Για τον Μάρτιο του 2016 προσδιορίζεται η υπογραφή της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς ο Γ. Σταθάκης, που χειρίζεται προσωπικά το θέμα από την πλευρά της κυβέρνησης, σκοπεύει να περάσει από κόσκινο την πρόταση των Γερμανών της Fraport, με στόχο να βελτιωθεί η θέση του Δημοσίου μέσα από διαπραγματεύσεις και να εξασφαλιστεί ο κρατικός έλεγχος.
Αυτό αναφέρουν πληροφορίες, καθώς παραμένει… αόρατο το χρονοδιάγραμμα που επικυρώθηκε από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στις 30/7 και μνημονεύεται δύο φορές στο πολυσέλιδο τρίτο Μνημόνιο.
Αργά την Παρασκευή, η διοίκηση του Ταμείου εξέδωσε μια λακωνική ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ θα δοθούν τον Οκτώβριο, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO) τον Δεκέμβριο και για τον ΟΛΘ τον Φεβρουάριο του 2016.
Στις 14 Αυγούστου δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 93Α’) η απόφαση του κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής με την οποία εγκρίνεται το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία όμως δεν επισυνάπτεται!
Από πηγές του ΤΑΙΠΕΔ γίνεται λόγος για 57 εκκρεμότητες, που περιλαμβάνουν και συμβάσεις που έχουν υπογραφεί τα προηγούμενα χρόνια, και γι’ αυτό το βάρος δίνεται στο ξεκαθάρισμα των όρων μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου σε επενδυτές.
Με αυτό το δεδομένο, η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους δανειστές ότι τα φετινά έσοδα θα είναι χαμηλά και θα διαμορφωθούν στο 1,4 δισ., την επόμενη χρονιά ο πήχης ανεβαίνει στα 3,7 δισ., κυρίως λόγω των περιφερειακών αεροδρομίων, και θα φτάσουν το 1,3 δισ. ευρώ το 2017, οπότε αναμένεται να έρθει το τέλος του ΤΑΙΠΕΔ και να αναλάβει δράση το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων με προίκα 50 δισ. σε ορίζοντα τριακονταετίας.
Στόχος της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι να «τρέξει» δύο σημαντικές επενδύσεις:
■ Το Ελληνικό, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει οι μελέτες για το master plan που θα υποβληθεί για έγκριση στο ΣτΕ και η έγκρισή του θα οδηγήσει στην επικύρωση της σύμβασης από τη Βουλή. Η συμφωνία του περασμένου Νοεμβρίου προβλέπει χρηματικές ρήτρες σε βάρος του Δημοσίου σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί η τελική έγκριση μέσα σε μια διετία, οπότε θα περάσουν οι μετοχές της κρατικής «Ελληνικόν Α.Ε.» στον επενδυτικό όμιλο με επικεφαλής τη Lamda Development, που θα καταβάλει τα πρώτα 300 εκατ. του συνολικού τιμήματος των 915 εκατ. ευρώ.
■ Το ξενοδοχειακό συγκρότημα του «Αστέρα Βουλιαγμένης», που «σκόνταψε» στην απορριπτική απόφαση του ΣτΕ για την κατασκευή 100 νέων κατοικιών σε προστατευόμενη περιοχή. Ο βασικός μέτοχος του ακινήτου είναι η Εθνική Τράπεζα, αλλά οι αρμόδιοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν αναλάβει την ευθύνη των διαπραγματεύσεων με την Jermyn Real Estate, όπου κυριαρχούν επιχειρηματικά κεφάλαια από το Κουβέιτ και το Αμπου Ντάμπι. Οι συζητήσεις αφορούν την υπογραφή της σύμβασης με διατήρηση του τιμήματος των 400 εκατ. ευρώ, αλλά αν δεν υπάρξει συμφωνία μέσα στον Σεπτέμβριο ο διαγωνισμός θα ακυρωθεί και θα προκηρυχθεί νέος.
efsyn.gr