Ούτε σε ένα, ούτε σε δύο αλλά συνολικά σε 18 ακίνητα που επιδιώκει από το έτος 1996 να μεταγράψει στην ιδιοκτησία της η Νομαρχία Δωδεκανήσου και πλέον η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υφίστανται αξιώσεις του Ελληνικού Δημοσίου, που αμφισβητεί ευθέως την ειλικρίνεια βεβαιώσεων, σύμφωνα με τις οποίες τα ακίνητα αυτά εξυπηρετούσαν υπηρεσίες της κρατικής νομαρχίας πριν τη μετάβαση στο καθεστώς της αιρετής Νομαρχίας.
Το όλο θέμα ανέκυψε μετά από έρευνα που διενεργήθηκε στα οικεία βιβλία του Κτηματολογίου, για το ακίνητο του «Ζέφυρος» από την οποία προέκυψε ότι ουδέποτε έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία της Νομαρχίας Δωδεκανήσου και από εκεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αλλά παραμένει στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου.
Όπως απεκάλυψε «δημοκρατική», την 6η Ιουνίου 1997, εκδόθηκε από την τότε μόνιμη κτηματολογική δικαστή κ. Αναστασία Περιστεράκη η υπ΄ αρίθμ. 4510/1995 διάταξη με την οποία απορρίφθηκε η από 21 Ιουνίου 1995 αίτηση του τότε Νομάρχη Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Παρασκευά, για την μεταγραφή της συγκεκριμένης κτηματολογικής μερίδας στην ιδιοκτησία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου.
Στην επίμαχη διάταξη γίνεται μνεία στο υπ’ αρίθμ. ΔΚ2161/96 έγγραφο της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου από το οποίο προκύπτει ότι ουδέποτε στεγάστηκαν στο κτήριο του «Ζέφυρος» υπηρεσίες που καταργήθηκαν από ενάρξεως της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Στο συγκεκριμένο έγγραφο, που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η «δημοκρατική», αναφέρονται για το ακίνητο του «Ζέφυρος», επιφάνειας 9.960 τ.μ. τα εξής:
«Κατά το έτος 1980 τμήμα του ακινήτου αυτού επιφάνειας 4.000 τ.μ. παραχωρήθηκε κατά χρήση από την Υπηρεσία μας στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) και επ’ αυτού ανεγέρθηκε πολυώροφη οικοδομή αποτελούμενη από 45 περίπου διαμερίσματα στα οποία στεγάζονται στρατιωτικοί. Σε άλλο τμήμα του ακινήτου από ετών, έχει ανεγερθεί άλλη πολυώροφη οικοδομή (παλαιά γνωστή ως πολυκατοικία Δημοσίων Υπαλλήλων) της οποίας από τετραετίας ανακατασκευάσθηκαν οι δύο πρώτοι όροφοι και αφού διαρρυθμίστηκαν κατάλληλα στεγάζουν πλέον την Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ. Ρόδου). Υφίσταται ακόμη και μεγάλης έκτασης ακάλυπτος χώρος που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και ως αύλειος χώρος των προαναφερομένων δύο κτηρίων. Επομένως, στο εν λόγω ακίνητο ποτέ δεν στεγάσθηκε Υπηρεσία καταργούμενη».
