Οι επιδόσεις της χώρας στον έλεγχο της πανδημίας θα ανταμειφθούν όταν ανοίξει η αγορά, υποστήριξε ο υπ. Ανάπτυξης. Τηλεδιάσκεψη υπουργών με επικεφαλής των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών γραφείων. Οι δυσοίωνες εκτιμήσεις του Ανδ. Ανδρεάδη.
Πριν αναφέρει αυτά, ο κ. Ανδρεάδης, είχε επισημάνει ότι μάλλον θα επικρατήσει το δυσμενέστερο σενάριο και η τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει τον… Οκτώβριο, οπότε θα μιλάμε για μια πτώση της αγοράς, της τάξεως του 75 – 80%.
Συμφώνησε ωστόσο με τον υπουργό, ότι όταν θα ανοίξει η αγορά η Ελλάδα θα είναι σε καλύτερη θέση για τη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου από μια μικρότερη πίτα. Ωστόσο είναι άγνωστο το πότε θα ανοίξει η αγορά και αυτή τη στιγμή, όπως σημείωσε, μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν.
Οι συζητήσεις με TUI και Der Touristik
Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr από το περιβάλλον του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, υπάρχει τακτική εβδομαδιαία επικοινωνία με στελέχη των δύο μεγαλύτερων ταξιδιωτικών οργανισμών στην Ευρώπη, τους γερμανικούς ομίλους TUI και Der Touristik.
Πρόκειται για οργανισμούς που διακινούν το μεγαλύτερο όγκο ξένων τουριστών στη χώρα μας. Σημειώνεται πως ο ταξιδιωτικός κολοσσός της TUI διακινεί περίπου 3 εκατ. πελάτες κάθε χρόνο προς την Ελλάδα, την οποία χαρακτηρίζει έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς για τον όμιλο και δεύτερη μόνον μετά την Ισπανία.
Για φέτος, πριν την κρίση του κορονοϊού, προέβλεπε αύξηση της τάξης του 10% του αριθμού των πακέτων διακοπών για την Ελλάδα, καλύπτοντας το κενό που άφησε η κατάρρευση της Thomas Cook και η διαβλεπόμενη αυξημένη ζήτηση.
Βασικό αντικείμενο των επαφών με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, η ενημέρωση για την εξέλιξη της επιδημίας στη χώρα μας, οι παρεμβάσεις που έχουν υιοθετηθεί και τα αποτελέσματά τους στον περιορισμό της εξάπλωσης, αλλά και ο σχεδιασμός για τη διατήρηση της ταξιδιωτικής κίνησης.
Όπως αναφέρεται, η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο ασφαλή ταξιδιωτικό προορισμό στη Μεσόγειο σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές και το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις συζητήσεις με τους tour operators χαρακτηρίζεται πολύ θετικό.
Τονωτική ένεση
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως σε περίπτωση που η Ελλάδα προκριθεί από τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς, αυτό θα μπορούσε να δώσει μια σημαντική τονωτική ένεση στην τουριστική αγορά. Συμπληρώνουν πως ο ελληνικός Τουρισμός μπορεί να κεφαλαιοποιήσει το brand name που έχει κατοχυρώσει και να προβάλει το γεγονός πως η επιδημία μέχρι στιγμής έχει ελεγχθεί αποτελεσματικά.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να διευθετηθούν, πέρα από την επαναλειτουργία των μονάδων (καθώς θεωρείται πως ένα σημαντικό μέρος του ξενοδοχειακού δυναμικού δεν θα καταφέρει να λειτουργήσει φέτος) και τις αεροπορικές συνδέσεις.
Εγείρονται για παράδειγμα θέματα τιμών και προκαταβολών. Οι tour operators διεκδικούν χαμηλότερες τιμές στα τουριστικά πακέτα για να τονωθεί η ζήτηση και οι ξενοδόχοι προπληρωμή των πακέτων δύο εβδομάδες πριν την άφιξη.
Τέλος, τίθεται θέματα ασφάλειας τουριστών και εργαζομένων, ενώ μένει να δούμε τι θα γίνει με τα μαζικά τεστ προκειμένου να αποφευχθεί η αναζωπύρωση του ιού μέσα στο καλοκαίρι.
Βίκυ Κουρλιμπίνη