Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας της Nielsen για την κατάρτιση του δείκτη, 7 στους 10 Ελληνες (71%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 63% των ερωτωμένων αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την οικονομία (34%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την εργασία (32%) και την προσωπική υγεία (22%).
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η έρευνα έδειξε ότι δύο στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για τα χρέη του νοικοκυριού τους, αναδεικνύοντάς την ως την τέταρτη σημαντικότερη ανησυχία, με πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσον όρο (10%).
Η μη σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν οι Ελληνες να κάνουν σημαντικές περικοπές των δαπανών του νοικοκυριού τους. Σύμφωνα με τη Nielsen το 70% προσπαθεί σε σταθερή βάση να περικόψει δαπάνες. Αυτό το καταφέρνουν κυρίως μέσω των περικοπών των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%), μέσω της αγοράς φθηνότερων βασικών ειδών σούπερ μάρκετ (68%), και μείωσης των δαπανών για την αγορά ειδών ένδυσης. Η έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen πραγματοποιείται σε 64 χώρες με τη συμμετοχή 32.000 καταναλωτών, που πρόκειται για χρήστες του Διαδικτύου. Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2019.
Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από τρεις επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.
HDH YPARXOYN DIGMATA THETIKA OTI KATI ALAZH STH OIKONOMIA, AS ELPISOYME NA SYNEXISTH THETIKA AYTO TO DIGMA ANAROSHS THS OIKONOMIAS.