Κατακόρυφη αύξηση εμφανίζει το ενδιαφέρον για αναζητήσεις πτήσεων σε όλη την Ευρώπη, στην Google, με την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επιθυμητών προορισμών και την Ελλάδα να τοποθετείται στην 6η θέση, στο Top 10 των δημοφιλών προορισμών διακοπών της Google.
Με τους εμβολιασμούς να συνεχίζονται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον αρχίζει να ανακάμπτει, σύμφωνα με τις τάσεις αναζήτησης στη Google. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν καθώς αισθάνονται πιο σίγουροι για την κράτηση ενός ταξιδιού. Αυτό αποδεικνύεται από το αυξημένο ενδιαφέρον, πάνω από 50%, που καταγράφεται από τα μέσα Μαΐου, για αναζητήσεις πτήσεων σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης, σύμφωνα με τις τάσεις αναζήτησης, τα ταξίδια στο εξωτερικό εξακολουθούν να κυριαρχούν. Το καλοκαίρι του 2020, οι αναζητήσεις για αναψυχή στο εξωτερικό έφτασαν στο υψηλότερο σημείο της 10ετίας και αυτή η τάση συνεχίζεται, με θεματικά πάρκα και ενοικιάσεις οχημάτων RV να αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλή.
Κάθε μέρα, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο στρέφονται στην Google για αναζήτηση πληροφοριών, οι οποίες σχετίζονται με ταξίδια. Αυτές οι αναζητήσεις συμβάλλουν στη σύνδεση επιχειρήσεων και πελατών, αλλά βοηθούν επίσης να γίνει κατανοητός ο ενθουσιασμός των ανθρώπων όσον αφορά τα σχέδιά τους για ταξίδια και διακοπές.
Το μήνυμα που έρχεται από την Google είναι σαφές: Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν, αρκεί να μπορούν να το κάνουν με ασφάλεια. Για την ταξιδιωτική βιομηχανία, μια βιομηχανία που αποτελείται από εκατομμύρια μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η οποία υποστηρίζει πολλά εκατομμύρια θέσεις εργασίας, αυτό αποτελεί ευπρόσδεκτη είδηση, η οποία, ωστόσο, συνοδεύεται από ορισμένες προκλήσεις.
Σύνδεση στο διαδίκτυο για κρατήσεις, πελάτες και κριτικές
Σύμφωνα με την Google, τον τελευταίο χρόνο, όλοι έχουμε ξοδέψει πολύ χρόνο στο διαδίκτυο -περισσότερο χρόνο από ποτέ. Έτσι, ο ταξιδιωτικός κλάδος, όπως και πολλοί άλλοι, θα πρέπει να συνδεθεί στο διαδίκτυο για να είναι ευθυγραμμισμένος για κρατήσεις, πελάτες και κριτικές.
Μια νέα έκθεση του Connected Commerce Council, χρηματοδοτούμενη από την Google, δείχνει ότι τα ψηφιακά “εργαλεία” δημιούργησαν ένα “δίχτυ ασφαλείας” για μικρές και μεσαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της πανδημίας: 86% αύξηση της χρήσης ψηφιακών εργαλείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πάνω από τις μισές από αυτές τις επιχειρήσεις σκοπεύουν να αυξήσουν τη χρήση ψηφιακών εργαλείω,ν μετά την πανδημία.
“Είμαστε περήφανοι που έχουμε δημιουργήσει εργαλεία για να βοηθήσουμε. Από το προηγούμενο έτος, η Google συνεργάζεται με μεμονωμένες επιχειρήσεις, υπουργεία τουρισμού και εμπειρογνώμονες σε όλο τον κόσμο για τη δημιουργία των ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται για έναν πιο ψηφιακό μετα-πανδημικό τομέα ταξιδιών”, υπογραμμίζει η Google.
Μάλιστα, η συνεργασία της εταιρίας με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία διαφόρων προγραμμάτων στην Υποσαχάρια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ευρώπη, βοηθώντας τους εμπλεκόμενους από όλη την ταξιδιωτική βιομηχανία να κατανοήσουν τις τάσεις και να προγραμματίσουν τα επόμενα σχέδιά τους.
Πρόσφατα, η Google, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, βοηθώντας τους αξιωματούχους του τουρισμού και τους οργανισμούς προώθησης προορισμών, σε όλο τον κόσμο, να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις για τη χάραξη της τουριστική πολιτικής τους.
