Ειδήσεις

Αύξηση επιβατών στα 24 αεροδρόμια της ΥΠΑ

Παρότι το πρώτο τρίμηνο του έτους θεωρείται παραδοσιακά ένα από τα πιο αδύναμα διαστήματα σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση, η έντονη ταξιδιωτική ζήτηση από τους Ελληνες, που παρατηρείται μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, έχει ενισχύσει σημαντικά τις επιδόσεις των αεροδρομίων ακόμη και κατά τη συνήθως υποτονική χειμερινή περίοδο. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία, που αφορούν το σύνολο των επιβατών –αφίξεων και αναχωρήσεων– τόσο στις πτήσεις εσωτερικού όσο και εξωτερικού, στα 39 αεροδρόμια που λειτουργούν σε όλη τη χώρα.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, διακινήθηκαν συνολικά 8,62 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 8,09 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 6,5%. Αντίστοιχα, ο αριθμός των πτήσεων ανήλθε σε 75.132, από 71.413 το περυσινό τρίμηνο, αυξημένος κατά 5,2%.

Αναλύοντας την επιβατική κίνηση των 24 αεροδρομίων που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας –μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Καλαμάτας, Αλεξανδρούπολης, Λήμνου, Αστυπάλαιας, Ιωαννίνων, Χίου, Κοζάνης, Καστοριάς, Καρπάθου, Κυθήρων, Μήλου, Σκύρου, Νέας Αγχιάλου, Πάρου, Σύρου, Αράξου, Νάξου, Καλύμνου, Ικαρίας, Καστελλόριζου, Κάσου, Λέρου και Σητείας– προκύπτει ότι, κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025, διακινήθηκαν συνολικά 687.049 επιβάτες, έναντι 629.557 την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενισχυμένοι κατά 9,1%.

Ανοδικά ξεκίνησε η χρονιά στο «Ελ. Βενιζέλος»

Αξιοσημείωτο είναι ότι τη μερίδα του λέοντος κατέχει το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο αποτελεί και το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας. Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα αναλυτικά στοιχεία, τα οποία φθάνουν έως το πρώτο δίμηνο, οι συνολικοί ταξιδιώτες στο Ηράκλειο ήταν 262.182 από 213.136 το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Αντιθέτως, τα υπόλοιπα αεροδρόμια, επηρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από την εποχικότητα, εμφάνισαν περιορισμένη επιβατική κίνηση. Ενδεικτικά, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025, διακινήθηκαν 10.063 επιβάτες στη Νάξο, 3.311 στη Μήλο, 16.177 στην Πάρο, 3.780 στη Σητεία, 889 στη Σύρο, 1.598 στη Λέρο, στην Καλαμάτα 2.058, ενώ στη Νέα Αγχίαλο καταγράφηκε μόλις ένας επιβάτης και στον αερολιμένα Αράξου δεν υπήρξε καμία επιβατική πτήση.

Με εξαίρεση το Ηράκλειο και την Καλαμάτα (για την οποία έγινε ξεχωριστός διαγωνισμός), θυμίζουμε ότι για τα υπόλοιπα 22, το Υπερταμείο προγραμματίζει την προκήρυξη διαγωνισμού για την αξιοποίησή τους με κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό των παρωχημένων υποδομών τους. Η απόφαση να προκηρυχθούν ως ενιαίο πακέτο κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλα τα αεροδρόμια θα συγκεντρώσουν την προσοχή των επενδυτικών σχημάτων που θα υποβάλουν οικονομικές προσφορές. Και αυτό γιατί ορισμένα διαθέτουν μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, ενώ άλλα παρουσιάζουν πιο περιορισμένες προοπτικές. Μάλιστα, ορισμένα δεν διαθέτουν επαρκές οικονομικό αντικείμενο ώστε να καταστούν ελκυστικά για επενδυτές. Για τον λόγο αυτό, οι σύμβουλοι που έχει προσλάβει το Υπερταμείο επεξεργάζονται σχήματα παραχώρησης, τα οποία θα περιλαμβάνουν φορολογικά και άλλα κίνητρα. Στα «δυνατά χαρτιά», πάντως, εντάσσονται, χωρίς αμφιβολία, όσα εξυπηρετούν δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς, όπως η Πάρος, η Σύρος, η Νάξος, η Μήλος, η Κάρπαθος, η Χίος, τα Κύθηρα και η Αστυπάλαια. Σε κάθε περίπτωση, βασική επιδίωξη παραμένει η επίτευξη οικονομιών κλίμακας, με την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων που θα εξασφαλίσουν την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, οι οποίες σε αρκετά αεροδρόμια παραπέμπουν σε παλαιότερες δεκαετίες.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου