Ρεπορτάζ

Η πανδημία επηρέασε μαθητές και εκπαιδευτικούς

Δύσκολη χαρακτηρίζεται η σχολική χρονιά που διανύουμε για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση –τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς- που κλήθηκαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή των μέτρων κατά του κορωνοϊού.
Αυτό δήλωσε χτες στην «δ» ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Ρόδου κ. Ανδρέας Μαρίνος, περιγράφοντας την κατάσταση, όπως εξελίχθηκε μέχρι τώρα με τα κρούσματα και την διαχείριση της πανδημίας:
«Η σχολική χρονιά που διανύουμε γνωρίζαμε ότι είχε σοβαρά προβλήματα σε ό,τι αφορά στην διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία. Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολλά θέματα με τα κρούσματα καθώς με την εμφάνιση ενός κρούσματος, έπρεπε να προβούμε σε ιχνηλάτηση, ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες που προβλέπονται. Αυτό βέβαια, αφορούσε όλα τα κρούσματα που εμφανίζονταν αλλά και τους μαθητές που είχαν έρθει σε επαφή κ.λπ.
Προσπαθήσαμε να προφυλάξουμε τα παιδιά από την μετάδοση. Σε ό,τι αφορά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου, εκτιμώ πως τα καταφέραμε καλά τόσο σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, όσο και με τα παιδιά που έδειξαν ωριμότητα, κατανοώντας την σοβαρότητα της κατάστασης με τον κορωνοϊό.
Τα κρούσματα άλλες περιόδους εμφανίζονται αυξημένα και άλλες, μειωμένα. Π.χ. μέσα σε μια μέρα σημειώθηκαν 28 κρούσματα σε 8 διαφορετικά τμήματα, σε ένα σχολείο. Αυτό από μόνο του, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση αφού οι μαθητές πρέπει να φύγουν και να κάνουν τεστ –αναλόγως εάν είναι ανεμβολίαστοι ή εμβολιασμένοι.
Κατά τα άλλα, η χρονιά κύλησε σχετικά καλά. Ήταν σίγουρα καλύτερη σε σχέση με τις χρονιές της πανδημίας αφού δεν είχαμε την τηλεκπαίδευση και τα μαθήματα γίνονταν δια ζώσης. Ωστόσο, ήρθαν στην επιφάνεια –κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος- τα προβλήματα που άφησε η κατάσταση με τις καραντίνες και τους περιορισμούς.
Τα παιδιά συνήθισαν την τηλεκπαίδευση με αποτέλεσμα να κουράζονται πιο εύκολα και να μην μπορούν να διαχειριστούν τον χρόνο τους, τόσο μέσα στην τάξη όσο και στο σπίτι. Αυτό λοιπόν, δημιούργησε ένα πρόσθετο φορτίο στα παιδιά», όπως τόνισε.
Ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δ/σου υπογράμμισε ακόμη πως οι εκπαιδευτικοί είναι εμβολιασμένοι κατά 95% περίπου στην περιοχή μας, ενώ πολύ ενθαρρυντικό καταγράφεται το γεγονός πως και οι μαθητές (ιδίως της Γ’ Λυκείου) είναι εμβολιασμένοι σε πολύ υψηλό ποσοστό!

ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Ερωτηθείς σχετικά με την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, ο κ. Μαρίνος τόνισε πως φέτος θα υπάρχει η ‘τράπεζα θεμάτων’ παρά την αντίθετη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας:
«Η ‘τράπεζα θεμάτων’ θα λειτουργήσει για την Α’ και Β’ Λυκείου. Αναμένουμε ενημέρωση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να γίνει η διαχείριση όλης της δημιουργηθείσας κατάστασης που άφησε πίσω της η πανδημία του κορωνοϊού. Δεν είναι τόσο απλό για την ψυχολογία των μαθητών μετά την επιστροφή τους στα θρανία και στην δια ζώσης εκπαίδευση.
Αυτό συμβαίνει και στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου αλλά και στην Γ’ Λυκείου όπου τα παιδιά θα πάνε στις πανελλαδικές –χωρίς να έχουν προηγηθεί οι προαγωγικές.
Επιπλέον παρατηρούμε ότι η ύλη είναι αρκετά μεγάλη. Οι μαθητές καταβάλλουν μια τεράστια προσπάθεια. Ίσως να έπρεπε να είναι πιο περιορισμένη η ύλη.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η Ρόδος έχει πάντα πάρα πολύ υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές κι έχοντας την πεποίθηση αυτή, προσπαθούν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Θεωρώ πως όλα θα κυλήσουν ομαλά και φέτος και δεν θα έχουμε προβλήματα. Να προσθέσω ότι φέτος θα υπάρχει και το δεύτερο μηχανογραφικό δελτίο, το οποίο θα βοηθήσει αρκετά παιδιά ενώ θα λειτουργήσει και το μηχανογραφικό των ΙΕΚ –πράγμα πολύ καλό για τους μαθητές αφού τους δίνει την δυνατότητα για σαφείς επιλογές.
Εμείς, ως εκπαιδευτική κοινότητα, τους ευχόμαστε καλή δύναμη και καλό κουράγιο!».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου