Πουλώντας ήλιο και θάλασσα για να προσελκύσουμε επισκέπτες, ξεχάσαμε να βάλουμε στην συνάρτηση την ευγένεια και το χαμόγελο.
Στην πατρίδα του Ξένιου Δία, όπου η φιλοξενία από δεδομένο έγινε ζητούμενο, ακόμα ψάχνουμε την πηγή του «κακού» και αναρωτιόμαστε “τις πταίει” που οι επισκέπτες καταφθάνουν μαζικά και κλείνονται μέσα στα μεγάλα all inclusive ξενοδοχεία χωρίς να τους ενδιαφέρει, στην πλειονότητά τους, να βγουν έξω από αυτά να δουν τα αξιοθέατα του νησιού, να γνωρίσουν τις ομορφιές του, να έρθουν σε επαφή με τους ανθρώπους του.
Η νέα τουριστική περίοδος, είναι μπροστά μας. Οσες διαφημιστικές καμπάνιες κι αν γίνουν, αν δεν πάψει η εκμετάλλευση του επισκέπτη, τότε ο κακός μας εαυτός θα είναι πάντα εκείνος που θα στέκεται εμπόδιο στην ανάπτυξη άλλων μορφών τουρισμού, πέραν του μαζικού, πέραν του all inclusive.
Οι λίγοι (;) ασυνείδητοι, αρκούν για να χαλάσουν την εικόνα των πολλών (;) ευσυνείδητων. Η νοοτροπία της ευκαιριακής κερδοσκοπίας εις βάρος της επένδυσης στην ποιότητα, όχι μόνο δεν έχει εκλείψει αλλά ο καιρός της κρίσης, την έχει ενδυναμώσει.
Όσο υπάρχουν εστιατόρια που έχουν διαχωρίσει το φαγητό που σερβίρουν στους τουρίστες από το φαγητό που σερβίρουν στους ντόπιους, όσο υπάρχουν καφετέριες που οι τιμοκατάλογοι τους δεν «ισχύουν» για τον Έλληνα, όσο εξακολουθούμε να πουλάμε «χρυσάφι» υποτιθέμενα παραδοσιακά προϊόντα made in china και μάλιστα απομιμήσεις αισχίστου είδους, όσο σερβίρουμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, θα κερδίζουν έδαφος οι ανταγωνιστές προορισμοί που έχουν επενδύσει στην ποιότητα, στην φιλοξενία, στο χαμόγελο, στην ευγένεια, στον σεβασμό και στην εκτίμηση για τον επισκέπτη που προτίμησε ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες επιλογές τον τόπο τους για τις διακοπές του.
Η δυσφήμιση που προέρχεται κάθε χρόνο από τους γνωστούς – άγνωστους (ή και γνωστούς – γνωστούς), στον καιρό της τεχνολογίας και της ταχύτητας, είναι περισσότερο επιζήμια από όσο μπορούμε να φανταστούμε. Τα αποτελέσματα όμως τα βλέπουμε, είναι ορατά και μετρήσιμα.
Αρκεί μια έρευνα στο διαδίκτυο για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της ζημιάς που έχει συντελεστεί από τους επιτήδειους που κερδοσκοπούν εις βάρος όλων μας, εις βάρος του τόπου μας.
Δεν είναι πάντα θέμα αρχών, δεν είναι πάντα θέμα ελέγχων και επιβολής ποινών. Είναι και θέμα παιδείας και εκεί φαίνεται πως έχουμε υστέρηση. Οταν εμείς οι ίδιοι είμαστε εκείνοι που ναρκοθετούμε με τη συμπεριφορά μας το τουριστικό μας προϊόν, καμία διαφήμιση και καμία καμπάνια δεν μπορεί να εξουδετερώσει τον κακό εαυτό μας.
Οι καιροί είναι απαιτητικοί, όσο ευτελίζουμε το τουριστικό μας προϊόν, αυτό θα «ξεφτίζει». Νομοτελειακά.
Οι επιλογές είναι συγκεκριμένες. Ή στο βωμό του εύκολου κέρδους θα υποθηκεύσουμε το μέλλον του τόπου μας ή κόντρα στην κρίση θα επενδύσουμε στην ποιότητα. Ήρθε η ώρα να καθαρίσει η ήρα από το σιτάρι, γιατί όσο εμείς «ζυγίζουμε» την ηθική μας, άλλοι προορισμοί ήδη έχουν κάνει την επιλογή και έδωσαν «ιθαγένεια» στον Ξένιο Δία, που κάποτε κατοικούσε σε τούτον τον τόπο.
https://www.dimokratiki.gr/18-02-2018/typos-ke-ypogrammos-h-synartisi/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.