Σύμφωνα με την εταιρία, η Google συνεργάζεται επίσης με τη βιομηχανία σε τοπικό επίπεδο. Στη Γαλλία, η συνεργασία της με το Atout France, βοήθησε στη δημιουργία μιας πλατφόρμας για επαγγελματίες του κλάδου, για την παρακολούθηση των ταξιδιωτικών τάσεων. Στην Ισπανία, το Κέντρο Ανάλυσης Ταξιδιών της Google, διαθέσιμο στους εμπορικούς συνεργάτες της στον ταξιδιωτικό τομέα, βοήθησε την ισπανική αεροπορική εταιρία Vueling να δημιουργήσει μια σαφή εικόνα της μεταβαλλόμενης ζήτησης των πτήσεων, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προσαρμόζοντας την ψηφιακή στρατηγική της για να προσεγγίσει πελάτες, που ήταν πιθανό να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια. Μάλιστα, χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο “εργαλείο”, κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις πτήσεων και να κερδίσουν 31% απόδοση της διαφημιστικής τους επένδυσης.
Προβλέποντας το μέλλον του ταξιδιού με τη βοήθεια της Google
Ενώ οι τουριστικοί προορισμοί και οι ταξιδιώτες αρχίζουν να ανακτούν την εμπιστοσύνη τους, μετά από μήνες απραξίας εξαιτίας της πανδημίας, δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να προβλεφθεί πώς θα είναι η μελλοντική ζήτηση.
Παραδοσιακά, οι τουριστικοί προορισμοί θα χρησιμοποιούσαν ιστορικά δεδομένα, αλλά καμία προηγούμενη εποχή δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια πότε και πού θα θέλουν οι άνθρωποι να ταξιδέψουν τώρα, και πώς θα είναι το “νέο φυσιολογικό” περιβάλλον, στο οποίο θα λειτουργούν οι επιχειρήσεις.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google ξεκίνησε το Travel Insights with Google, έναν ιστότοπο που διαθέτει πληροφορίες και δεδομένα τοπικά, σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας τον ταξιδιωτικό κλάδο να κατανοήσει τη ζήτηση και να λάβει καλύτερα ενημερωμένες αποφάσεις.
Ο ιστότοπος διαθέτει δύο ισχυρά “εργαλεία”. Το πρώτο “εργαλείο”, το Destination Insights, σύμφωνα με την Google, βοηθά τις κυβερνήσεις και τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς να κατανοήσουν καλύτερα τους προορισμούς που αναζητούν οι άνθρωποι, είτε στο εξωτερικό, είτε στη χώρα τους. Για παράδειγμα, μπορεί να δούμε ότι Γερμανοί ή Αυστριακοί ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκεφθούν την Κροατία, και ιδιαίτερα μέρη όπως το Ζάγκρεμπ ή μεγαλύτερους παράκτιους προορισμούς. Αυτή η εικόνα βοηθά τις επιχειρήσεις, τους οργανισμούς προώθησης προορισμού και τις κυβερνήσεις να χαρτογραφήσουν την επιστροφή του ταξιδιού, και να κάνουν σαφείς, ενημερωμένες επιλογές σχετικά με το πού να επικοινωνούν με πιθανούς μελλοντικούς επισκέπτες.
Το δεύτερο “εργαλείο” της Google, το Hotel Insights with Google, βοηθά τα ξενοδοχεία όλων των μεγεθών να κατανοήσουν από πού προέρχεται η ζήτηση για ayt;a, ώστε να μπορούν να στοχεύσουν και να προσελκύσουν νέους επισκέπτες. Παρέχει, επίσης, πολύτιμες συμβουλές για τη δημιουργία μιας ισχυρής ψηφιακής παρουσίας, βοηθώντας τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να συνδεθούν στο διαδίκτυο και να προσελκύσουν κρατήσεις, πελάτες και κριτικές.
“Και τα δύο ‘εργαλεία’ διατίθενται παγκοσμίως στα αγγλικά, δωρεάν, με τοπικές εκδόσεις στην Ευρώπη, στην Ισπανία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Κροατία, με πολύ περισσότερες γλώσσες να προστίθενται σύντομα”, διαβεβαιώνει η Google.
Η δέσμευση της Google στην ταξιδιωτική βιομηχανία
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η λειτουργία μιας επιχείρησης σε έναν κόσμο μετά την πανδημία μπορεί να είναι λίγο αβέβαιη. Όμως, όπως σημειώνει η Google, στην εταιρία γίνονται τα πάντα, παρέχοντας τις γνώσεις και τα “εργαλεία” που χρειάζεται ο κλάδος για να προσφέρει στους πελάτες την ταξιδιωτική εμπειρία που τους αξίζει. “Θα συνεργαζόμαστε ακόμη πιο στενά με τον κλάδο, καθώς τα σύνορα αρχίζουν να ανοίγουν, αυξάνονται τα εγχώρια ταξίδια και ξεκινούν τα διεθνή ταξίδια. Ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα ή αργά πραγματοποιείται η ανάκαμψη, δεσμευόμαστε να υποστηρίζουμε τα ταξίδια και τον τουρισμό και το πλήθος των ανθρώπων και των επιχειρήσεων που εξαρτώνται από αυτόν”, καταλήγει η εταιρία.
Πηγή money-tourism.gr