Εξακολουθεί να ανεβαίνει η τιμή των υγρών καυσίμων και στην περιοχή μας, καθώς στα νησιά καταγράφεται μεγαλύτερη διαφορά από ό,τι στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Η διαφορά στην τιμή την οποία οι νησιώτες πληρώνουν… χρυσή στα υγρά καύσιμα οφείλεται σε πολλούς λόγους.
Πρώτον, είναι αυξημένο το μεταφορικό κόστος καθώς απαιτείται η μεταφορά με καράβι. Δεύτερον, ο ανεφοδιασμός δεν είναι τόσο τακτικός οπότε αν μια παραγγελία γίνεται ενώ η τιμή χονδρικής είναι στα ύψη, αυτή η τιμή θα μείνει στην αντλία για πολλές μέρες. Και τρίτον, διότι στα νησιά είναι σαφώς μικρότερος ο ανταγωνισμός (ή και ανύπαρκτος) σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα της ηπειρωτικής χώρας.
Επιπλέον, σε κάποια νησιά η τιμή είναι χαμηλότερη συγκριτικά με κάποια άλλα καθώς σε πέντε νησιά της χώρας εξακολουθεί και ισχύει το καθεστώς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Σε αυτά λοιπόν είναι προφανές ότι η βενζίνη κοστίζει λιγότερο. Επίσης, τα μεγαλύτερα νησιά έχουν περισσότερο ανταγωνισμό άρα και η τιμή διαμορφώνεται χαμηλότερα. Επίσης, παίζει ρόλο η απόσταση και κατά συνέπεια το μεταφορικό κόστος.
Ήδη στην Ρόδο η τιμή άγγιξε τα 3 ευρώ σε μερικά πρατήρια, ενώ αναμένεται εκ των πραγμάτων νέα αύξηση μέσα στην εβδομάδα.
Μιλώντας στην «δημοκρατική» ο ιδιοκτήτης ενός από τα κεντρικότερα πρατήρια υγρών καυσίμων στην πόλη της Ρόδου, ο κ. Θανάσης Σταυριανάκης, ξεκαθάρισε ότι αφενός οι ίδιοι οι πρατηριούχοι δεν έχουν περιθώριο να συγκρατήσουν τις αυξήσεις, αφετέρου είναι επείγουσα ανάγκη να παρέμβει η ίδια η κυβέρνηση στο θέμα:
«Οι τιμές ανεβαίνουν συνεχώς. Από μέρα σε μέρα, περιμένουμε ότι η τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 3 ευρώ (!) Είναι άμεση ανάγκη να παρέμβει η ίδια η κυβέρνηση και να λάβει μέτρα –είτε να μειώσει τον φόρο είτε να μειώσει τον ΦΠΑ. Στην Βόρεια Ελλάδα ο κόσμος πηγαίνει στην…. Βουλγαρία εδώ όμως στα νησιά δεν έχουν επιλογές. Οι δικοί μας πελάτες, που είναι οι ντόπιοι, οι επαγγελματίες όπως τα ταξί, τα τουριστικά λεωφορεία κ.λπ. είναι πολύ προβληματισμένοι. Δεν γεμίζουν πια το ρεζερβουάρ. Βάζουν 10, 15 ή 20 ευρώ. Δεν πάει παραπάνω. Ο κόσμος δυσκολεύεται πολύ αφού έχει να αντιμετωπίσει και τις αυξήσεις στο ρεύμα και στα άλλα προϊόντα. Οι τουρίστες δεν το σκέφτονται, έρχονται και γεμίζουν».
