Δεκάδες τα αφιερώματα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό για το πρωτοποριακό project της Τήλου. Το άρθρο όμως του Ανδρέα Ζαμπούκα για την Lifo gr, μας δίνει μια διαφορετική οπτική και διάσταση, πέρα από τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Γράφει μεταξύ άλλων:
«Θα βοηθούσε πολύ, αν αλλάζαμε κάπως την σημειολογία για τον πολιτισμό. Αν αφήναμε πίσω τα κυκλαδικά ειδώλια, τους Μινωίτες, τις μεταναστεύσεις και γενικότερα την παράδοση. Αν ξεπερνούσαμε την «εικονολατρεία» που η έντεχνη ιστορική αφήγηση κληροδότησε στις συνειδήσεις μας. Είναι σίγουρα πιο σημαντικό το πολιτισμικό μας παρόν από την μουσειακή αντίληψη που έχουμε για το παρελθόν μας. Κι ακόμα πιο χρήσιμο το μοντέλο ζωής που μπορούμε να δημιουργήσουμε για το μέλλον. Γιατί πολιτισμός είναι κυρίως, επιτεύγματα. Δημιουργίες υλικές, πνευματικές, ηθικές. Μέσα για να γίνει η ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Ο νέος «πολιτισμός του Αιγαίου» μπορεί να μοιάζει με τον παλιό. Αν υπολογίσει κανείς τη δημιουργική ενέργεια της κοινότητας, την δυναμική της συμμετοχής των ανθρώπων, την λειτουργία του «οίκου» και της οικογένειας. Αλλά κυρίως σε ό τι μπορεί να αφορά στο μέλλον και στην εξωστρέφεια του εγχειρήματος. Όπως συνέβαινε με τις «πόλεις» των νησιών, με τους θαλασσοπόρους ταξιδιώτες, χιλιάδες χρόνια πριν. Από την Κρήτη μέχρι την Σαμοθράκη. Στην Τήλο, εκτός από την συνέπεια με την οποία καθοδηγείται το project, η «επανάσταση» γίνεται στον τρόπο που η κοινότητα και οι πολίτες συμμετέχουν στην επιτυχία του. Και ταυτόχρονα, στην «πολιτική διαπαιδαγώγησή» τους για να αποκτήσουν την κουλτούρα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Κάτι που κανένας δήμος στην χώρα δεν μπόρεσε να πετύχει ως τώρα… Το μοντέλο κυκλικής οικονομίας της Τήλου, διδάσκει ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας μιας σύγχρονης δημοκρατίας του μέλλοντος. Εκεί που ο άνθρωπος δεν θα αποτελεί τον εύκολο «πελάτη» συναλλαγής αλλά τον υπεύθυνο πολίτη που θα συμμετείχε δυναμικά, με αποδείξεις και τεκμήρια για τον ρόλο του ως πολίτη.»