Συνεντεύξεις

Β. Αλεβιζόπουλος: «Η Fraport ήρθε για να πάρει και όχι να ξοδέψει χρήματα και να κάνει επενδύσεις»

Συνέντευξη στην
Πέγκυ Ντόκου

Για όλους και για όλα αναφορικά με τις εξελίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια που έχει αναλάβει η γερμανική εταιρεία ‘Fraport Greece’ μιλάει σήμερα στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Με τον γνωστό χειμαρρώδη τρόπο του, θέτει ερωτήματα σχετικά με τις καθυστερήσεις για τις παρεμβάσεις και τα έργα που έπρεπε να είχαν γίνει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία έχει αναλάβει η ‘Fraport Greece’ από τις αρχές του τρέχοντος έτους και μιλάει για την κατάσταση στο αεροδρόμιο της Ρόδου ‘Διαγόρας’ που δεν περιποιεί –φυσικά- τιμή για την φήμη και την αίγλη του νησιού, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες κατά τους οποίους, αυξάνονται οι ανάγκες λόγω της μεγάλης τουριστικής κίνησης.
Θυμίζουμε ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο ίδιος ο υπουργός υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε πως: «Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν» – σχολιάζοντας δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου ‘Μακεδονία’.
• Κύριε Αλεβιζόπουλε, να σας ζητήσω ένα σχόλιο για την κατάσταση που επικρατεί στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αυτή την περίοδο, των οποίων την διαχείριση έχει αναλάβει η γερμανική εταιρεία ‘Fraport Greece’ από τις αρχές του έτους.
Θα μου επιτρέψετε να σημειώσω ότι είμαι σε θέση να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τα 14 περιφερειακά αεροδόμια. Μπορώ να πω ότι η εικόνα την οποία παρουσιάζει το αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου, είναι περίπου η ίδια και στα υπόλοιπα και θα έλεγα ότι σε άλλες περιπτώσεις, είναι ακόμη… χειρότερη. Για παράδειγμα στην Ζάκυνθο, ένα σχετικά καινούργιο αεροδρόμιο (πενταετίας περίπου), δεν είναι δυνατό να βλέπεις ανεμιστήρες αντί για ψυκτικές μονάδες να λειτουργούν για το κοινό. Το αντίστοιχο στα Χανιά όπου στις κανούργιες πτέρυγες έχει πέσει το κλιματιστικό σύστημα. Κι αυτό γιατί την ‘Fraport Greece’ δεν την ενδιαφέρει η επένδυση. Αυτοί ήρθαν για να πάρουν, όχι για να ξοδέψουν χρήματα και να κάνουν επενδύσεις. Το έχω δηλώσει επανειλημμένα. Άλλωστε δεν έχουν φέρει κεφάλαια για επενδύσεις. Είναι διαχειριστές των κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων και εργολάβοι απ’ ευθείας αναθέσεων. Εδώ και ένα χρόνο κάνω περιοδείες στα αεροδρόμια και έχω επαφή τόσο με τους αερολιμενάρχες όσο και με την διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπου έλεγα ότι δεν έπρεπε να μπουν εξ αρχής, ότι θα ζητήσουν χρήματα. Αυτή την στιγμή, είναι δυνατόν η κατάσταση στα αεροδρόμια να μην έχει αλλάξει και να λέει η ‘Fraport Greece’ ότι έχουν διαθέσει 70εκ. ευρώ για συντηρήσεις; Εννοώντας δηλαδή, ότι μαζί με τον ΦΠΑ θα πρέπει να έχουν διαθέσει κάπου 100εκ. ευρώ για βελτιώσεις –τις οποίες θα έπρεπε να είχε κάνει πριν τα αναλάβει ή έστω μέχρι σήμερα. Αντιλαμβάνεστε ότι τα 330εκ. ευρώ που προβλέπει η σύμβαση για την επένδυση, θα ήταν το όφελος του δημοσίου. Το 40% όμως, το παίρνει ο εργολάβος. Αυτούς τους μήνες που είναι νεκροί από τουριστική κίνηση θα πρέπει να κάνει παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, τι θα φτιάξουν στο αεροδρόμιο της Ρόδου; Τους φωτισμούς, τα κλιματιστικά…
• Εννοείτε ότι θα κάνουν μικρές και όχι ουσιαστικές παρεμβάσεις και έργα. Ωστόσο, έκαναν κι εδώ παρουσίαση για τα πλάνα που έχει η εταιρεία.
Μια διαφωνία την οποία έχω με κάποιους τοπικούς φορείς, ενώ βρισκόμαστε σε συνομιλίες για την τύχη και των υπολοίπων 25 αεροδρομίων, όπως της Θράκης, των Ιωαννίνων, στο Βόρειο Αιγαίο, στην Ήπειρο κ.λπ. είναι ότι θα πρέπει να γίνει μια σοβαρή συζήτηση και με τους τοπικούς φορείς. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι προσωπικά, όλη αυτή την ιστορία με την ‘Fraport Greece’ την θεωρώ ως την μεγαλύτερη απάτη του αιώνα. Δεν πρόκειται για επενδυτή, αλλά για έναν διαχειριστή των κρατικών αεροδρομίων της Ελλάδας και έναν απ’ ευθείας εργολάβο που μπαίνει εγγυητής σε όλο το κράτος. Έτσι λοιπόν, έχω καταθέσει εδώ και τρεις μήνες στην εισαγγελία πρωτοδικών έναν ογκοδέστατο φάκελο για την υπόθεση των 14 αεροδρομίων. Και με πόρισμά της παρέπεμψε για κακουργήματα στην εισαγγελία εφετών. Αυτή την στιγμή η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα και περιμένουμε τον διορισμό του προέδρου του Αρείου Πάγου για να αποσταλεί η μήνυση της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και εμού προσωπικά στην Βουλή γιατί υπάρχουν ευθύνες πολιτικών προσώπων. Θα ήθελα να βρεθεί ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος να μου υποδείξει την κατάθεση σε οποιοδήποτε λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ του 1,2δις ευρώ που (εννοείται) ότι ήταν η προκαταβολή.
• Δηλαδή, μας λέτε ότι δεν έχει δώσει ούτε ευρώ;
Η ‘Fraport Greece’ όχι μόνον δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ, αλλά αντιθέτως ζητάει και 100εκ. ευρώ από πάνω για παρεμβάσεις που δεν έχει κάνει! Αντιλαμβάνεστε πως όταν έρχεται και λέει ότι έκανε κάποια πράγματα, και ζητάει χρήματα δεν είναι αυτής της κλίμακας. Δηλαδή, δεν έχει κάνει παρεμβάσεις ύψους 100εκ. ευρώ για να τα ζητάει ενώ δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ. Για την συγκεκριμένη εταιρεία μπήκε εγγυητής το ελληνικό δημόσιο – το υπουργείο οικονομικών. Συνεπώς, ο ελληνικός λαός πλήρωσε την όλη ιστορία. Όταν η μητρική ‘Fraport’ δημιούργησε δύο θυγατρικές (Βορείου και Νοτίου Ελλάδας) μαζί με την Σλέντερ που ήταν πτωχευμένη και off shore και μπαίνει το ελληνικό κράτος, το ελληνικό δημόσιο εγγυητής ακόμη και στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας… άρα παίζει ένα χοντρό παιχνίδι. Αυτά καταθέσαμε στον εισαγγελέα. Γι αυτό επιμένω ότι η ‘Fraport’ ήρθε για να πάρει και όχι για να δώσει τίποτε και όλα τα πληρώσει ο επιβάτης, ο Έλληνας πολίτης.
• Επιμένετε λοιπόν ότι πρόκειται για μια επένδυση – ‘φούσκα’ και ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει τίποτε το ουσιαστικό;
Μιλάμε για μία εταιρεία που διαχειρίζεται 12εκ. επιβάτες. Δηλαδή, δεν είχε μεγάλη λειτουργία ως εταιρεία. Κι έρχεται στην Ελλάδα και της προσφέραμε 25εκ. επιβάτες. Ανεβάζει συνεπώς το πρότζεκτ και ευνοείται. Δεν είναι μια εταιρεία που είχε κεφάλαια για επενδύσεις. Η ‘Fraport Greece’ έχει ρευστότητα 800-900εκ. ευρώ και μια υποχρέωση έως το 2020 για 3,5δις ευρώ. Άρα δεν είχε δυνατότητες για μεταφορά κεφαλαίων. Θέλει να κάνει επενδύσεις μέσω του δανεισμού και της εγγύησης του ελληνικού δημοσίου! Συνεπώς, έχει αδυναμία να προχωρήσει σε αυτά για οποία έχει δεσμευτεί. Δηλαδή, 14 αεροδρόμια με 330εκ ευρώ δεν είναι δυνατό να αλλάξουν εικόνα….

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Dimitris    18.09.2017 00:47

    “Μιλάμε για μία εταιρεία που διαχειρίζεται 12εκ. επιβάτες”
    Οτι να ναι λετε κυριε προεδρε. Μονο η Φραγκφουρτη έχει 60 εκ. επιβατες. Οσο για τις επενδυσεις περιμεντε λιγο. Χειροτερα απο εσας ειναι αδυνατον να τα κανουν. Το οτι δεν εχει καταβληθει το τιμημα το αφηνω ασχολιαστο. Δεν θα μας το ελεγε ο κυριος Σταθακης; Ο οποιος αν θυμαμαι καλα υπεγραψε με πονο ψυχης.

Σχολιασμός άρθρου