Μια απίστευτη εμπλοκή, γραφειοκρατικής φύσεως, έχει ανακύψει σε επίπεδο Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης του έργου της αποκομιδής απορριμμάτων στις 10 δημοτικές ενότητες της Ρόδου.
Προσωρινός μειοδότης έχει αναδειχθεί η ένωση εταιρειών που ήταν η μοναδική συμμετέχουσα στη διαδικασία και αναμένεται βεβαίωση από τον ΣΕΠΕ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την έναρξη του έργου.
Η υπηρεσία που έχει προκηρυχθεί δεν περιορίζεται, όπως έγραψε η «δημοκρατική», στην αποκομιδή των απορριμμάτων, αλλά αφορά στην «παροχή υπηρεσιών καθαριότητας – αποψιλώσεων -ευταξίας κοινόχρηστων χώρων και αποκομιδής απορριμμάτων στις δημοτικές ενότητες του νησιού».
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου δεν ενέκρινε τη δημιουργία κωδικού που να περιλαμβάνει το συγκεκριμένο έργο στον προϋπολογισμό για την εξασφάλιση της προβλεπόμενης πίστωσης και την πληρωμή της και θεωρεί ότι κωδικός μπορεί να υπάρξει μόνο για την αποκομιδή!
Ο αντιδήμαρχος επί των Οικονομικών κ. Κώστας Ταρασλιάς υπέβαλε χθες αίτηση θεραπείας στην οποία τονίζει ότι η συνοπτική περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της Σύμβασης περιλαμβάνει:
-Υπηρεσίες καθαρισμού-αποψιλώσεων-ευταξίας κοινόχρηστων χώρων
-Υπηρεσίες αποκομιδής σύμμεικτων απορριμμάτων
-Πρόσθετες υπηρεσίες εκτέλεσης σύμβασης.
Η σύμβαση που προκύπτει από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι δημόσια σύμβαση, που διέπεται και ορίζεται από τις διατάξεις του 4412/2016.
Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά οι εργασίες περιλαμβάνουν:
• εργασίες αποψίλωσης τάφρων, ρείθρων, κρασπέδων, πεζοδρομίων, δέντρων από παράσιτα και παραφυάδες. Τα παραγόμενα υλικά της αποψίλωσης και σάρωσης θα τοποθετούνται εντός πλαστικών σάκων και θα μεταφέρονται στους πλησιέστερους κάδους απορριμμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πλησίον κάδος απορριμμάτων, οι σάκοι θα απομακρύνονται αυθημερόν, με ευθύνη του ανάδοχου.
• το άδειασμα όλων των καλαθιών απορριμμάτων, την αλλαγή σακούλας και καθάρισμα εξωτερικά του καλαθιού, αν απαιτείται.
• τη συχνή και επιμελή καθαριότητα γύρω από τους κάδους απορριμμάτων.
• τον καθαρισμό και ό,τι άλλο απαιτείται, στους χώρους όπου θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις, την προηγούμενη και την επόμενη μέρα της εκδήλωσης.
• τον καθαρισμό και ό,τι άλλο απαιτείται σε κάθε συνοικία ή οικισμό, που πανηγυρίζει, την παραμονή της εορτής.
• τη σάρωση, αποψίλωση, καθαρισμό σε πάρκα, μνημεία, παιδικές χαρές.
• τον καθαρισμό εξωτερικών χώρων δημοτικών κτηρίων μια (01) φορά την εβδομάδα, εφόσον απαιτηθεί.
• την αποψίλωση κλαδιών, που εμποδίζουν την κυκλοφορία (ορατότητα οδών).
• την άμεση ενημέρωση της Διεύθυνσης Καθαριότητας & Ανακύκλωσης ή της αδειοδοτημένης επιχείρησης με την οποία ο Δήμος Ρόδου έχει συνάψει σύμβαση και έχει αναθέσει τη συλλογή όλων των νεκρών ζώων από οδόστρωμα ή κοινόχρηστους χώρους, για την άμεση, ασφαλή και με ορθούς κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, απομάκρυνσής τους.
• καθαρισμό παραλιών σε πολυσύχναστες τουριστικές ακτές, από σκουπίδια χρήσης κολυμβητών ή λουόμενων τουριστών, καθώς και χειρωνακτικό καθαρισμό των παραλιών, σε σημεία που υπάρχουν συσσωρευμένα απορρίμματα, όπως πλαστικά μπουκάλια, γυαλιά, αλουμινένια τενεκεδάκια κ.α.
• ο ανάδοχος υποχρεούται σε άμεση παρέμβαση σε τυχόν απρόβλεπτα περιστατικά, που προήλθαν από οποιονδήποτε λόγο ή αιτία και χρήζουν καθαρισμού και σάρωσης.
Πρόσθετες υπηρεσίες εκτέλεσης σύμβασης
Στα παραπάνω κόστη προστίθενται και τα κόστη παροχής υπηρεσιών του αναδόχου και κόστη διοίκησης που περιλαμβάνουν:
• Εποπτεία σύμβασης / Γραφείο κίνησης
• Λογιστική – Γραμματειακή – Διοικητική Υποστήριξη
• Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων
• Γιατρό εργασίας
• Τεχνικό Ασφαλείας
• Διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων
• Εγκαταστάσεις στάθμευσης οχημάτων
• Πλύση οχημάτων
• Αναλώσιμα
• Ασφάλιση έργου
• Περιβαλλοντικό ασφαλιστήριο
• Εργολαβικό όφελος
Επισημαίνει, εξάλλου, ότι οι πιστώσεις βαρύνουν την ομάδα 20 δαπανών του προϋπολογισμού που αφορούν την ανταποδοτική υπηρεσία.