Θύμα απατεώνων που με την μέθοδο του ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) αφαίρεσαν από λογαριασμό της στην Τράπεζα Πειραιώς το χρηματικό ποσό των 12.500 ευρώ και το μετέφεραν σε άλλο λογαριασμό της ημεδαπής, έπεσε γνωστή επαγγελματίας από τη Ρόδο!
Το θύμα έχει ήδη ενημερώσει δύο τράπεζες και χθες συνοδευόμενη από τον δικηγόρο κ. Μιχάλη Νιοτή, την Εισαγγελέα Υπηρεσίας.
Εχει ήδη υποβάλει μήνυση κατ’ αγνώστων στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου, που διενεργεί προκαταρκτική εξέταση.
Τον τελευταίο καιρό έχουν πληθύνει οι καταγγελίες για επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) προκειμένου επιτήδειοι να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία. Το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» γίνεται κυρίως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεων ή από ιστότοπους που έχουν παρόμοια εμφάνιση με ιστότοπους που τα θύματα χρησιμοποιούν ήδη.
Για παράδειγμα, τα θύματα λαμβάνουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζει να έχει σταλεί από την τράπεζά με τους το οποίο τους ζητείται να επιβεβαιώσουν τον αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού.
Πληροφορίες που μπορεί να ζητηθούν είναι τα ονόματα χρηστών και οι κωδικοί πρόσβασης, αριθμοί κοινωνικής ασφάλισης, αριθμοί τραπεζικών λογαριασμών, αριθμοί πιστωτικών καρτών, ημερομηνία γέννησης κ.α.
Στην προκείμενη περίπτωση την 16η Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 12.10 μ. η ελεύθερη επαγγελματίας έλαβε ένα μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο της από τον φερόμενο ως WINBANK.GR αποστολέα που ανέφερε αυτολεξεί τα εξής:
“ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΕΙ ΥΠΟΠΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: win-bankgr.com/help/sgi”.
Δυστυχώς πραγματοποίησε μέσω του κινητού της τηλεφώνου είσοδο στον παραπάνω σύνδεσμο, νομίζοντας ότι επρόκειτο για το e-banking της τράπεζας Πειραιώς και μεταφέρθηκε σε ένα περιβάλλον που ήταν πανομοιότυπο με αυτό της τράπεζάς της, στο οποίο εισήλθε κάνοντας χρήση των κωδικών της και του ονόματος χρήστη, προκειμένου να ελέγξει την υποτιθέμενη παράνομη δραστηριότητα στον λογαριασμό της.
Με την σύνδεση αυτή διαπίστωσε ότι φαίνονταν όλες οι συναλλαγές που είχε πραγματοποιήσει μέσω του internet με αποτέλεσμα να μην υποψιαστεί ότι επρόκειτο για απάτη και ψεύτικο περιβάλλον του site του ebanking της Πειραιώς.
Διαπίστωσε ότι χωρίς την δική της συναίνεση είχαν μεταφερθεί 12.500 ευρώ την ίδια ημέρα και χωρίς να αναφέρεται η ακριβής ώρα της συναλλαγής.
Τα χρήματά της μεταφέρθηκαν ειδικότερα σε τραπεζικό λογαριασμό της τράπεζας ALPHA BANK που είχε ανοιχτεί σε υποκατάστημα της Τράπεζας στην οδό Σταδίου στην Αττική με δικαιούχο ημεδαπό. Αμέσως έσπευσε να ακυρώσει την συναλλαγή και ηλεκτρονικά μέσω του site της Πειραιώς που βρισκόταν και τηλεφωνικά με την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας. Έλαβε μάλιστα στις 12:50 μ. μήνυμα επιβεβαίωσης από την τράπεζα Πειραιώς ότι η ακύρωση της συναλλαγής εκτελέστηκε επιτυχώς.
Αφού έγιναν όλα τα απαραίτητα, όπως της συνέστησε η τράπεζα Πειραιώς (ακύρωση καρτών, αλλαγές κωδικών και user name κλπ) η τράπεζα την ενημέρωσε ότι πλέον δεν υπάρχει άλλη ενέργεια που μπορεί να κάνει και επαφίεται στην τράπεζα Alpha Bank η επιστροφή των χρημάτων της.
Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο μίλησε μέσω του διευθυντή του υποκαταστήματος της Alpha Bank στην πλατεία Κύπρου, με την τράπεζα ο οποίος την ενημέρωσε ότι πρέπει να υποβάλει καταγγελία στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και να προσκομίσει το αντίγραφο και στις δύο συναλλασσόμενες τράπεζες.
Επίσης την ενημέρωσαν από την εξυπηρέτηση πελατών της Alpha Bank ότι θα επικοινωνήσει με τον πελάτη της μόλις λάβει το αντίγραφο της καταγγελίας αλλά είναι στη διάθεση του πελάτη της αν θα επιστραφούν τα χρήματα ή όχι!!!