της Αλεξάνδρας Γκίτση
Φαγητό και ποτό θέλουν ως δώρο τα φετινά Χριστούγεννα οι Έλληνες καταναλωτές, με τα είδη ρουχισμού – υπόδησης και τα βιβλία να βρίσκονται στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα των προτιμήσεων.
Αυτό προκύπτει από τη Χριστουγεννιάτικη έρευνα της Deloitte, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας οι Έλληνες σκοπεύουν να ξοδέψουν τα φετινά Χριστούγεννα 438 ευρώ, σε αντίθεση με τα 457 ευρώ που δήλωσαν οι ίδιοι ότι ξόδεψαν το 2015.
Το ποσό αν και είναι χαμηλότερο από τον μέσο εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 517 ευρώ των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα εν τούτοις είναι υψηλότερο από αυτό που θα ξοδέψουν οι καταναλωτές σε Ρωσία και Πολωνία. Ακόμη και έτσι όμως οι Έλληνες εμφανίζονται να είναι οι πιο απαισιόδοξοι Ευρωπαίοι σε ότι αφορά την οικονομική τους κατάσταση τη φετινή χρονιά ενώ απαισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις του και για το 2017.
Σημειώνεται πως η Χριστουγεννιάτικη έρευνα της Deloitte πραγματοποιήθηκε μεταξύ 12 και 24 Οκτωβρίου, σε αυτή συμμετείχαν 9 ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ισπανία) και ρωτήθηκαν 6.580 καταναλωτές ηλικίας μεταξύ 18 και 75 ετών, προκειμένου να καταγραφούν οι προθέσεις τους για αγορές δώρων, δαπάνες σε φαγητό και χριστουγεννιάτικες εξόδους.
Οικονομικές προβλέψεις
Σε ότι αφορά την οικονομική κατάσταση, η αντίληψη των Ελλήνων καταναλωτών για την τρέχουσα και την μελλοντική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι απαισιόδοξη, με το 87% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα το 2016 επιδεινώθηκε, ενώ το 73% πιστεύει ότι η αρνητική οικονομική πορεία της χώρας θα συνεχιστεί και το 2017. Σε αντιδιαστολή με το τι πιστεύουν οι Έλληνες καταναλωτές το 52% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι η κατάσταση στη χώρα τους το 2016 παρέμεινε σταθερή ή βελτιώθηκε, εν συγκρίσει με 56% που ήταν το 2015 ενώ το 49% αυτών πιστεύει ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί και το 2017.
Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές τα φετινά Χριστούγεννα
Για μια ακόμη μια χρονιά τα μετρητά είναι το πιο επιθυμητό δώρο για τους Ευρωπαίους ενώ κατατάσσεται στην 5η θέση ανάμεσα στα δώρα που προσφέρονται πιο συχνά. Τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα, οι σοκολάτες και τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ το φαγητό και το ποτό, τα προϊόντα ομορφιάς, τα κοσμήματα και τα ρολόγια, οι δωροκάρτες και τα κουπόνια συμπληρώνουν τα 10 κορυφαία δώρα που αναμένεται να προσφέρουν περισσότερο οι ενήλικες Ευρωπαίοι. Σε ό,τι αφορά τους Έλληνες το μεγαλύτερο μέρος του Χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους θα κατευθυνθεί σε είδη διατροφής (156 ευρώ), σε δώρα 128 ευρώ, σε διασκέδαση 69 ευρώ και σε ταξίδια 86 ευρώ.
Offline VS Online αγορές
Σε ότι αφορά την αγοραστική εμπειρία οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα φυσικά καταστήματα και αυτό γιατί η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων. Στην Ελλάδα το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ευρέως από τους καταναλωτές, για να πάρουν ιδέες και συμβουλές για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, διασκέδαση, δώρα για το σπίτι, ταινίες και ηλεκτρονικά παιγνίδια. Στην Ευρώπη, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και οι συστάσεις από οικογένεια και φίλους αναδεικνύονται ως τα καλύτερα εργαλεία για την εύρεση ιδεών και δώρο.