Εν πάση περιπτώσει στο έγγραφο που υπογράφει ο τότε προϊστάμενος της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου κ. Θ. Κυριακόπουλος και απευθύνεται στην κτηματολογική δικαστή καθίσταται σαφές ότι κακώς επιχειρούσε η τότε Νομαρχία να μεταγράψει στην ιδιοκτησία της τα ακόλουθα ακίνητα:
1. Ακίνητο με Κτηματομερίδα Ι-4 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 134 Διαγραφέν)
2. Ακίνητο με Κτηματομερίδα Ι-20 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 251)
3. Ακίνητο με Κτηματομερίδα Ι-31 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 280)
4. Ακίνητο με Κτηματομερίδα Ι-33 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 281)
5. Ακίνητο με Κτηματομερίδα ΙΙ-562 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 236)
6. Ακίνητο με Κτηματομερίδα ΙΙ-545Α οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 1105)
7. Ακίνητο με Κτηματομερίδα ΙV- 168 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 45)
8. Ακίνητο με Κτηματομερίδα V- 3179 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 1057)
9. Ακίνητο με Κτηματομερίδα V- 3010 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 140)
10. Ακίνητο με Κτηματομερίδα V- 3186 A οικοδομών Ρόδου
11. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 856 A γαιών Ρόδου (ΒΚ 306)
12. Ακίνητο με Κτηματομερίδα V- 1486 οικοδομών Ρόδου (ΒΚ 276)
13. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 144 AB γαιών Ρόδου
14. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 82 γαιών Ρόδου (ΒΚ 2312)
15. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 991 γαιών Ρόδου (ΒΚ 2970)
16. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 26 γαιών Ρόδου (ΒΚ 7294)
17. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 26 Α γαιών Ρόδου (ΒΚ 2955)
18. Ακίνητο με Κτηματομερίδα 6012 γαιών Ρόδου (ΒΚ 1030)
Στο 12σέλιδο έγγραφο ο κ. Κυριακόπουλος καταλήγει ως εξής:
«Σαφέστατα προκύπτει ότι κατά τον χρόνο έναρξης λειτουργίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου, ήτοι 5-5-1995, αλλά και κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του Ν. 2218/94, ήτοι κατά την 14-7-1994 (πάροδος ενός μηνός από την δημοσίευση αυτού στο Φ.Ε.Κ.), σε κανένα απολύτως από τα ακίνητα για τα οποία και υποβλήθηκε η σχετική αίτηση της Ν.Α.Δ., δεν εχρησιμοποιείτο για στέγαση αποκλειστικά και μόνο Υπηρεσίες καταργούμενες κατά τα γνωστά.
Στα εν λόγω ακίνητα είτε συστεγάζοντο και μη καταργούμενες Υπηρεσίες, είτε δεν υπήρχε καθόλου σε αυτά στέγαση Υπηρεσιών (καταργούμενες ή μη), είτε εστέγαζαν και συνεχίζουν να στεγάζουν Υπηρεσίες Διανομαρχιακού Επιπέδου, ήτοι Υπηρεσίες που δεν είχαν ποτέ σχέση με τη Νομαρχία, και ως εκ τούτου μη καταργούμενες.
Με βάση τα παραπάνω όλες οι μεταγραφές ακινήτων που έγιναν μέχρι τώρα, αλλά και αυτές που βρίσκονται σε τυπική εκκρεμότητα, λόγω έλλειψης νομιμότητας, θα πρέπει να ακυρωθούν».
Επισημαίνει παραπέρα ότι «όλα τα αναφερόμενα στο παρόν έγγραφο ακίνητα, είτε βρίσκονται μέσα σε ισχύοντα ρυμοτομικά σχέδια πόλεως ή Κοινότητας, είτε βρίσκονται πολύ κοντά σε αστικές περιοχές, αλλά επίσης και λόγω έκτασης και κτιριακών εγκαταστάσεων είναι υπερβολικά πολύ μεγάλης αξίας και η μεταγραφή ή η επικείμενη μεταγραφή αυτών υπέρ της Ν.Α.Δ. και χωρίς να συντρέχουν οι οριζόμενες εκ του Νόμου προϋποθέσεις, επιφέρουν την αντίστοιχη ζημιά στο Δημόσιο».
Κρίνει παραπέρα «αδικαιολόγητη την βιασύνη της Ν.Α.Δ. για την υποβολή στο Κτηματολόγιο Ρόδου των σχετικών αναφερομένων παραπάνω αιτήσεων με αυθαίρετη και καταχρηστική επιλογή δημοσίων κλπ ακινήτων και χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Νόμου για την μεταγραφή αυτών υπέρ της».
https://www.dimokratiki.gr/17-10-2014/se-18-akinita-tis-rodou-echi-axiosis-dimosio-den-ine-mono-ktirio-tis-dou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.