Εκατοντάδες είναι πλέον οι περιπτώσεις επιχειρήσεων της Ρόδου που δέχτηκαν στο τελευταίο διάστημα τηλεφωνικές κλήσεις από απατεώνες, που συνομιλούν μαζί τους στα αγγλικά και παριστάνουν τους τεχνικούς της εταιρείας Microsoft.
Oι απατεώνες ενημερώνουν ότι τα προγράμματα της σουίτας Microsoft Οffice που υπάρχουν εγκατεστημένα στους υπολογιστές της επιχείρησης έχουν «μολυνθεί» με αποτέλεσμα όταν οι χρήστες είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο να προκαλείται πρόβλημα στο δίκτυο της εταιρείας.
Οι απατεώνες ζητούν από τα υποψήφια θύματά τους να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους ένα πρόγραμμα remote access κυρίως το teamviewer και να τους δώσουν τους κωδικούς πρόσβασης προκειμένου εν συνεχεία να συνδεθούν σ’ αυτούς και να επισκευάσουν την υποτιθέμενη βλάβη.
Σκοπός των απατεώνων είναι να συνδεθούν remotely στους υπολογιστές των υποψηφίων θυμάτων και να υποκλέψουν προσωπικά τους στοιχεία ευαίσθητου περιεχομένου.
Σημειώνεται ότι οι απατεώνες είναι τόσο πειστικοί που εκατοντάδες ανυποψίαστοι πολίτες, σύμφωνα με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, δέχθηκαν να εγκαταστήσουν ένα λογισμικό που τους στάλθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το οποίο όμως δεν διορθώνει βλάβες, αλλά μεταφέρει στους άγνωστους χάκερ τον πλήρη έλεγχο όλων των δεδομένων του υπολογιστή. Πρόσβαση που φτάνει μέχρι και την τσέπη των χρηστών.
Προχθές μια 54χρονη ημεδαπή επιχειρηματίας κατήγγειλε ότι την 15η Σεπτεμβρίου 2021 και περί ώραν 07.30 δέχτηκε τηλεφώνημα στο σταθερό της τηλέφωνο από μια γυναίκα η οποία μιλώντας της στα Αγγλικά την ενημέρωσε ότι καλεί εκ μέρους της Microsoft Support και με πρόφαση την παραβίαση του ηλεκτρονικού της υπολογιστή από κακόβουλο λογισμικό την παρέπεμψε σε τηλεφωνική συνομιλία με έτερο άγνωστο δράστη.
Ο τελευταίος κατόρθωσε να εκμαιεύσει τους κωδικούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας του θύματος και σε συνδυασμό με την εγκατάσταση εφαρμογής με την ονομασία supermo 4 στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της και ενεργοποίησης λειτουργίας πτήσης στο κινητό της από την ίδια, πραγματοποίησε μεταφορά χρημάτων ύψους 8.300 ευρώ στην Τράπεζα Πειραιώς σε μια αλλοδαπή.
Το θύμα προέβη σε αμφισβήτηση συναλλαγών και στην ακύρωση των καρτών της και των κωδικών ibank της.
Αρμοδίως από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου ερευνάται κι άλλη πανομοιότυπη απάτη.
Την 10η Ιανουαρίου 2020 ένας 65χρονος ελεύθερος επαγγελματίας παρουσιάστηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου και κατήγγειλε ότι την 8η Ιανουαρίου 2020 τον κάλεσε στην οικία του σε σταθερό τηλέφωνο ένα άγνωστο πρόσωπο που του συστήθηκε ως “Peter Smith” και τον ενημέρωσε στ’ Αγγλικά ότι είναι υπάλληλος της Microsoft και ότι στο σύστημα τους έβλεπαν ότι ο υπολογιστής του χρειάζεται αναβάθμιση για να μην έχει πρόβλημα από ιούς.
Ο 65χρονος έδωσε στον άγνωστο τους κωδικούς ασφαλείας για να μπορέσει να έχει πρόσβαση στον υπολογιστή του κι εκείνος του ανέφερε ότι η διαδικασία της αναβάθμισης θα είχε διάρκεια δύο ωρών.
Του τηλεφώνησε λίγες ώρες αργότερα για να τον ενημερώσει ότι θα έπρεπε να συνεχίσει την επόμενη ημέρα και πράγματι την 9η Ιανουαρίου 2020 άνοιξε εκ νέου τον υπολογιστή του και του έδινε οδηγίες ζητώντας και στοιχεία του. Μεταξύ άλλων του έδωσε και τον αριθμό της τραπεζικής του κάρτας και το μεσημέρι της ίδιας ημέρας διαπίστωσε ότι είχαν πραγματοποιηθεί δύο μεταφορές χρημάτων και συγκεκριμένα 2010 και 985 ευρώ σε δύο λογαριασμούς της αλλοδαπής.
https://www.dimokratiki.gr/17-09-2021/exapatisi-54chronis-apo-dithen-techniko-tis-microsoft/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.