Πολιτιστικά

Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης, Τριήμερο εκδηλώσεων

Η 20ή Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης, θεσμός που ξεκίνησε στη Σουηδία τη δεκαετία του 1990 και καθιερώθηκε παγκοσμίως στις ημέρες μας. Είναι αφιερωμένη στην αφήγηση ενώ διοργανώνονται και συνοδευτικές εκδηλώσεις, συνήθως γύρω από μία θεματική ενότητα, η οποία για το 2014 είναι «Τέρατα και Δράκοντες» (“Monsters and Dragons”).

Στο πλαίσιο της ημέρας αυτής διοργανώνεται τριήμερο εκδηλώσεων, με τη συμμετοχή της επαγγελματία αφηγήτριας και ψυχοπαιδαγωγού Σάσας Βούλγαρη, που θα περιλαμβάνει αφηγήσεις σε σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης καθώς επίσης τις παρακάτω δραστηριότητες:

Πέμπτη 20 Μαρτίου, στις 20 :00 στον Ξενώνα της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη (πλατεία Αγ. Παντελεήμονος)
Διάλεξη – συζήτηση: «Αφηγηματικές Περιπέτειες με δράκοντες, ήρωες, ηρωίδες και άλλα δεινά …»
Διάρκεια: 1 ώρα – θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό

Εισηγήτρια:
Σάσα Βούλγαρη: Επαγγελματίας Αφηγήτρια και Ψυχοπαιδαγωγός, με θέμα «Κινηματογραφικές Ραψωδίες και Αφηγηματικοί Υπερ-Ήρωες».
Τι θέση άραγε κατέχει στην εποχή μας ο αφηγηματικός προφορικός λόγος όταν κατακλυζόμαστε από την εικόνα ειδικά μάλιστα στον τομέα της ψυχαγωγίας; Και υπάρχουν στιγμές που η 7η μορφή τέχνης, ο κινηματογράφος, αναμετράται με την παραδοσιακή αφηγηματική τέχνη; Υπάρχουν δάνεια και… χρωστούμενα; Και ποιος είναι ο μεγάλος νικητής;
Μια παραμυθού «νέας κοπής» αναρωτιέται, αποφασίζει, συζητά και αφηγείται!

Παρεμβάσεις:
Μαρία Γκασούκα: Επίκουρη καθηγήτρια «Φύλου, Λαογραφίας και Λαϊκού Πολιτισμού» του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, με θέμα «Μια φορά κι έναν καιρό στον κόσμο τούτο: Φύλο και Αφήγηση».
Γιώργος Κατσαδώρος: Λέκτορας «Λαογραφίας» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με θέμα «Μυθικοί ήρωες δρακοντοκτόνοι».
Χαρά Κόντου: Φιλόλογος – συγγραφέας, με θέμα: «Θηλυκές αναπαραστάσεις που συνδέονται με τον δράκοντα και τη δρακοντοκτονία : από το μύθο στο λαϊκό παραμύθι»

Προλογίζει: Πέτρος Σπανός: Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Περιφέρειας Α/θμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου
Συντονίζει: Άννα Αχιολά: Πρόεδρος του συλλόγου «Μεσαιωνικό Ρόδο» και υπεύθυνη δημιουργικού σχεδιασμού και οργάνωσης του Μεσαιωνικού Φεστιβάλ της Ρόδου

Μετά τη Διάλεξη – Συζήτηση κι ένα παραμυθάκι με Δράκοντες … κέρασμα, από τη Σάσα Βούλγαρη.

Παρασκευή 21 Μαρτίου, στις 21:00 στη «Ρωγμή του Χρόνου» Πλατεία Αρίωνος 1 (έναντι Λουτρών – Χαμάμ), Μεσαιωνική Πόλη
Βραδιά αφήγησης για ενήλικο κοινό με την Σάσα Βούγαρη: «Γλυκά να σου τα πω να τα θυμάσαι…» Ιστορίες για τα όμορφα, για τα παράδοξα, για τα πάθη, για τους καημούς, για καιρούς αλλαργινούς κι όπου αλλού μας πάει ο δρόμος που άλλοτε παίρνει κι άλλοτε αφήνει…
Για κρατήσεις θέσεων, επικοινωνήστε με τη «Ρωγμή του Χρόνου» στο 22410 25202

