβάσεις. Δεν έχει προβλεφθεί χώρος για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Το περιθώριο που δίνουν σήμερα για την παράδοση εμπορευμάτων μέχρι τις 9 το πρωί, δεν είναι αρκετό γι αυτό βλέπετε παρκαρισμένα φορτηγά ακόμα και τη νύχτα έξω από την Παλιά Πόλη να ξεφορτώνουν. Τι θέλουν δηλαδή να κλείσουμε την αγορά;», διερωτάται ο κ. Μελετίου.
Όπως λέει, θα πρέπει πρώτα να βρεθεί ο χώρος για την στάθμευση των οχημάτων παράλληλα με την διευθέτηση της μεταφοράς του κόσμου από και προς την Μεσαιωνική Πόλη και σε δεύτερη φάση, θα έπρεπε να εξεταστεί η αισθητική αναβάθμιση της περιοχής. «Η άποψη πως ο χώρος στάθμευσης των 700 θέσεων θα πρέπει να εξεταστεί σε μεταγενέστερο χρόνο είναι λάθος. Μέχρι τότε οι πελάτες, οι επισκέπτες, οι υπάλληλοι και οι καταστηματάρχες πού θα παρκάρουν; Εκτιμώ πως ούτε φέτος θα καταστεί δυνατή η έγκαιρη διαμόρφωση χώρου στάθμευσης στην Ακαντιά, όπου θεωρώ ότι θα χρησιμοποιείται κυρίως από νταλίκες και φορτηγά. Τι θα γίνει με όσους διασκεδάζουν στην Μ. Πόλη και θέλουν να έρθουν ή να φύγουν μετά τα μεσάνυχτα; Πώς θα φεύγουν; Πού θα παρκάρουν, πάνω στον ξύλινο πεζόδρομο; Αν δεν θέλουν να υπάρχει πρόσβαση στην αγορά της Μεσαιωνικής Πόλης, ας την κάνουν μουσείο! Ή θα λειτουργήσει ως αγορά ή θα λειτουργήσει ως μουσείο. Ας αποφασίσουν, επιτέλους, τι θέλουν να κάνουν με την Μεσαιωνική Πόλη».
Όπως λέει στην «δ» ο κ. Τ. Μελετίου, οι αρμόδιοι φορείς όχι μόνο δεν ζήτησαν την άποψη του Σωματείου Καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης για τις προωθούμενες αλλαγές, αλλά ούτε καν ενημερώθηκαν για τον σχεδιασμό, αν κι εκκρεμεί ακόμα μια συνάντηση με τον δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο που έχει ζητηθεί εδώ και αρκετό καιρό ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου.
Επιπλέον, επισημαίνει ότι η μονοδρόμηση που σχεδιάζεται γύρω από την Μεσαιωνική Πόλη δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά αντιθέτως θα διογκώσει το ήδη υπάρχον πρόβλημα, προκαλώντας κομφούζιο στην οδό Δημοκρατίας, όπου θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και θα αναπτύσσονται μεγαλύτερες ταχύτητες στην καρδιά της πόλης. «Προφανώς δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις… Όμως ο όλος σχεδιασμός ξεκινά από λάθος αφετηρία» λέει, τονίζοντας πως μια βασική παράμετρος για την επίλυση του προβλήματος είναι και η αναβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας.
«Πρέπει να γίνει αναβάθμιση της περιοχής, η κατάσταση είναι απαράδεκτη και την ευθύνη φέρουν όλες οι δημοτικές αρχές των τελευταίων ετών που πέρασαν και σχεδίασαν τους χώρους κατ΄αυτόν τον τρόπο.
Το ζητούμενο είναι όμως ο νέος σχεδιασμός να επιλύει προβλήματα και όχι να δημιουργεί καινούρια», καταλήγει ο κ. Τ. Μελετίου.
https://www.dimokratiki.gr/17-02-2017/t-meletiou-o-schediasmos-gia-tin-anaplasi-tou-paraliakou-metopou-xekina-apo-lathos-afetiria/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.