Ειδήσεις

Η ώρα των επιτρόπων – Συμφωνία Αθήνας και Βρυξελλών για να περάσουν οι Μεταφορές στον Τζιτζικώστα

Σήμερα, Τρίτη, αναμένονται, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, τα αποκαλυπτήρια από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν των επόμενων Επιτρόπων στον νέο ευρωπαϊκό κύκλο. Προηγήθηκαν αναβολές, πιέσεις και σκληρές διαπραγματεύσεις προκειμένου να βρεθούν ισορροπίες στη νέα Κομισιόν: από την εκπροσώπηση των δύο φύλων, έως την ικανοποίηση διαφορετικών ευρωπαϊκών πολιτικών οικογενειών και όλων των γεωγραφικών περιοχών της Ένωσης.

Οι πληροφορίες συγκλίνουν πάντως σε ό,τι αφορά την Αθήνα ότι υπάρχει συμφωνία με τις Βρυξέλλες για να περάσει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών στην επίβλεψη του Απόστολου Τζιτζικώστα, τον οποίο πρότεινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσδοκώντας να εκπέμψει και μηνύματα στο εσωτερικό – το παραδοσιακά νεοδημοκρατικό – ακροατήριο.

Η στήριξη που έδωσε ο Μητσοτάκης στην επικεφαλής της Κομισιόν προκειμένου να επανεκλεγεί στη θέση για την επόμενη πενταετία είχε άλλωστε ως αντάλλαγμα ένα «σημαντικό», κατά την Αθήνα, χαρτοφυλάκιο. Και στην κυβέρνηση θεωρούν ότι τέτοιο είναι το Μεταφορών, παρότι είναι προφανές ότι υπήρχαν πιο… βαριά χαρτοφυλάκια που θα ήθελε η Αθήνα αλλά δύσκολα θα προσπερνούσε ισχυρότερες χώρες (το Ενέργειας, για παράδειγμα ή το Εσωτερικής Αγοράς που αφορά και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας).

Όπως έχει πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Politico, στόχος είναι ένα χαρτοφυλάκιο «που να αναδεικνύει αφενός την πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και το είδος της στρατηγικής θέσης της Ελλάδας στη νοτιοανατολική πτέρυγα της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ».

Με πόρους
Με λίγα λόγια αυτό σήμαινε ότι η διεκδίκηση αφορούσε ένα πόστο που δεν θα έχει μόνο «σημαντικό» τίτλο αλλά πρωτίστως θα έχει και αρμοδιότητες και κοινοτικούς πόρους. Αυτό δείχνει άλλωστε το γεγονός ότι εξαρχής η Αθήνα δεν έθεσε ως στόχο αυτή τη φορά τη διεκδίκηση μιας αντιπροεδρίας στην Κομισιόν, όπως έγινε το 2019 με τον Μαργαρίτη Σχοινά.

Το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών ενδιαφέρει την Ελλάδα, όχι μόνο γιατί εντάσσεται στα λεγόμενα «οικονομικά» πόστα αλλά μεταξύ άλλων επειδή εκεί συγκαταλέγεται και η ναυτιλία, όπως έλεγαν ενημερωμένες πηγές. Σημειωτέον ότι ήδη έχει αναλάβει ως πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του ευρωκοινοβουλίου η επικεφαλής της γαλάζιας ευρωομάδας Ελίζα Βόζεμπεργκ. Το ίδιο χαρτοφυλάκιο φέρεται στο μεταξύ να κοιτούσε και η Κύπρος, η οποία αναμένεται να πάρει εκείνο της Μεσογείου που συστήνεται για πρώτη φορά.

«Πολιτικά» χαρακτηριστικά
Είναι βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα «σηκώσει» το θέμα σήμερα αφότου ολοκληρωθούν οι (αναμενόμενες) ανακοινώσεις από το Στρασβούργο, προβάλλοντας τα θετικά σημεία, όσο κι αν το θέμα έχει ακόμα δρόμο μπροστά του, αφού ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα αντιμετωπίσει, όπως όλοι, τη διαδικασία της ακρόασης.

Πέραν όλων των άλλων η κυβέρνηση είχε δώσει ευρύτερα «πολιτικά» χαρακτηριστικά όταν ανακοίνωσε τον Τζιτζικώστα ως προτεινόμενο της Ελλάδας. «Είναι ένα πρόσωπο με εμπειρία σε θεσμικούς ρόλους τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπου το 2020 εξελέγη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ταυτόχρονα, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει εκλεγεί τρεις φορές με ποσοστά άνω του 50%», έλεγε με νόημα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

Και μιλούσε επιπλέον για τη σημασία «της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας για την Ευρώπη, ως μιας περιοχής με στρατηγική θέση, διασυνδεσιμότητα και γεωπολιτική σημασία τόσο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου».

Πηγή: in.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου