«Η πολυπόθητη κανονικότητα, δηλαδή η δυνατότητα να μπορείς να σχεδιάζεις στοιχειωδώς το μέλλον σου, να προγραμματίζεις τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις σου, ακόμα δεν έχει έρθει. Όπως ακόμα δεν έχει έρθει, ένα φιλικό και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, με ρεαλιστικό και όχι εξοντωτικό φορολογικό πλαίσιο, ευέλικτο χρηματοπιστωτικό σύστημα, με υγιή ανταγωνισμό και ξεκάθαρους κανόνες λειτουργίας για όλους».
Με την φράση αυτό ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος περιέγραψε τις συνθήκες στις οποίες δραστηριοποιούνται οι τουριστικές επιχειρήσεις, κάνοντας την πρωϊνή εναρκτήρια ομιλία στο 16ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ. Και συμπλήρωσε με νόημα: «Το ζητούμενο όμως, δεν είναι απλά να παρατηρούμε τον φαύλο κύκλο της κρίσης και να μένουμε σε διαπιστώσεις που είναι πλέον γνωστές σε όλους».
Ακόμη ο κ. Ρέτσος τόνισε την περιφερειακή αναπτυξιακή διάσταση του Τουρισμού, υπογραμμίζοντας: » …Να καταγράψουμε τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα, να διαμορφώσουμε την ατζέντα της συζήτησης εκεί που χτυπάει η καρδιά του ελληνικού τουρισμού. Αυτή η δράση εξυπηρετεί και προετοιμάζει την φιλόδοξη στρατηγική μας για μια ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη. Για μια ουσιαστική διασύνδεση τομέων, όπως για παράδειγμα της αγροδιατροφής και του πολιτισμού, που μπορούν άμεσα να ενισχύσουν ποιοτικά την εμπειρία που προσφέρουμε μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών του τουρισμού. Κάθε περιοχή της χώρας μας έχει πλούτο τόσο σε τοπικά αγροδιατροφικά προϊόντα, όσο και σε πολιτιστική κληρονομιά, σε ήθη και έθιμα. Είναι προτεραιότητά μας, όχι απλώς να τα διαφυλάξουμε, αλλά να τα συνθέσουμε και να τα αναδείξουμε μέσω του τουρισμού».
Η ομιλία
Η πλήρης ομιλία του κ. Ρέτσου έχει ως εξής:
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρισκόμαστε σήμερα μαζί για το 16ο συνέδριο του ΣΕΤΕ.
Φιλοξενούμαστε σε ένα χώρο που δεν θα υπήρχε χωρίς την ύψιστη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Χωρίς τη συνέχιση μιας σπουδαίας ιστορικής παράδοσης των μεγάλων Ευεργετών της πατρίδας μας.
Φιλοξενούμαστε σε ένα χώρο που συμβολίζει την Ελλάδα του Πολιτισμού και της παιδείας.
Την Ελλάδα που ακόμα και σε δύσκολες στιγμές της ιστορίας της, μπορεί να μένει όρθια και να αγωνίζεται.
Την Ελλάδα της εξωστρέφειας και της δημιουργίας.
Αυτή την Ελλάδα που δεν κλείνεται στον εαυτό της, που ξέρει να αντιστέκεται στις δύσκολες στιγμές και να δημιουργεί, αντιπροσωπεύει και ο τουριστικός τομέας.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η εξωστρέφεια που επέδειξε ο τομέας μας κατά τη διάρκεια της κρίσης, ήταν μία από τις βασικές παραμέτρους που έκαναν τον τουρισμό να διατηρήσει τη δυναμική του όλα αυτά τα χρόνια αλλά και φέτος.
Η τουριστική περίοδος που διανύουμε, κατά ομολογία όλων είναι μια ακόμα θετική χρονιά σε επίπεδο αφίξεων.
Είναι όμως μια ακόμα – η έβδομη – δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα και τους Έλληνες.
Για τους επιχειρηματίες και για τους εργαζόμενους του τόπου.
Παρά το γεγονός ότι η συμβολή των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, μέσα σε ένα υπερφορολογημένο περιβάλλον, οδηγούν τον τομέα σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και παρά την όποια διαφαινόμενη σταθεροποίηση και ήπια ανάπτυξη των δημοσιονομικών δεικτών της οικονομίας, η ανασφάλεια συνεχίζει να διακατέχει το μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Η πολυετής κρίση που μαστίζει τη χώρα, συνεχίζει να συρρικνώνει εισοδήματα, ελπίδες, προσδοκίες.
Η ανταγωνιστικότητα μας, βάλλεται και υποχωρεί.
Η πολυπόθητη κανονικότητα, δηλαδή η δυνατότητα να μπορείς να σχεδιάζεις στοιχειωδώς το μέλλον σου, να προγραμματίζεις τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις σου, ακόμα δεν έχει έρθει.
Όπως ακόμα δεν έχει έρθει, ένα φιλικό και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, με ρεαλιστικό και όχι εξοντωτικό φορολογικό πλαίσιο, ευέλικτο χρηματοπιστωτικό σύστημα, με υγιή ανταγωνισμό και ξεκάθαρους κανόνες λειτουργίας για όλους.
Το ζητούμενο όμως, δεν είναι απλά να παρατηρούμε τον φαύλο κύκλο της κρίσης και να μένουμε σε διαπιστώσεις που είναι πλέον γνωστές σε όλους.
Το ζητούμενο είναι να πράττουμε.
Να δημιουργούμε.
Να περνάμε από τη διαπίστωση στη λύση.
Να καλλιεργήσουμε τις συνθήκες για βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα μας.
Για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους, τις τοπικές κοινωνίες, για τις επόμενες γενιές.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΕΤΕ συνεχίζει δυναμικά την πορεία του και εξελίσσει την στρατηγική του με συγκεκριμένη αναπτυξιακή στρατηγική.
Αναθεωρήσαμε τους στόχους και το περιεχόμενο του Οδικού Χάρτη για το 2021, λαμβάνοντας υπόψη μας τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες στις οποίες καλείται να λειτουργήσει ο τουρισμός.
Ολοκληρώσαμε ερευνητικό πρόγραμμα για να καταγράψουμε εικόνα, φήμη, προσδοκίες και ανησυχίες των βασικών μας κοινών.
Ενισχύουμε συνεχώς το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ τόσο προς την κατεύθυνση της συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων, όσο και προς την κατεύθυνση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Βρισκόμαστε σε περίοδο πλήρους ανασχεδιασμού των λειτουργιών της MarketingGreece, ώστε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή της μάχης για την προώθηση της χώρας μας και του τουριστικού της προϊόντος.
Σχεδιάζουμε τις πρώτες μας άμεσες επαφές και συναντήσεις στις Βρυξέλες, για να αποκτήσουμε παρουσία και να έχουμε δυνατότητα παρέμβασης στο κέντρο των ευρωπαϊκών αποφάσεων.
Αυτές οι αλλαγές βέβαια δεν γίνονται αποσπασματικά.
Είναι αποτέλεσμα μια νέας, ανανεωμένης στρατηγικής που απαντά σε διαρκώς μεταβαλλόμενες προκλήσεις.
Στοχεύει στην ολιστική, μακροχρόνια και σταθερή ανάπτυξη που θα μας κατατάξει σε ακόμη καλύτερη θέση στις μεγάλες τουριστικές δυνάμεις του κόσμου.
Προωθεί την ενότητα ολόκληρου του τομέα και την εργασιακή ειρήνη, ως απαραίτητες προϋποθέσεις για την ευόδωση των προσπαθειών μας.
Επιζητά τη διαρκή, αρμονική και επωφελή για την ελληνική οικονομία και τη χώρα σχέση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
Επιδιώκει την ενδυνάμωση της κοινωνικής διάστασης του τουρισμού και την ενίσχυση του κοινωνικού μας αποτυπώματος.
Κυρίες και κύριοι,
Από την αρχή της θητείας του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, υλοποιούμε συστηματικά μια ακόμα βασική μας προτεραιότητα.
Οφείλουμε να είμαστε παρόντες σε όλους τους προορισμούς της χώρας μας και στους καθιερωμένους αλλά και στους λιγότερο ανεπτυγμένους, με συνεχή προσφορά και αλληλεπίδραση.
Να ακούσουμε τη φωνή και τις αγωνίες όλων των ανθρώπων που απαρτίζουν τη μακρά αλυσίδα του τουριστικόυ τομέα.
Να καταγράψουμε τις ανάγκες και να προσπαθήσουμε από κοινού να βρούμε λύσεις στα ζητήματα που προκύπτουν.
Έτσι θα καταφέρουμε να μεγιστοποιήσουμε τη συνεισφορά του Τουρισμού και να διευρύνουμε τα οφέλη του.
Έχουμε ήδη επισκεφτεί την Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο, την Πάτρα, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα, την Κρήτη.
Την επόμενη εβδομάδα θα βρεθούμε στη Ρόδο και θα ακολουθήσουν οι συναντήσεις μας στα Ιωάννινα, στη Λαμία και στην Τρίπολη.
Στόχος μας είναι να βρεθούμε στον πυρήνα, στην βάση του ελληνικού τουρισμού.
Δίπλα στον μικρό ή μεγάλο επαγγελματία, δίπλα στον Έλληνα παραγωγό.
Κοντά στις τοπικές κοινωνίες.
Να καταγράψουμε τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα, να διαμορφώσουμε την ατζέντα της συζήτησης εκεί που χτυπάει η καρδιά του ελληνικού τουρισμού.
Αυτή η δράση εξυπηρετεί και προετοιμάζει την φιλόδοξη στρατηγική μας για μια ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη.
Για μια ουσιαστική διασύνδεση τομέων, όπως για παράδειγμα της αγροδιατροφής και του πολιτισμού, που μπορούν άμεσα να ενισχύσουν ποιοτικά την εμπειρία που προσφέρουμε μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών του τουρισμού.
Κάθε περιοχή της χώρας μας έχει πλούτο τόσο σε τοπικά αγροδιατροφικά προϊόντα, όσο και σε πολιτιστική κληρονομιά, σε ήθη και έθιμα.
Είναι προτεραιότητά μας, όχι απλώς να τα διαφυλάξουμε, αλλά να τα συνθέσουμε και να τα αναδείξουμε μέσω του τουρισμού.
Αγαπητοί σύνεδροι,
Το 16ο ετήσιο συνέδριο μας, εστιάζει με ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα παραπάνω ζητήματα.
Είναι το όχημα για να ανοίξουμε κεντρικά τη συζήτηση για το σύνολο των θεμάτων που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της βιώσιμης ανάπτυξης του τομέα.
Ζητήματα όπως το χωροταξικό, η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η φέρουσα ικανότητα, η υγιής και η καινοτόμος επιχειρηματικότητα, το κοινωνικό αποτύπωμα και τα πρότυπα που πρέπει να ακολουθήσουμε.
Ή τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε για να πετύχουμε συνέργειες με τον πολιτιστικό μας πλούτο και την αγροδιατροφική παραγωγή.
Η τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να υποθηκεύει, ούτε να εξαντλεί τις μελλοντικές δυνατότητες της κάθε χώρας.
Δεν μπορεί να επιδιώκει βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, σε βάρος του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και των τοπικών κοινωνιών.
Μόνο μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης και της συνεχούς ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος, θα υλοποιηθούν, επιτέλους, περισσότερες επενδύσεις, θα αυξηθούν τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας και των κρατικών ταμείων, θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.
Από την πλευρά μας, αυτό για το οποίο ανεπιφύλακτα δεσμευόμαστε, είναι ότι θα παραμείνουμε προσηλωμένοι στον σχεδιασμό μας και στην στρατηγική μας.
Ο ελληνικός τουρισμός, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει για ακόμα μια φορά το όνειρο που γίνεται πραγματικότητα.
Το αφήγημα μιας συλλογικής προσπάθειας που μπορεί να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη να βγούμε επιτέλους από την κρίση που μαστίζει τη χώρα μας.
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει Μητρόπολη των υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο Ελληνικός Τουρισμός μπορεί και πρέπει να αναδείξει τη χώρα μας ως μία από τις μεγάλες δυνάμεις της παγκόσμιας τουριστικής κοινότητας.
Ως παράδειγμα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, βασισμένης στα μοναδικά συγκριτικά της πλεονεκτήματα:
Τον φυσικό πλούτο,
την πολιτιστική κληρονομιά,
την ποιότητα των υπηρεσιών και των προιόντων,
την αυθεντική έννοια της φιλοξενίας που προσφέρει σε κάθε επισκέπτη.
Κυρίες και κύριοι,
Αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τα συμπεράσματα από τις συζητήσεις των συμμετεχόντων στα panels που θα ακολουθήσουν και τις τοποθετήσεις των ξένων ομιλητών μας, τους οποίους και ευχαριστώ για την αποδοχή της πρόσκλησης και την παρουσία τους σήμερα εδώ.
Εύχομαι καλές εργασίες στο 16ο συνέδριο του συνδέσμου μας».
.Διαβάστε περισσότερα στο money-tourism.gr