Όπως ανέφερε ο κ. Σταυριανάκης, αν και στην Ρόδο δεν υπάρχει σωματείο βενζινοπωλών, τα περίπου 100 πρατήρια σε όλο το νησί αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με τις προμήθειες και την κατανάλωση:
«Τέτοιες εποχές, το κάθε πρατήριο προμηθευόταν καθημερινά περίπου 3.000 λίτρα. Τώρα είναι ζήτημα να φτάσουμε τα 1.500 λίτρα. Καταλαβαίνετε ότι η κατανάλωση και η ζήτηση από τους πελάτες μας, έχει πέσει στο μισό! Εμείς σαν ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων στη Ρόδο, προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις τιμές –πράγμα πολύ δύσκολο. Ένα πρατήριο έχει πάρα πολλές δαπάνες και απαιτήσεις. Σε όλο το νησί δεν θα βρεις χαμηλότερες τιμές –ούτε στα απομακρυσμένα χωριά. Μόνον κάποιες εταιρείες έχουν δικά τους καταστήματα που προσπαθούν να πουλήσουν λίγο φτηνότερα τα καύσιμα και λειτουργούν σε βάρος μας (αφού έχουν τεράστια κέρδη). Ωστόσο, δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές…», τόνισε ο κ. Σταυριανάκης.
Στην Ρόδο πάντως, υπάρχει ήδη αυξημένη ζήτηση για μετακινήσεις με τα λεωφορεία (μιας και δεν υπάρχουν άλλα μέσα μεταφοράς όπως το τρένο ή το μετρό) ενώ πολλοί συμπολίτες μας, δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους –κυρίως σε κοντινές αποστάσεις ή όσες θεωρούνται άσκοπες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις -δυστυχώς- οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Τρεις είναι οι καθοριστικοί παράγοντες: α) η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο. β) η διεθνής τιμή του βαρελιού και γ) η φορολογία. Αν το ευρώ συνεχίσει να πέφτει έναντι του δολαρίου ή αν το βαρέλι αναρριχηθεί και πάλι προς τα υψηλά του Μαρτίου (δηλαδή πάνω από τα 120 δολάρια) τότε ίσως να δούμε ακόμη υψηλότερες τιμές. Άλλωστε, νέες ανατιμήσεις αναμένονται και αυτή την εβδομάδα. Αν από την άλλη η κυβέρνηση αποφασίσει να παρέμβει με απευθείας επιδότηση στην τιμή της αμόλυβδης, όπως έκανε και με το πετρέλαιο κίνησης, τότε η τιμή μπορεί να υποχωρήσει.
Ωστόσο, η περίπτωση να μειωθεί η φορολογία, είναι μια καθαρά πολιτική απόφαση. Για να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα πρέπει να βρεθεί δημοσιονομικός χώρος. Επίσης, η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης είναι ένα οριζόντιο μέτρο το οποίο ευνοοεί το ίδιο όλους. Προς το παρόν, η κυβέρνηση δεν θέλει την μείωση των φόρων στα καύσιμα. Πιθανότερο είναι είτε να παραταθεί η επιδότηση μέσω της κάρτας καυσίμων (δηλαδή να υπάρξει και δεύτερος γύρος επιδοτήσεων) ή να δούμε και στην αμόλυβδη επιδότηση απευθείας στην πηγή όπως συνέβη και με το πετρέλαιο κίνησης το οποίο επιδοτείται με 15 λεπτά το λίτρο.
Το καλαμπουρακι με τα μεταφορικά επιτέλους κόψτε το όλοι το έχουν κάνει καραμέλα.δηλαδη τα τσιγάρα και οι περισσότερες τιμές σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είναι ολόιδιες με των Αθηνών δεν επιβαρύνονται με μεταφορικά? Η αλητεία από μεριάς που δεν θα πω ποιος είναι που κάθε μέρα σχεδόν ανεβάζει την τιμή είτε πέφτει διεθνώς είτε παραμένει η ίδια δεν έχει όρια να ξέρει ότι κάθε μέρα καταγράφονται οι τιμές . Αλλά αν δεν έχεις τσίπα πάνω σου τι να πω. 30 λεπτά διαφορά στο λίτρο με την Αθήνα δεν έχει λογική. Όπως λογική δεν έχει και το γεγονός ότι υπάρχουν έως και 10 λεπτά διάφορα εντός του νησιού τι στιγμή που η κανουλα που γεμίζουν είναι ακριβώς η ίδια για ΟΛΟΥΣ. Περισσότερα τις επόμενες μέρες ……