Με αγωνία παρακολουθούν οι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας τις εξελίξεις στην Ουκρανία, γιατί μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην έκβαση της φετινής σεζόν.
Πιο ξεκάθαρη θα γίνει η εικόνα για τις αφίξεις από τη Ρωσία στην τουριστική έκθεση που θα διεξαχθεί στη Μόσχα στο διάστημα από τις 19 έως τις 23 Μαρτίου.
«Στην τουρισμό δεν υπάρχει άσπρο- μαύρο και όλες οι παράμετροι θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Η τουριστική αγορά της Ουκρανίας έδωσε πέρσι στη Ρόδο 24.000 επισκέπτες. Πιστεύουμε ότι φέτος εξαιτίας της κατάστασης στη συγκεκριμένη χώρα θα έχουμε απώλειες. Το κενό αυτό, που δεν είναι μεγάλο, θα καλυφθεί εύκολα από τις άλλες αγορές», δήλωσε ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Χ. Παλογιαννίδης και τόνισε πως είναι σημαντική η τουριστική έκθεση ΜΙΤΤ που θα διεξαχθεί στη Μόσχα.
Θα πρέπει να έχουμε στην έκθεση ΜΙΤΤ μια παρουσία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας μεγάλης τουριστικής αγοράς, όπως είναι της Ρωσίας, που πέρσι έδωσε στη Ρόδο 280.000 αφίξεις.
«Με τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλουν ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Α. Καμπουράκης, τα στελέχη του Δήμου Ρόδου, του ΕΒΕΔ και της Περιφέρειας πιστεύω πως θα έχουμε μια καλή παρουσία στη συγκεκριμένη διοργάνωση», δήλωσε ο κ. Παλογιαννίδης και πρόσθεσε πως θα γίνουν εκεί αρκετές συναντήσεις με Ρώσους τουριστικούς πράκτορες.
«Αυτό που ανησυχεί τους τουριστικούς φορείς στη Ρόδο και όχι μόνο, είναι η υποτίμηση του ρωσικού εθνικού νομίσματος και οι επιπτώσεις που θα έχει στον τουρισμό. Μπορεί να επηρεαστούν από την εξέλιξη αυτή οι κρατήσεις από τη Ρωσία», είπε ο κ. Παλογιαννίδης και εξέφρασε την ευχή οι αρμόδιοι φορείς στη Ρωσία να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο θέμα, που είναι αρκετά σοβαρό.
«Μπορεί τα απόνερα από την κρίση στην Ουκρανία να μην μας πλήξουν τόσο αλλά θα έχουμε πρόβλημα με την υποτίμηση του νομίσματος της Ρωσίας γιατί ξενοδοχεία και πρακτορεία του νησιού μας έχουν συνάψει συμβόλαια συνεργασίας με τους τουρ οπερέιτορς. Θα ξέρουμε τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες. Εμείς ετοιμαζόμαστε για να έχουμε μια καλή παρουσία στη συγκεκριμένη έκθεση. Η Ρόδος θα προβληθεί σε ένα όμορφο δικό της περίπτερο», είπε ο κ. Παλογιαννίδης.
Σε ερώτηση σχετικά με τις αφίξεις από τις υπόλοιπες τουριστικές αγορές ο κ. Χ. Παλογιαννίδης δήλωσε πως τα μηνύματα που φθάνουν στη Ρόδο είναι θετικά.
«Τα μηνύματα που φθάνουν στο νησί μας από τις περισσότερες τουριστικές αγορές είναι θετικά. Ο τουρισμός όμως είναι ένα ευμετάβλητο προϊόν που μπορεί να πληγεί ανά πάσα στιγμή. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος», δήλωσε ο κ. Χ. Παλογιαννίδης και πρόσθεσε πως για να πάει καλά ο τουρισμός πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις.
«Για να πάει καλά ο τουρισμός θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Επιβάλλεται δηλαδή να υπάρχει στη χώρα ηρεμία και σταθερότητα και να παρέχονται υπηρεσίες υψηλού επιπέδου», εξήγησε ο κ. Χ. Παλογιαννίδης.
«Δεν είμαστε ο ομφαλός της γης και δεν έρχονται τυχαία οι τουρίστες στη Ρόδο. Λειτουργούμε συνεχώς σε μια φουρτουνιασμένη θάλασσα ανταγωνισμού. Αυτό το είδαμε ξεκάθαρα στην τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο», τόνισε ο γενικός διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ.
«Στην τουριστική έκθεση που διεξήχθη στο Βερολίνο πήραν μέρος 7.000 προορισμοί που διέθεταν σχεδόν το ίδιο προϊόν. Σας δίνω το παράδειγμα αυτό για να αντιληφθείτε πόσο μεγάλος είναι πλέον ο ανταγωνισμός», τόνισε ο κ. Χ. Παλογιαννίδης και πρόσθεσε πως η Ρόδος θα πρέπει να ανταποκριθεί στον μεγάλο ανταγωνισμό.
«Μόνο έτσι θα επιβιώσουμε στον τεράστιο ανταγωνισμό. Σε αυτό δουλεύουμε όλοι μαζί, ενωμένοι σαν μια γροθιά. Στον ΠΡΟΤΟΥΡ προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό στα πλαίσια μιας σφιχτής οικονομικής πολιτικής και της στενότητας που δημιουργεί η κρίση», τόνισε ο κ. Χ. Παλογιαννίδης.
Σε ερώτηση σχετικά με την επόμενη μεγάλη τουριστική έκθεση στην οποία θα προβληθεί η Ρόδος, ο κ. Χ. Παλογιαννίδης δήλωσε πως η ΜΙΤΤ είναι η τελευταία πολύ μεγάλη διοργάνωση του φετινού προγράμματος προβολής.
«Έχουμε πάρει τα στοιχεία για τις υπόλοιπες μεγάλες τουριστικές αγορές από τη συμμετοχή μας στις εκθέσεις του Λονδίνου και του Βερολίνου», τόνισε ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ.
«Θα κλείσει το πρόγραμμα της περιόδου 2013 -2014 με την συμμετοχή στην έκθεση ΙΜΕΧ που αφορά το συνεδριακό τουρισμό», δήλωσε ο κ. Χ. Παλογιαννίδης και πρόσθεσε πως στο πρόγραμμα της περιόδου 2014 -2015 θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην προβολή του νησιού με τη χρήση του ίντερνετ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Έχουμε ήδη αποφασίσει να δοθεί έμφαση στην προβολή του νησιού με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του διαδικτύου», δήλωσε ο κ. Παλογιαννίδης.