Σάββατο 22 Μαρτίου, στις 10:30
Σεμινάριο για την τέχνη της μυθοπλασίας και της δημιουργικής γραφής με τίτλο «Δυο κουκιά και δυο ρεβίθια πόσα κάνουν παραμύθια;» ή αλλιώς «… Πώς μπορείτε να μαγειρέψετε τα δικά σας παραμύθια»
Διάρκεια σεμιναρίου: 4 ώρες (με διαλείμματα για καφέ)

Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Οι διοργανωτές επιθυμούν να ευχαριστήσουν την Αρχαιολογική Υπηρεσία (4η εφορεία) για την παραχώρηση του χώρου πραγματοποίησης της εκδήλωσης.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@medievalfestival.gr

Η ΠΑΡΑΜΥΘΟΥ ΣΑΣΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ…
Είναι ψυχοπαιδαγωγός, με επιμόρφωση στην εναλλακτική διδασκαλία και με εμπειρία σε εκπαιδευτικά και δημιουργικά προγράμματα καθώς και στην ειδική αγωγή. Έχει μακριά εμπειρία σε συντονισμό εκπαιδευτικών και δημιουργικών εργαστηρίων για παιδιά σε όλα τα εξελικτικά στάδια από την προσχολική ηλικία έως και το Λύκειο.

Ως αφηγήτρια, είναι αυτοδίδακτη και ανήκει στους πρωτεργάτες της νέο-αφήγησης (για ενήλικο και παιδικό κοινό) στην Ελλάδα με διαρκή επαγγελματική δραστηριότητα από το 1993.

Η πλούσια και ποιοτική καλλιτεχνική της παραγωγή την καθιστά μια από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς στο χώρο της επαγγελματικής αφήγησης, με έντονη επιρροή στις νεότερες γενιές αφηγητών. Με τις σταθερές εμφανίσεις της έχει δημιουργήσει «στέκια παραμυθιών» και από το 1996 συνεργάζεται τακτικά με Μουσεία, δημιουργώντας εξειδικευμένα διαθεματικά προγράμματα.

Έχοντας διαμορφώσει τη δική της μέθοδο, διδάσκει σε σεμινάρια και συμμετέχει σε συνέδρια και ημερίδες, για την τέχνη της αφήγησης από το 1995. Το 1998 αφηγήθηκε 13 ελληνικά παραμύθια στην ΕΤ1. Η τελευταία επανάληψη της σειράς έγινε τον Αύγουστο του 2011. Παραμύθια της έχουν δημοσιευτεί στους «Ερευνητές» της Καθημερινής και στο free press ΤaΛΚ.

Έχει συνεργαστεί με το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Μουσείο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης, το Μουσείο Γουλανδρή – κέντρο Γαία, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, την Εθνική Βιβλιοθήκη, το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, το Μουσείο του Λουτρού των Αέρηδων, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, το Μουσείο Παιδικής Τέχνης, το Παιδικό Μουσείο Αθήνας, τα θέατρα Μεταξουργείο και Φούρνος, το Τσάι στη Σαχάρα, το Μπαράκι του Βασίλη κ.α.

Από το 1996 συνεργάζεται σταθερά με τις Βιβλιοθήκες του Κολεγίου Αθηνών σχεδιάζοντας διαθεματικά προγράμματα αφήγησης με στόχο την φιλαναγνωσία. Έχει αφηγηθεί σε διάφορους χώρους σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το Δεκέμβριο του 2013 κλήθηκε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Μύρωνα Μιχαηλίδη, να δημιουργήσει, σκηνοθετήσει και να αφηγηθεί «Το Παραμύθι των Χριστουγέννων» πλαισιώνοντας την 1η επίσημη παρουσίαση της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ

Το 2014 είναι υποψήφια της SCBWI – Greece, ως storyteller – η πρώτη φορά που επαγγελματίας αφηγητής αντιπροσωπεύει την Ελλάδα – για το Διεθνές Βραβείο Astrid Lindgren Memorial Award – το μεγαλύτερο βραβείο για την παιδική λογοτεχνία στον κόσμο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου