Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, ο τουρισμός για την Ρόδο κατάφερε να επανέλθει στην κανονικότητα, κάνοντας επανεκκίνηση με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από όσο περίμεναν κάποιοι. Ωστόσο, οι απώλειες είναι τεράστιες αφού οι μέρες που έζησε το νησί με τις καταστροφικές πυρκαγιές, προκάλεσαν ζημίες σε όλη την Ρόδο.
Όπως δήλωσε στην ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Χρήστος Μιχαλάκης, τα αντανακλαστικά ήταν πολύ γρήγορα και ισχυρά, ενώ έγινε πολύ καλή και συστηματική δουλειά σε ό,τι αφορά στην προβολή για την γρήγορη ανάκαμψη του τουρισμού –παρά την εικόνα μας, που επλήγη:
«Η Ρόδος ανέκαμψε πολύ γρήγορα μετά το πέρας της περιπέτειας που βίωσε με τις πυρκαγιές. Μετά το τέλος Ιουλίου, άρχισε η ανάκαμψη ενώ αυτή την περίοδο που διανύουμε, σημειώνεται μεγάλη άνοδος και μπορούμε να πούμε ότι ο προορισμός, επανήλθε στα πραγματικά του δεδομένα –όπως θα έπρεπε να ήταν. Αυτό αφορά κυρίως στις αφίξεις. Αυτό όμως, δε σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα έχουν τον αριθμό που περίμεναν. Είναι λογικό ότι το βόρειο τρίγωνο (από τα Κολύμπια κι έπειτα) δεν έχει συνέλθει στο 100%, η περιοχή της Λίνδου με τους Πεύκους βρήκε τον βηματισμό της ενώ το Κιοτάρι αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα από όλες τις περιοχές. Ευτυχώς, η ροή δεν σταμάτησε καθόλου –ακόμη και εν μέσω πυρκαγιών. Μάλιστα, από την 1η Αυγούστου οπότε άρχισαν όλοι οι τουρ οπερέιτορ να πουλάνε όλα τα προγράμματά τους, στο σύνολό τους (επειδή σημειώθηκε μια παύση) μπήκαμε σε μια ‘κανονική’ περίοδο. Ωστόσο, η ζημιά παραμένει μεγάλη. Δεν είναι για όλες τις επιχειρήσεις το ίδιο καταστροφικό αλλά νομίζω, και σύμφωνα με τα στοιχεία, καταφέραμε να περιορίσουμε την ζημιά –για όλη την Ρόδο- στο ελάχιστο…» -όπως υπογράμμισε.
Ερωτηθείς εάν θα καταφέρει η Ρόδος να επιτύχει να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος μέχρι και τον προσεχή Νοέμβριο, ο κ. Μιχαλάκης δήλωσε πως σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία «θα υπάρξει κίνηση τόσο από την γερμανική όσο και από την βρετανική αγορά. Αυτό βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν πάει να αντικαταστήσει ή να μειώσει τις ζημιές που καταγράφηκαν. Είναι διαφορετικά τα χαρακτηριστικά των πελατών ανά εποχή» -ανέφερε. Στα θετικά μηνύματα καταγράφεται το ενδιαφέρον για την Ρόδο, από τώρα για την σεζόν του 2024 η οποία, αφενός αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι νωρίς τον Μάρτιο με προσδοκίες (κι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) να έχει μια ομαλή ροή μέχρι για τουλάχιστον εφτά μήνες. «Τα μηνύματα και τα δεδομένα που έχουμε από τώρα, για το 2024 (σύμφωνα με τα συμβόλαια και την καταγεγραμμένα ζήτηση) είναι πολύ θετικά και όλα δείχνουν ότι θα είναι μια πολύ καλή σεζόν. Ευχόμαστε κι αισιοδοξούμε ότι όλα θα πάνε καλά».
Αυτή την περίοδο ωστόσο, το ενδιαφέρον εστιάζεται στον Αύγουστο και στο επόμενο δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, καθώς υπάρχει αυξημένη κινητικότητα, με πολλές αφίξεις και καλές πληρότητες. «Το… ταμείο θα το κάνουμε στο τέλος της σεζόν για να δούμε πώς θα πάνε τα έσοδα. Μέχρι και τον Οκτώβριο –όπως δείχνουν οι κρατήσεις και τα στοιχεία- θα υπάρχει ομαλότητα. Τα δεδομένα δείχνουν ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε μέχρι και τα μέσα του Νοέμβρη…» -ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου. Παρά τις ζημίες από την καταστροφή που υπέστη το νησί αλλά και η εικόνα στο εξωτερικό, η Ρόδος ‘άντεξε’:
«Για μία ακόμη φορά αποδείχθηκε ότι το τουριστικό brand name είναι ανθεκτικό και ισχυρότατο. Είναι ενδεικτικό το πόσο άμεσα όλοι οι φορείς, η Περιφέρεια, ο Δήμος Ρόδου, ο ΕΟΤ, οι επαγγελματίες, οι επιχειρηματίες, οι πράκτορες και οι ξενοδόχοι εργαστήκαμε συντονισμένα κάνοντας όλα όσα έπρεπε να γίνουν προκειμένου να αντιστραφεί το κλίμα που είχε δημιουργηθεί και η εικόνα προς τα έξω. Έγινε πολύ συντονισμένη προσπάθεια αλλά είχαμε και ισχυρά αντανακλαστικά. Όχι μόνον η Ρόδος ανέκαμψε γρήγορα, αλλά και οι πελάτες μας, έδειξαν πόσο πολύ μάς εμπιστεύονται και πόσο πολύ θέλουν να έρθουν εδώ για διακοπές».
Καταλήγοντας, ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε στις αγορές που παραμένουν η Βρετανία, η Γερμανία, οι γερμανόφωνες χώρες της κεντρικής Ευρώπης, η Γαλλία, η Πολωνία και η Τσεχία.
https://www.dimokratiki.gr/17-08-2023/chr-michalakis-to-brand-name-tis-rodou-einai-anthektiko-kai-ischyrotato/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.